Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китайска оферта към БДЖ в три стъпки

Покриване на дългове и доставка на нови мотриси за 300 млн. евро, предложи CRRC

5 коментара
Китайска оферта към БДЖ в три стъпки

Официално инвестиционно намерение към "Българските държавни железници" (БДЖ), включващо три основни точки, е внесла Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation), която е един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб. Това е станало на среща на нейни представители с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев, съобщиха от ведомството в четвъртък.

Китайската оферта предвижда със 130 млн. евро да се рефинансират старите задължения на "Холдинг БДЖ“ ЕАД, които са за около 250 млн. лв., а други 170 млн. евро да се предоставят на превозвача за доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове.

От съобщението става ясно, че CRRC смята да предложи за обновяване на подвижиня състав на БДЖ свои машини, които да отговарят на европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Корпорацията поема ангажимента да достави мотрисите своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.

Не е уточнено обаче какви условия поставят китайците за предоставяне на тези средства. Вероятно това ще е обект на преговори в бъдеще в рамките на предстоящата за сформиране работна група с участието на представители на транспортното министерство БДЖ, CRRC и китайски финансови институции, които изглежда ще предоставят цитираните инвестиции.

Третата фаза на инвестиционното намерение е изграждане на нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България. Каква ще е неговата стойност не е ясно

"В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги", посочват от транспортното ведомство, чието служебно ръководство си е поставило за приоритет подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #5

    Ако нашите "умници" се подведат и се сдушат с азиатците, ще страдат бъдещите поколения - резултатът ще е същия, като с "учтивите" "зелени" човечета в Украйна, та, даже, и по-зле !!!Не ни стига, че непрекъснато ни смучат кръвчицата азиатците на путлер, ами сега и тези....

  2. Boriana Boneva
    #4

    Ние като източната спирка на бавното и настъпателно икономическо навлизане на Китай в Европа. Понеже по далеч на Запад железниците са изправни явно китайците искат и тук пътят на запад да стане безпрепятствен за боклучавите им стоки. Как се казваше програмата на Китай за навлизане във всички области на живота в Европа. Списанието ни Ν е залято от статии на китайци. Част от тази програма. ДАЛИ И ДО КЪДЕ СИ СТРУВА ДА СЕ СЪТРУДНИЧИ С ТЯХ? ЕВРАЗИЯ МОЖЕ ДА НИ ДОЙДЕ И ОТ ПЕКИН.

  3. trajkow
    #3

    Трябва да подписват барзо, иначе подобно друго няма да дойде пак скоро. Сегашните вече не стават за нищо. Влакове катафалки ...

  4. Milenca
    #2

    Преди месец-два София закупиха китайски автобуси, отговарящи на Евро 6, сега китайски локомотиви, отговарящи на европейски стандарти!? Защо все китайски? Има Алстом, има Сиеменс, има европейски програми с еврофондове... Е вярно, и с евроконтролиране, но със сигурност така ще е по-евтино за народоданъкоплатците. Или трябва да бъдем троянски кон не само за Русия ами и за Китай, и да вкараме китай през задната, пардон източната вратичка в европейския двор. Изненадващ ход на фона на споровете за ЕС на 1 или 2 скорости...

  5. Не бива! Защото трябва да бъде източен и приватизиран от Христо Ковачки! Пък и нали за целта ще се заГРОБва концесионно летище София за 35г, за за 600 млн € над, и КОЙ знае колко ПОД масата! Парите трЕбват "за БДЖ", ръйш ли! Казах!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.