Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът разреши строежа на третия лъч на метрото с пари от бюджета

Без офшорки в новия търг на "Метрополитен" за още 630 м тунел за 45 млн. лв.

3 коментара
Кабинетът разреши строежа на третия лъч на метрото с пари от бюджета

Както през изминалия програмен период, така и през този, софийското метро ще открие сезона на големите инфраструктурни проекти с европейски пари. За да не се бави неговият старт, строежът ще тръгне с финансиране от бюджета, докато проектът бъде одобрен от Брюксел, реши правителството на редовното си заседание в сряда.

Така вече няма пречка общинското дружество "Метрополитен" да подпише договора с управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" за 684 млн. лв.

Кабинетът определи дирекция "Координация на програми и проекти" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за управляващ орган на програма "Транспорт" 2014-2020.  Сертифициращ орган по програмата става дирекция "Национален фонд" към Министерството на финансите, съобщи правителствената информационна служба.

Така до две седмици първата копка на третия лъч на метрото ще бъде факт. Преди дни столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви, че изграждането на линията между бул. "Владимир Вазов" и  ул. "Житница" започва до края на месеца. По думите ѝ това е най-важният строителен обект, който трябва да е готов след три години.

С европейски пари ще се строи участъкът от 7.8 км в историческия център на София със 7 станции на метрото. Това вещае задръствания и тапи през следващите години. Столичната община е направила организацията така, че те да са възможно най-малко, уверяват от "Московска" 33.

Четири консорциума ще строят едновременно

Строителите са ясни. Фирмите бяха избрани през миналата година, като за да бъде завършен обектът бързо, четири консорциума ще строят едновременно.

Изграждането на участъка ще става на принципа един прокопава тунела - в случая турската "Доуш", а другите три обединения ще слагат релсите и ще строят станциите. Геоложките проучвания са направени, проектирането е почти готово, казаха от "Метрополитен".

Обединение "Метро строителство" ще строи отсечката от около 3 километра с две метростанции от бул."Владимир Заимов" до Орлов мост с цена от 75.5 млн. лв. без ДДС. В обединението влизат "Трейс груп холд", "Евроалианс" и "Инжпроект". Те ще изградят метрото от края на бул. "Владимир Вазов" по ул."Проф. Милко Бичев" до бул."Евлоги и Христо Георгиеви" до Орлов мост.

Метрото през центъра на София ще се строи от обединение "Метро Билд център" срещу близо 94 млн. лв. без ДДС. В обединението влизат пет български фирми – "Джи Пи Груп", "Станилов", "Интер Про", "Биас-М" и "Старт Инженеринг".  Те ще изградят участък с дължина 2 км и три станции от Орлов мост, под бул."Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", "Прага" до ул."Георги Софийски".

Обединение "Метро 3 2014" спечели отсечката до пазара Красно село с цена от 47.7 млн лв. без ДДС. В обединението влизат три български фирми – "Монолит София", "Балканстрой" и "Балканстрой София". Те ще построят отсечката от 2 километра с две метростанции, която тръгва от бул."Георги Софийски" минава под кръстовището на бул."България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", пазара "Красно село" и стига до гараж "Земляне".

Тунелът ще се прокопава от дружество "ДВУ" срещу 195.2 млн. лв. В обединението влизат турската "Доуш" и българските "Виа Конструкт Груп" и "Ултрастрой".

Спестените пари от търговете за отсечка до моста "Чавдар"

Със спестените пари от търга преди дни "Метрополитен" е обявил поръчка за изграждането на тунел до моста "Чавдар", където метрото ще прави връзка с жп линията. Прогнозната стойност на обекта е 45 млн. лв. Това става ясно от регистъра за обществените поръчки.

Предмет на поръчката е изграждането на една станция на метрото в района на моста "Чавдар" и 630 м тунел. Оборотът на подвижния състав става с "бретел" преди следващата станция. Участъкът между двете станции ще бъде подземен с преминаване под жп линиите по направлението София - Пловдив. Технологията на изграждане на двупътния тунел е по австрийски метод, е посочено в документацията.

Срокът за подаване на офертите е до 12 часа на 1 март, като два часа по-късно те ще бъдат публично отворени.

До участие в търга няма да се допускат офшорки, става ясно от обявените специални изисквания към кандидатите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Entdecken
    #3

    Тези разходи не може да бъдат одобрени от Брюксел, защото без да е одобрен проект от Брюксел не могат да участват всички желаещи, включително европейски фирми, които пречат ан далаверите на нашите. А това, което бъде направено без контрол от европейците, ще го ремонтират догодина за още толкова пари - това е ясно, защото половината пари ще заминат в джоба на Тиквата и мафията му. Затова, както правеше и Орешарски, са се разбрързали "В полза роду!" - т.е. в полза на родата, която не включва средния българин и софиянец...

  2. Коментарът е изтрит в 12:10 на 14 януари 2016 от автора.
    #2
  3. Дядо ми Петър
    #1

    Да бе, имаше опасност приятелчетата да останат без кокал. А софиянци - да си отдъхнат за малко.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.