Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изхарчени са 3 млн. лв. за реклама на българско сирене в Русия и Украйна

С над 25 млн. лева се рекламират киселото мляко и лютеницата на пет континента

4 коментара

Българската програма “Европейско сирене, моля” е похарчила успешно над 3 млн. лева за реклама на сирене и кашкавал в Русия и Украйна, отчете Държавен фонд “Земеделие” в понеделник.

Програма беше първата одобрена от Европейската комисия за реклама на български земеделски продукти в чужбина. Тя дава възможност на производителите и преработвателите да рекламират наше сирене и кашкавал на международните пазари, като участват в най-престижните изложения за храни в млечния сектор.

Така чрез мащабна рекламна кампания - от публикации във вестници, списания и специализирани издания до клипове в киносалони и телевизионни канали през последните години, българските продукти са стигнали до потребителите на Русия и Украйна.

Качествата на българското сирене и кашкавал бяха представени и на място на авторитетни международни изложения, посещения в производствени бази, тематични вечери, бизнес семинари, дегустации в големи супермаркети, кулинарни училища и университети и други.

От прессъобщението не става ясно, с колко е нараснал износът на тези продукти към Русия и Украйна през последните три години в резултат на масираната реклама.

На пет континента

В момента фонд "Земеделие" има сключени 6 договора за финансово подпомагане на промоционални програми с общ бюджет от над 25 млн. лева. Сред рекламираните продукти са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки, компот от праскови и качествени вина.

Те са насочени към пазарите на пет континента. Това са Испания, Германия, Полша, Румъния, Великобритания, Бразилия, Китай, ОАЕ, Русия, Украйна, Австралия и САЩ.

Схемата "Промоционални програми" популяризира земеделските продукти, произведени в България, с цел стабилизиране и стимулиране на икономиката и увеличаване на износа.

Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или от производители и търговци.

Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните, а документите се подават всяка година в срок до 15 април (първо представяне) и 30 септември (второ представяне).

Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение от Европейската комисия.

Договорите се сключват с фонд "Земеделие" до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК.

Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на фонда в размер на 15 на сто от максималното годишно финансиране по програмата.

ЕС предоставя половината от бюджета на програмата, 30 на сто са съфинансиране от фонд "Земеделие", а бенефициентът осигурява останалите 20 на сто от средствата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    когато нещо е добро няма нужда от реклама. едно време се знаеше по цял свят,че българското сирене е много добро,но сега за съжаление не е така и разбира се има нужда от реклами и то специално там където няма нужда,защото като си пийнат един господ знае дали ще усетят вкуса...... харчете пари на вятъра и българите нека се чудят как да свържат двата края....

  2. Анонимен
    #3

    А колко ли са изхарчени за реклама на български лед,сред ескимосите?

  3. В и К
    #2

    Добрата реклама няма нужда от стока.

  4. Анонимен
    #1

    Пак перат пари тия!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.