Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Хемус Ер” с най-висока оферта за “България Ер”

30 коментара
“Хемус Ер” с най-висока оферта за “България Ер”

Частната българска авиокомпания “Хемус Ер”, собственост на групировката ТИМ, даде най-висока оферта за приватизацията на държавния въздушен превозвач “България Ер”. Предложената цена е 13 млн.лв., докато конкурентът италианската авиокомпания “Еър Уан” оферира 10 365 895 лв. Това стана ясно при публичното отваряне на окончателните предложения за придобиването на 99,99 на сто от “България Ер”. В четвъртък изтече крайният срок за това, който бе определен от Агенцията за приватизация за 5 октомври, но се удължи по искане на единия от кандидатите.

По три от параметрите за оценка при крайната класация на кандидатите, “Хемус Ер” са представили много по-добри параметри от италианците, показа първичното преглеждане на внесените оферти.

Във финансовата си оферта “Балкан Хемус Груп”, чрез което участва в приватизационната сделка авиокомпанията “Хемус Ер”, предлагат инвестиции от 82,1 млн. евро за развитие на държавната авиокомпания “България Ер” за петте години след продажбата. От тях 62,85 млн. евро се предвиждат през първите две години. Конкурентът, който играе чрез дъщерната си “Еър Уан-България” ЕООД, предлага да вложи в приватизиращия се превозвач 11,6 млн. евро за пет години, от които 8,1 млн.евро са за първите 2 години.

Изпълнителният директор на Агенцията за приватизация Тодор Николов уточни, че офертите на кандидатите ще се класират първо по цена и по размера на инвестициите за първите 2 години. Останалият размер на средствата, които ще се влагат в модернизация на дружеството ще е предмет на приватизационния договор.

При планирани инвестиции за лизинг на самолети, приватизиращият орган ще признава само тези, които са наети на оперативен лизинг – т.е. след изплащане на въздухоплавателното средство то да остане във флота на авиокомпанията, коментира Николов.

Третият критерий, по който АП ще оцени кандидатите, е броят на работните места. Според стратегията за приватизация, кандидатите не могат да поддържат по-малко от 522 работещи в авиокомпанията. “Балкан Хемус Груп” планират през първата година след придобиване на “България Ер” да увеличат числения състав на авиокомпанията до 621 души. През втората година кандидат-купувачът е планирал работа за 956 души, през третата – 978 човека. Българският претендент смята да увеличи двойно персонала през четвъртата и петата година след продажбата на “България Ер”. Така броят им ще стигне 1062 души.

От “Еър Уан – България” планират запазване на личния състав в приблизително сегашните рамки. През първата година той ще е  522 души, през втората го увеличават на 528 служащи, а през следващите три той плавно нараства, като съответно е 550 човека за третата година, 588 души за четвъртата и 629 души за последната пета година.

Последният критерий, според който ще се класират кандидатите, е броят на новите дестинации и честоти, които планират да открият. Директорът на АП Тодор Николов поясни, че агенцията ще признава само новите дестинации по редовни линии. Чартърните програми на кандидатите няма да се включват в оценката. Николов уточни, че експертите от АП тепърва ще изчисляват броя на новите дестинации и честоти като ги приравнят в километри.

По информация на Mediapool, от “Хемус Ер” са предложили да разкрият още 36 нови дестинации към тези, по които в момента лети “България Ер”.

Ръководството на “Хемус Ер”, което присъстваше на публичното отваряне на офертите, се поздрави с успеха. Изпълнителният директор на АП Тодор Николов обаче уточни, че все още е рано да се обявяват победителите в конкурса. Най-вероятно до седмица ще бъдем готови с предложението си до Министерски съвет, уточни Николов. Според одобрената стратегия за приватизация, купувачът на държавния въздушен превозвач ще бъде одобрен от правителството. Тодор Николов каза, че специалистите от АП ще направят всичко възможно сделката за “България Ер” да приключи до края на годината.

Възможно е обаче процедурата да бъде забавена, ако един от двамата кандидати обжалва решението на правителството, поясни Тодор Николов. 

Срещу продаваните 30 159 акции,  новият собственик реално ще получи само разработени дестинации. “България Ер” не разполага със собствени самолети и сграден фонд. Активите на фирмата са оценени на около 200 хил.лв. Компанията бе създадена с 10 млн. лв. държавен капитал, заради което бе и изискването на АП офертата да не е по-ниска от тази сума. По последни неофициални данни, загубите на държавния превозвач надхвърлиха 15 млн.лв.

От “Хемус Ер” уточниха, че има вариант двете български авиокомпании да се слеят, ако те спечелят приватизационната процедура.

Заявление за участие в приватизацията на “България Ер” бяха купили още три компании - “Австрийски авиолинии”, Гръцко-американски консорциум и гръцката  “Ейгиън еърлайнс”, която отскоро лети от Атина до София. Те обаче не внесоха предварителни оферти в края на август.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

30 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. УРКО
    #31

    НУЧЕТЕ СЕ КАК СЕ ПЕРАТ ПАРИ!

  2. запознат
    #30

    EASA да отреже България от Европа още СЕГА. Мили боже теа са изтрещяли много здраво!!!

  3. Bazikator
    #29

    Вие по-долу какво само лаете? Трябва да сте доволни, че национално отговорен и уважаван български предприемач ще поеме в своите здрави трудови ръце националния въздушен превоз. Да не искахте италианците да спечелят? Ми те са мафиоти, нали?

  4. газар
    #28

    че тия едно време ги създадоха с повече пари, сега и самолетите са повече, кой простак отново реши да продава действаща компания за безпари

  5. ivo
    #27

    TIM e mafiotska organizacia, na koiato ne biva da se prodavat legitimni kompanii. Ebati. Vmesto da se saberat Varnenskite policai i prokurori i da priberat v zatvora cialata grupirovka TIM za mnogo godini, te gi ostaviat da trupat kapitali chrez prestaplenia i posle da se probvat v legitimnia biznes. Ebati gadnata darzhava e tova Bulgaria.

  6. Минаващ
    #26

    ...България Еър.

  7. Малкия Мук
    #25

    т.е. давам 13 млн. за нещо, в което са налети 30 млн. плюс неясно още колко.

  8. ilko
    #24

    nikomu neizvestni aviokompanii se naddavat govori che nikoi nqma seriozni namereniq kam Air BG! Tova e! Shte q falirat i ograbqt otnovo!

  9. kk
    #23

    Офертата на Хемус Ер е странна.При печалба от 500 000 лв за 2005 и загуба 15 млн лв за 2006 на БГ Ер, кой е този който се надява да си възстанови 13 млн лв заплатена цена и 164 млн лв инвестиции? При либерализиран български пазар от 1 януари 2007 г ?

  10. запознат
    #22

    Абе идиот!! Ти в България ли живееш бе или си някой от онея дето гледат сеир доволни, че са успели да издрапат на вън. Ти наясно ли си кои са ТИМ, кои са Хемус Ер, как стоят на пазара, какво ниво на безопасност имат и кой ги управлява. Като си отговориш на тези въпроси бас ловя че сам ще си биеш шамари!! Ае със здраве!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.