Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Кауфланд" прилага 6-степенен контрол на качеството на прясната риба

Ритейлърът започва видеопроект заедно с Биляна Гавазова

1 коментар
Изпълнителният директор на "Кауфланд България" Иван Чернев представи новият видеопроект на веригата за качеството на храните. Той ще се води от журналистката Биляна Гавазова Сн."Кауфланд България"

Лидерът при бързооборотните стоки у нас - германската верига "Кауфланд" прилага 6-степенен допълнителен контрол на качеството на прясната риба, която предлага в магазинната си мрежа. Той се реализира по цялата верига – завишени критерии към доставчиците и внимателен избор на артикулите, през логистика и контрол на приема - последователно в централния склад на компанията и във филиалите, до начина на съхранение и излагане на продуктите на витрините.

Това обявиха от "Кауфланд България" по време на втората публична дискусия "Нека поговорим за качеството на храната". Тя беше посветена на рибата, рибните и морски изделия, а специален гост беше проф. Стефан Драгоев, ръководител на катедра "Технология на месото и рибата" в Университета по хранителни технологии в Пловдив. Модератор на събитието беше Биляна Гавазова - дългогодишен журналист и експерт по темите, свързани с качеството на храната.

Инвестицията в доверието на клиента

"Лидерството в ритейла изисква от нас да поддържаме най-високо качество на най-чувствителния асортимент – прясната риба", каза Иван Чернев, изпълнителен директор на българския офис на "Кауфланд".

Той посочи, че за последните 5 години веригата е разширила броя на рибните витрини с обслужване близо 4 пъти. Към момента "Кауфланд" поддържа 28 витрини в 10 града в страната.

"Плановете ни са свързани с това да разширяваме броя на градовете, спрямо изискванията и очакванията на нашите клиенти", каза Иван Чернев.

Иван Чернев представя данните от проучването

Той представи данни, свързани с потребителските нагласи на клиентите на веригата. Според тях интересът към рибните продукти нараства чувствително всяка следваща година.

"Инвестицията в разнообразния асортимент на рибните ни витрини е инвестиция в доверието на клиентите ни", посочи още Чернев.

Каква риба се консумира?


Според анализа на най-големия ритейлър у нас консумацията на риба в различните градове в страната е повлиянa от географските предпоставки, както и от чисто вкусовите предпочитания на клиентите.

Първият избор в по-голямата част от страната е за ципурата, но освен нея, в столицата най-купуваните видове риба са лаврак и сьомга. София е и градът, в който се купува най-много риба.

Най-предпочитаната риба в Пловдив е пъстървата, следвана от ципурата.

Във Варна и Бургас много търсени са морските дарове, между които скариди и миди, а от рибите отново най-желана е ципурата.

Как се разпознава качествената риба?

"Консумацията на риба нараства постепенно в последните 20 години, като тя е подчертано по-голяма в по-големите градове. Средната консумация на човек на година е 10 - 12 кг риба, като предпочитанията варират е по вкус и достъпност", отбеляза в изказването си чл.-кор. проф. дтн инж. Стефан Драгоев.

Стефан Драгоев разясни как да разберем дали рибата е прясна

Той представи 5 основни показателя при избор на прясна риба:

  • Мирис. Прясната риба не трябва да има специфичен мирис. Мирисът трябва да е характерен за рибата или такъв "на море".
  • Външен вид – кожа, люспи, цвят. Цветовете на кожата трябва да са ярки. Колкото повече време минава, толкова по-бледа става рибата. Появата на слуз при рибата не е признак на развала. При нея това е естествена защитна реакция при улов. Има някои видове, при които, колкото повече слуз има, толкова по-прясна е рибата.
  • Хриле. Хрилните капачета трябва да са плътно прилапнали към трупа на рибата. Цветът на хрилете при прясната риба е светло червен. Потъмняването им е признак, че рибата не е прясна
  • Състояние на коремната част. Коремът не трябва да е издут, а да е с естествената форма на рибата.
  • Очи. Очите на рибата трябва да са съвършено чисти, бистри и изпъкнали, като зениците са черни. Промяната в мътността трябва да подсказва, че рибата е съхранявана дълго време.


Проф. Драгоев посочи, че за определяне на качеството на рибата трябва да се прави комплексна оценка, тъй като за различните видове риба отделните параметри са специфични.

Правилно съхранение на рибата след покупката ѝ от хипермаркета

За максимално улеснение на клиентите "Кауфланд България" предоставя прясната риба от витрината с обслужване в специална рециклируема опаковка от алуминиеви нишки, която гарантира до 4 часа температурно предимство при съхранението на продуктите.

Преди да се предадат на клиента, опаковките се запечатват машинно, така че да се обезпечи максимално хигиената на продуктите.

Безплатно за всички клиенти на веригата на всяка рибна витрина с обслужване се извършват допълнителни услуги като филетиране или предварителна поръчка "по каталог".

Нов видеопроект с Биляна Гавазова

Изпълнителният директор на "Кауфланд България" Иван Чернев обяви предстоящия старт на видеопроект посветен на качеството с дългогодишния журналист и експерт по темата - Биляна Гавазова. Първото видео от поредицата предстои да бъде пуснато следващата седмица.

Ангажиментът на "Кауфланд България" за обезпечаване качеството на предлаганите стоки и услуги е част от философията на компанията. От началото на 2023 г. ритейлърът е инвестирал близо 300 000 лв. в контрол на качеството на продуктите, предлагани в магазинната мрежа.

През януари тази година компанията започна серия от публични дискусии под мотото "Да поговорим за качеството на храната". Те са насочени към предоставяне на експертна информация, свързана с проследяване на качеството на отделни продуктови групи.

За "Кауфланд България"

"Кауфланд България" е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1.9 милиарда лева.

През 2022 г. компанията разполага с 32 хипермаркета в 35 града.

С екип от 6500 служители, ритейлърът е един от най-големите работодатели в страната.

От старта си през 2006 г. в България до днес "Кауфланд" се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1.9 млрд. лв.

Компанията развива своята политика за устойчиво развитие. Под мотото "Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. луд
    #1

    Понякога има и прясна риба.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.