Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Хемус Ер” взема държавния авиопревозвач до края на годината

19 коментара
“Хемус Ер” взема държавния авиопревозвач до края на годината
Договорът за продажбата на държавния превозвач “България Ер” ще бъде сключен с кандидат-купувачите “Балкан Хемус груп”, реши правителството в четвъртък. Така на практика “Хемус Ер”, която стои зад “Балкан Хемус груп” получава 30 159 акции от националния въздушен превозвач, които представляват 99,99 на сто от капитала му. Държавата си запазва една златна акция, която ѝ дава право на вето при вземане на стратегически решения за бъдещото на “България Ер”.

Министерски съвет задължи АП да подпише приватизационния договор в 20-дневен срок след публикуването на правителственото решение в Държавен вестник.

Само двама кандидати за приватизацията на “България Ер” подадоха оферти – “Хемус Ер” и италианската авиокомпания “Еър Уан”. Българската авиокомпания предложи цена от 13 млн.лв, а италианците почти 10, 4 млн.лв. Реално цената за акциите на българският държавен превозвач не се различават драстично. При отварянето на офертите в Агенцията за приватизация преди близо половин месец дори се чуха реплики, че е очаквана цена поне от 15 млн.лв. и не е изключено в процеса на преговорите до подписването на договора, цената леко да се повиши.

Националният превозвач “България Ер” беше създаден през ноември 2002 година с капитал от 10 млн. лв., които отпусна бюджетът. По неофициални данни към момента на отварянето на офертите дружеството е натрупало дългове между 15-17 млн.лв.  

Българският кандидат-купувач бе предпочетен от Агенцията за продажба заради планираните инвестиции в развитието на превозвача, които бяха заявили в офертата и броя на планираните работни места. “Хемус Ер” заявиха, че през следващите 2 години ще инвестират в развитието на придобивката си общо 65,850 млн. лв., а за петгодишния период инвестициите им в самолети и нови дестинации ще достигнат 82,1 млн.лв.

Италианската авиокомпания “Еър Уан” предложи инвестиции от общо 11,6 млн.лв., от които 8,1 млн.лв. за първите две години. Срещу тях италианците предложиха съответно и запазване на бройката на работещите в “България Ер” близка до тази която е в момента 520-600 души.

Още при отварянето на ценовите оферти в АП от ръководството на “Хемус Ер” заявиха, че ако бъдат определени за купувач на държавния превозвач, планират да обединят двете авиокомпании и да създадат нов български превозвач от мащаба на бившия “Балкан”.

“Хемус Ер”  планират да открият още 36 нови дестинации и да увеличат честотите на обслужване на редовните въздушни линии на “България Ер” с още 164. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. KYMO
    #21

    Logi4na razvruzka na edna Venecuelska sapunka. Ba6tata na bulkata e brat na sina i ...

  2. a
    #20

    Znaci za obshto 20-25 miliona se kupuvat haleta i zemite naokolo pokrai letishtatata, a pod haletata ima sashto zemia...

  3. Пада ни се
    #19

    През последните 3-4 години комунистите крадат все по-нагло, все по-лакомо и безочливо. Имат Цялана власт - вся власт БСП-КГБ-ДС.... Ние сме си виновни - ще ги търпим, ще страдаме... От ума ни е.....

  4. обзървър
    #18

    Само този, който никога не е летял с Хемус еър и не са го оставяли с отворена уста на чуждо летище пред таблото с канселирания си полет може да ги мисли за истински превозвач....На всички, дето си плащат данъците и пътуват с подобията на авиокомпании Хемус и България еър - ЧЕСТИТО!Да не забравя да честитя и на всички гласували за БСП/БКП и Първанов/Гоце!#12 какви слотове бе!

  5. СРАМ няма
    #17

    Овчаров взема 7345 лева !!!!Овчаров взема 7345 лева !!!! Този нагъл крадец към министерската си заплата взема още от 4 места - и все от енергетиката !!! Крадец и мафиот. ЧЕРВЕН !!!! Гаден !!!!!

  6. СРАМ няма
    #16

    Червена мафия...

  7. СРАМ няма
    #15

    Червена мафия....

  8. запознат
    #13

    "От ръководството на “Хемус Ер” заявиха, че ако бъдат определени за купувач на държавния превозвач, планират да обединят двете авиокомпании и да създадат нов български превозвач от мащаба на бившия “Балкан”." - тоя дето ги ръководи ТИМ и така наречения "Балкан Хемус Груп" (не съм виждал по тъпо име на фирма!) е изпращял яко. Абе човече ти виждал ли си Балкан какво предстваляваше. Или е прах в очите на тея дето им плащате колкото да не умрат от глад. Е...и бизнесмените сте!!! Тоя дето стои зад вас трябва да се събуди и да ви изгони от гората. Майко мила - Балкан ще ми правят - идиотииии!!!

  9. ЮНАК БАЛКАНСКИ
    #12

    Ако не беше толкова мрачно, че чак става страшно, щеше да е много забавно. Скоро ще си мечтаем за Гад Зееви, защото тюленчетата от ТИМ тихо и полека гълтат хапка по хапка сладките трохи от натрошения пай на бившия държавен монопол върху въздухоплаването: след Хемус-еър, Виаджо, хангарите на софийското летище, концесията на летищата Варна и Бургас, сега и националния превозвач България-еър, колкото и губещ да е той. Както знаят и първокурсниците по икономика - единственото по-лошо нещо от държавния

  10. Българан
    #11

    Да дойде Костов да покаже как се приватизира авиокомпания!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.