Китай откри най-дългата високоскоростна жп линия в света

Новият влак стрела в Китай

В Китай в сряда беше пусната в експлоатация най-дългата високоскоростна жп магистрала в света. Рано сутринта първият влак с пътници потегли по новата линия, която свързва Пекин с град Гуанчжоу (административен център на южната провинция Гуандун), известен повече като град кантон, предадоха световните агенции, като цитираха агенция Синхуа.

Общата дължина на железопътната магистрала е 2200 км.

Скоростта на влаковете по новата линия ще достига 300 км/ч.

Въвеждането ѝ в експлоатация ще съкрати времето за пътуване от Пекин до Гуанчжоу от сегашните 22 до 8 часа.

Гуанчжоу е смятан за голям икономически център в южната част на Китай, посочва Франс прес.

Новата високоскоростна линия, която води до него, ще спира на 35 гари в най-големите градове. Досега по линията имаше само няколко високоскоростни участъка.

Потеглянето на първия влак по линията Пекин-Кантон беше предавано директно по телевизията.

Първите високоскоростни линии в Китай датират от 2007 г. Властите на страната през последните години обаче влагат огромни средства в разширяването на железопътната мрежа и по-специално в строителството на високоскоростни магистрали.

До 2015 г., съгласно утвърдения от Държавния съвет на Китайската народна република план, трябва да завърши строителството на четирите основни магистрали, които ще залегнат в основата на мрежата на високоскоростния жп транспорт. Две от тях ще пресичат страната от изток на запад, и две - от север на юг. Към този момент общата дължина на високоскоростните железопътни линии в Китай трябва да достигне 18 хиляди километра.

С откриването на новата линия Пекин - Гуанчжоу общата дължина на действащите в страната високоскоростни жп линии достигна 9300 км. По този показател Китай заема първо място в света.

Развитието на високоскоростната железопътна мрежа в Китай обаче беше белязано от корупционни скандали и скандали, свързани с недостатъчната безопасност. На 23 юли 2011 г. два високоскоростни влака се сблъскаха, при което загинаха 40 души, а 200 души бяха ранени. Трагедията се разигра в Източен Китай и породи вълна от възмущение.

Разследването тогава показа, че катастрофата се държи на дефект в проекта на влака и в сигналната система.

Петдесет и четирима ръководни кадри бяха наказани за катастрофата, сред които и министърът на железопътния транспорт.

Сега властите уверяват, че по новата линия ще бъдат спазени всички мерки за безопасност и ще има редовни инспекции.

Линията ще действа по време на китайската Нова година, която се пада в средата на февруари 2013 г. и заради която стотици милиони китайци прекосяват страната, за да празнуват с близките си. Смята се, че тогава настъпва най-голямата миграция на хора в света.

Споделяне
Още от Свят

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?