Италианска фирма ще строи морското трасе на "Южен поток"

Олег Аксютин и Стефано Бианко при подписването на договора

Италианската компания "Сайпем" (Saipem) ще строи морския участък от газопровода "Южен поток“, съобщиха в петък от компанията "Южен поток Транспорт", в която акционери са руската "Газпром" (50%), италианската ЕНИ (20%), както и френската "Е Де Еф" и "Винтерсхал" с по 15 на сто.

 

Договорите на обща стойност от около 2 млрд. евро са подписани в Амстердам от Олег Аксютин, главен изпълнителен директор на "Южен поток транспорт“ БВ и Стефано Бианки, вицепрезидент на "Сайпем".

 

Италианската компания ще строи първия тръбопровод, пресичането на брега от всичките четири тръбопровода и свързаните с тях съоръжения

 

Морското трасе ще има четири успоредни тръбопровода с дължина по 931 километра през Черно море, от Русия до България. Всеки от тръбопроводите ще бъде съставен от над 75,000 отделни тръби, заварени една за друга на борда на специален тръбополагащ плавателен съд и положени на морското дъно на дълбочина до 2200 метра.

 

Тръбополагането ще стане с два специални кораба – единият от които вече е използван за строежа на "Син поток" също по дъното на Черно море от Русия до Турция.

 

Строежът на подводния участък ще започне през юни 2014 г. с подготовката на строежа на четири микротунела на руския и българския бряг, всеки от които с дължина над 1 километър. Тези тунели позволяват изграждането на газопровода без съществени строителни работи на повърхността на плажа и в плитките участъци, с което се съхраняват руският и българският брегове и се смекчава въздействието върху околната среда.

 

Полагането на тръбите по дъното на Черно море ще започне през септември 2014 г., когато на борда на "Кастро Сей" ще де правят така наречените четворни заварки, с дължина 48 метра. През ноември 2014 г., плавателният съд ще се придвижи до морските води край Русия, за да започне полагането на тръбите в морския участък. В края на годината, другият по-голям плавателен съд S7000 ще поеме полагането тръбите, а "Кастро Сей" ще се придвижи до българското крайбрежие, за да продължи с четворните заварки.

 

На борда на S7000, 48-метровите четворни заварки ще се поставят вертикално в голяма кула (кула за полагане във формата на „J“) и ще се свързват към основния тръбопровод преди да бъдат спуснати към морското дъно.

 

Изграждането на първия тръбопровод ще продължи до третото тримесечие на 2015 г., така че завършеният тръбопровод от Русия до България ще започна започне да функционира към края на годината.

 

От "Южен поток Транспорт“ съобщиха още, че ще поръчат над 75 000 тръби за втората линия на газопровода за общо около 800 млн. евро. "Марубени-Иточу“ и консорциум "Сумимото“ ще доставят 40% от количеството, а руските "ОМК Стийл“ и "Ижора Пайп Милл“ – съответно 35% и 25%.

 

Договорите за доставките на тръби за първата линия бяха подписани през януари 2014 г. и са за окоол 1 млрд. евро. Техни изпълнители са германската "Юропайп“, която ще осигури 50% от тръбите, другата половина ще осигурят руските ОМК и Ижорския завод за тръби "Северстал“, които съответно ще произведат 35 и 15 на сто от нужните тръби за първия лъч на газопровода.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?