Системата на оценяване в училище в България е доста архаична и се нуждае от модернизация, заяви в петък министърът на образованието Сергей Игнатов. По думите му засега няма основания за промяна на шестобалната система на оценяване, но може да се промени диалогът с учениците.
“Те трябва ясно да знаят още в началото на учебната година, на срока, какво се изисква от тях по всеки предмет и какво тези изисквания ще им донесат за формирането на крайната им оценка“, каза министър Игнатов.
Според него оценката не трябва да се базира само върху изпитването на ученика, а могат да се дават най-различни задачи на децата – многокомпонентно оценяване.
“Например, за да се приключи добре учебният срок по даден предмет, ученикът трябва да има и други задължения - да напише дадена работа, да подготви презентация или да заведе своите съученици в музей, където сам да им разкаже за експозициите“, посочи Игнатов.
“По този начин голяма част от активността в училище "пада върху самите ученици", каза Игнатов.
Игнатов коментира още, че може да се преосмисли изискването за минимален брой оценки за срока по част от предметите, но “не и да се отказваме от него“.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
18 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
това се ангажира вниманието на учениците, ще формира стремеж към активно отношение към урока, ще посочи лидери и възпитава лидери, ще възпитава борбеност. НО. Голямото НО не е нито в учениците нито в учителите, А В ОСТАРЯЛИТЕ МЕТОДИКИ на учене, без мислене, без разсъждение. Да се се разсъждава на Изток още от средните векове не е прието нито възпитавано, през Възраждането ни също, при социализма схоластика на църквата беше заменен със схоластиката на марксиско-ленинската идеология и така до ден днешен. .
ГЛЕДАЙТЕ ФИЛМЧЕТО !--Hela världen fruktar hans avslöjanden I dag kom Wikileaks grundare Julian Assange till Sverige ”Det största hotet mot Wikileaks är inte sajtens fiender – utan pengabristen.” 35 ”Intressant med svensk vapenindustri – och FRA” Aftonbladets läsare chattade med Julian Assange Läs hela chattet! -http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7042711.ab-FOTO-[img]http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01187/juliantopp_1187823l.jpg[/img]http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01187/juliantopp_1187823l.jpg-FILMEN-http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6904972.ab-ДРУГИЯТ …
ФИЛМ ПОКАЗАН ПО ШВЕСКАТА ТЕЛЕВИЗИЯ Е ЗА ТАЙНОТО ОРЪЖИЕ НА ЦРУ - САЩ ИЗПОЛЗВАНО СРЕЩУ ОПИТНИ ЖИВОТНИ - ХОРАТА !ЕТО И ШВЕДСКИЯ ТЕКСТ ОТ СТРАНИЦАТА НА http://svt.se/-Om CIA:s hemliga experimentLSD, tortyr och hjärntvätt. Under många år hände flera märkliga saker med forskare kopplade till CIA. Se filmen i SVT Play-ЕТО АДРЕСА НА ТОЗИ ФИЛМ -http://svtplay.se/v/1979561/dokumentarfilm/cia_s_hemliga_experiment-ТОВА КОЕТО ЩЕ ВИДИТЕ Е УЖАСЯВАЩО ! АЗ СЪМ ВЪЗРАЗЯВАЛ МНОГО ПЪТИ ПО ТЕЗИ ПОВОДИ ВЪЗ ОСНОВА НЯКОЙ ПИСАНИЯ, НО СЕГА ГИ ВИЖДАМЕ ДОКУМЕНТАЛНО ПРЕСТЪПЛЕНИЯ СРЕЩУ ЧОВЕЧЕСТВОТО ОТ ДИРЕКТНИ ЕКСПЕРИМЕНТИ.ТОВА НЕ Е ДЕМОКРАЦИЯ, ЗА КОЯТО СМЕ МИСЛИЛИ, ЧЕ Е ИМАТ В САЩ И СЕГА НИ СЕ НАЛАГА ОТ НОВИТЕ САЩ ПОСЛАНИЦИ И ВСЕВЪЗМОЖНА ПРЕСТЪПНИЧЕСКАТ СГАН, КАКВИТО БЯХА ПРЕДНИТЕ МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛИ - ПРОДАЖНИЦИ И УБИИЦИ НА БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД !ЮДЕЙСКИТЕ КОМУНИСТИЧЕСКИ УБИИЦИ ОТ МИНАЛОТО СА СЕГАШНИТЕ НОВИ УБИИЦИ НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД ВИКАЙКИ ОТНОВО ОТ СЛАВА НА СССР В СЛАВА НА САЩ - ЮДЕЙСКИЯТ КАПИТИЛАСТИЧЕСКИ РЕД !ГЛЕДАЙТЕ ФИЛМИТЕ И СЕ УЧЕТЕ КАКЪВ РЕД И ДЕМОКРАЦИЯ НИ СЕ НАЛАГА ОТ САЩ И НАТО - СЕГА КАТО НОВИ "БРАТЯ" ПО ОРЪЖИЕ НА НАТО И САЩ ... !СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВhttp://www.stefan-tcholakov.com/index.php?p=video30 АПРИЛ 2010http://www.stefan-tcholakov.com/index.php?p=videoКРАЛСТВО ШВЕЦИЯ
Махайте го тоя, където и в казарма не е ходил, книжар и буквояд, млад учен ми бил...интелигент.....Ей , тия расипаха Родината!
Министре, никакво отстъпление от закона за развитието на академичния състав ! Бързо прегласуване на върнатия от Сирищника закон и яка метла над израелското посолство ! Много искам да съм там и да погледам как ВАКаджиите си изнасят кашончетата !
затова първо трябва да се оценяват учителите и системата ! Оценяването по 6-балтата система има по-малко възможности, от, примерно 20-балната, както е във Франция. Учениците ни се учат от обществото ни, което е престъпно, грубо, свръх-комерсиално - затова повечето псуват, пият и бият, да не говорим, че не поздравяват и не уважават по-възрастни. Сергей Игнатов и Сергей Станишев - каква е разликата ?!
Така ще се възпита критично мислене и самостоятелност у учениците. Системата във Великобритания е такава - широко са застъпени "презентациите", както ги е нарекъ министърът, по най-различни теми. Дори и да се припише от Уикипедия, това не е лошо, децата ще имат повод за разискване и ще обогатяват познанията си с различни гледни точки. Шестобалната система също е може би остаряла и не дава големи възможности, както се споменава в един от постингите. Важното е системата да се раздвижи.
И на мене. Но ученето е работа и то здрава работа. За да разсъждаваш - трябва информация, но не от уйкипедия и разни блогчета, а научна.За да имаш повече и по-достоверна информация трябва да знаеш чужди езици.А, за да научиш чужди езици трабва здраво учене, не става с хапче, а с много труд и постоянство!
заведе в Университет (напр. НБУ)и да им разкаже за корупцията и простотията
Ново двайсет. Досега - над 100 години тази система на оценяване на знанията на учениците даваше прекрасни резултати. Не системата на оценяване трябва да се промени, а цялостното отношение към знанията не само у учениците, но и у техните родители и в цялото общество. Системата за оценяване следва да се променя, ако има какво да се оценява. Непрекъснатата профанация на учебното съдържание води до безсмислица - да се оценяват уменията "copy-paste-print". Учениците не могат да пишат на български език, …
а как ще правят собствени съчинения? Междунарадното оценяване PISA показва, как се сриват знанията, а не системата на оценяване на българските ученици. От трето място сега сме на 52 място. Какво от това, че оценяваме незнанията по изпитана международна система? Докато в МОМН работят чиновници - тъпаци, няма изход. След 10 години ще пенсионират последните качествено подготвени български учители. С купени дипломи от НБУ не се става качествен учител, каквато и система да се измисли за оценяване на учениците.
Системата за оценяване традиционно толерира зубрачите и прегазва като валек талантите. Заради това би трябвало, освен на учениците, преди всички на учителите да се прави оценка за "потвъждаване на оценките". Чрез внезапни тестове, зададени на учениците върху по-стар материал - да се оцени: кой колко е запомнил и кой колко може да прилага в живота наученото! Ако оценките се потвърждават - учителят е добър. Ако се разминават - той е убиец на талантите.