Клиентите на ЕВН може да следят онлайн сроковете за плащане на сметките

Клиентите на ЕВН може да следят онлайн сроковете за плащане на сметките

Клиентите на доставчика на ток в Югоизточна България EВН могат да проверяват по интернет срока на плащане на своята текуща и следваща фактура, съобщиха от компанията във вторник.

Това става с въвеждане на номера на измервателната точка номер, който се намира на фактурите, където също е посочен срокът за плащане, но често клиентите не си запазват бележките и забравят кога точно изтича крайният срок за плащане.

Възможността за онлайн проверка на този срок е особено полезна във връзка с обявената преди дни от компанията промяна на периодите за плащане на сметките. Новият график е част от подготовката на компанията за предстоящата пълна либерализация на пазара. Заради това през месец май за част от клиентите еднократно фактурата ще излиза на касите по-рано, а  на каса на фактурата през месец май, а за други през месец юни. Излизането на две фактури в рамките на един месец се налага поради влизането в новия график като общият брой фактури за годината остава 12. Всяка от фактурите ще бъде на база реален отчет за реално консумирана електроенергия за конкретно посочен отчетен период, не по-дълъг от 31 дни. Няма да има клиенти с удължен срок на отчитане поради промяната, като сроковете на отчитане остават непроменени. Както и досега, всеки клиент ще заплати единствено това, което реално е потребил. Новите срокове на плащане ще са посочени във всяка една фактура и касов бон, припомнят от дружеството.

Новите срокове за фактуриране и плащане ще бъдат в 4 периода в месеца съобразно календарните седмици за отчитане, вместо сегашните два периода. С това заплащането на енергията ще става по-близко до нейното отчитане, вместо месец по-късно, както е в момента. Промяната ще улесни процесите по смяна на доставчик, обмена на данни и движението на паричните потоци между всички участници на свободния пазар. По време на преходния период ЕВН няма да начислява лихви за забавено плащане за издадената по-рано фактура. Процесът на изключване поради просрочие също ще бъде удължен за първата фактура по новия график, така че да не се стигне до неудобства за клиентите по време на промяната.

Информация за промяната е налична в касовите салони на "Български пощи“ ЕАД, във всеки офис на ЕВН, на сайта на компанията и на тел. 0700 1 7777.

Предупредени са всички клиенти, предоставили свой мобилен телефон или имейл адрес. Компанията припомня, че всеки клиент може да заяви чрез безплатен есемес да получава известие за фактура, за наличие на неплатени сметки и предстоящо спиране на електрозахранването.

Споделяне
Още от Бизнес