Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кметовете искат малките пристанища да се отделят от порт Бургас

5 коментара

Възможностите за изваждане на малките пристанища от активите на национално пристанище за обществен транспорт “Бургас” ще обсъжда с кметовете на общините от Южното Черноморие транспортният министър Петър Мутафчиев. Във вторник той ще посети морската общественост в Бургас, а в сряда ще се срещне и с бранша във Варна. Кметовете на Несебър, Поморие, Мичурин, Приморско и Ахтопол поискаха да получат собствеността на малките портове.

Според специалистите обаче единственият начин, по който кметовете могат да получат собствеността на пристанищата, е на концесия. Общините не желаят да платят за концесия на портовете, а самите те да отдават пристанищата, уточниха експерти. Областният управител на Бургас Любомир Пантелеев ще представи техните искания на министър Мутафчиев.

Транспортният министър Петър Мутафчиев ще се опита да преодолее недоволството на морската общественост в двата града срещу приетите промени в Закона за пристанищата. Корабособствениците, агентите и пристанищните работници се притесняват най-вече коя от двете структури ще прибира пристанищните такси и с какви средства ще се поддържат собствениците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Letter G
    #6

    Обработени контейнерни единици:2004Порт Варна - 78 000Порт Констанца - 386 0002005Порт Варна - 84 000Порт Констанца - 670 000Световните контейнерни оператори вече инструктират българските си агенти да проучват възможността контейнерите от и за България, които сега минават през нашите морски пристанища да се товарят/разтоварват в Порт Констанца, за да се спестява посещението на корабите във Варна и Бургас.

  2. Малък Сечко
    #5

    Как ще преодолее недоволството? Като раздаде още пристанища и постове в бордове на държавните предприятия? Или като само обещава и заплашва, за да си мълчат критиците на безумната политика на екипа му?Аз обаче вече виждам кой и как преодолява недоволството. Г-н Солунакис и г-н Констанцу скоро ще затрият всички недоволни в българските пристанища. Близък е края на мъките на министъра да се оправя с тез пусти пристанища и тез пусти недоволници.

  3. Малък Сечко
    #3

    Г-н Министъра първо трябва да преодолее недоволството на европейската шипингова общност, която предизвика торпилирането миналата седмица на проекто-директивата за пристанищните услуги.Щото голяма излагация стана с това въвеждане на европейското законоделство в нашия закон за пристанищата преди Европа да го е въвела, хи-хи.

  4. xxx
    #2

    Кой им пречи да ги вземат на концесия ? Панталеев атакува закона и КС го отмени, но "новият" закон и ДП "Пристанищна инфраструктура" са още по голямо недоразумение.Трябва нов отделен закон за морските пристанища ,а реката да се отдели. Трябва и самостоятелност на пристанищата , като парите се харчат там където се събират.От 2001 г. нещата вървят назад заради мераците на Пейчо Манолов и бандата около него.

  5. Michurin
    #1

    Ohohoooooo...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.