Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И автобусните превозвачи готвят стачка

0 коментара
И автобусните превозвачи готвят стачка

Представители на 301 фирми за автобусни превози се подготвят за предупредителни стачни действия от петък, 23 май, и за ефективна стачка от 30 май, когато ще прекратят международните и междуградските превози за три часа. Ръководителите на най-големите автобусни фирми у нас обявиха в четвъртък основните си искания за решаване на дълбоката криза в бранша и казаха, че ще пристъпят към изпълнение на заплахите си, ако в кратък срок не се установи ефективен диалог с Министерството на транспорта. Това става дни, след като товарните превозвачи също се вдигнаха и заплашиха с протести.

Ултиматумът на автобусните превозвачи накара министърът на транспорта Петър Мутафчиев да реагира след заседанието на правителството с думите: "Не съм съгласен с начина, по който те поставиха въпроса. Ние досега сме работили много добре с бизнеса и съм изненадан от тази реакция".

От Съюза на автобусните фирми не дойдоха на срещата на представителите на бранша, обединени в Конфедерацията на сдруженията на автомобилните превозвачи, с членове на правителството във вторник, въпреки че бяха поканени. Тогава те се мотивираха, че техните искания са различни от тези на товарните фирми, които най-много недоволстват от цената на дизела и винетните такси. На срещата във вторник управляващите обещаха да замразят за две години акцизите на дизеловото гориво и безоловния бензин.

Част от исканията на автобусните фирми са платеният акциз върху горивата да се им се възстановява изцяло. Както колегите им от товарния транспорт и те поискаха да се обяви криза на пазара на автобусните превози и да се спре лицензирането на нови фирми. Според тях е необходимо началните и крайните спирки от разписанията на автобусите да бъдат само в места с население над 15 000 души. Друго искане е да се въведе категоризация на автогарите и да се определи методика за ценообразуване за влизане на оператор в автогара.

Автобусните превозвачи настояват и държавата да се намеси и да даде преференции за бранша, подобно на тези за БДЖ. Те се аргументираха, че возят 70 на сто от пътниците, а железницата едва 30 на сто.

Държавният жп превозвач бил един от четирите нелоялни конкуренти на пътническите транспортни оператори, казаха още от сдружението. Останалите са сивият сектор, общините, които допускат нерегламентирани превозвачи по техните линии, и някои от фирмите, които не са регистрирани по ДДС.

Друг голям проблем е липсата на съгласуване на нови разписания в републиканската транспортна схема. Превозвачите настояват да бъдат закрити всички необслужвани маршрутни разписания от схемата.

Автобусните фирми се обявиха за издаване на лиценз за международни превози при налични 450 седящи места в колите, а за вътрешни превози – при минимум 250 места. В момента 60 на сто от задграничните превози се извършват от нерегламентирани фирми, казаха те.

Превозвачите обясниха още, че засега няма да преустановят курсовете, но на стъклата отпред и отзад на автобусите ще има надписи "Протест".

До спиране на превозите ще се стигне на 30 май, когато това ще стане за три часа, а ако и тогава няма резултат, от 6 юни трайно ще бъдат прекратени курсовете в цялата страна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.