Изхарчени са 3 млн. лв. за реклама на българско сирене в Русия и Украйна

С над 25 млн. лева се рекламират киселото мляко и лютеницата на пет континента

Българската програма “Европейско сирене, моля” е похарчила успешно над 3 млн. лева за реклама на сирене и кашкавал в Русия и Украйна, отчете Държавен фонд “Земеделие” в понеделник.

Програма беше първата одобрена от Европейската комисия за реклама на български земеделски продукти в чужбина. Тя дава възможност на производителите и преработвателите да рекламират наше сирене и кашкавал на международните пазари, като участват в най-престижните изложения за храни в млечния сектор.

Така чрез мащабна рекламна кампания - от публикации във вестници, списания и специализирани издания до клипове в киносалони и телевизионни канали през последните години, българските продукти са стигнали до потребителите на Русия и Украйна.

Качествата на българското сирене и кашкавал бяха представени и на място на авторитетни международни изложения, посещения в производствени бази, тематични вечери, бизнес семинари, дегустации в големи супермаркети, кулинарни училища и университети и други.

От прессъобщението не става ясно, с колко е нараснал износът на тези продукти към Русия и Украйна през последните три години в резултат на масираната реклама.

На пет континента

В момента фонд "Земеделие" има сключени 6 договора за финансово подпомагане на промоционални програми с общ бюджет от над 25 млн. лева. Сред рекламираните продукти са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки, компот от праскови и качествени вина.

Те са насочени към пазарите на пет континента. Това са Испания, Германия, Полша, Румъния, Великобритания, Бразилия, Китай, ОАЕ, Русия, Украйна, Австралия и САЩ.

Схемата "Промоционални програми" популяризира земеделските продукти, произведени в България, с цел стабилизиране и стимулиране на икономиката и увеличаване на износа.

Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или от производители и търговци.

Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните, а документите се подават всяка година в срок до 15 април (първо представяне) и 30 септември (второ представяне).

Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение от Европейската комисия.

Договорите се сключват с фонд "Земеделие" до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК.

Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на фонда в размер на 15 на сто от максималното годишно финансиране по програмата.

ЕС предоставя половината от бюджета на програмата, 30 на сто са съфинансиране от фонд "Земеделие", а бенефициентът осигурява останалите 20 на сто от средствата.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?