Конгресът на САЩ иска да изслуша шефовете на социални мрежи за руската намеса в изборите

Фейсбук е "антиТръмп" мрежа, обяви американският президент

Конгресът на САЩ иска да изслуша шефовете на социални мрежи за руската намеса в изборите

Конгресът на САЩ покани собствениците на Фейсбук, Гугъл и Туитър на изслушване във връзка с разследването за възможна руска намеса в президентските избори в страната през ноември 2016 г., предаде в четвъртък Ройтерс.

Съветник в Сената заяви, че ръководителите на трите компании са били помолени да се явят на публично изслушване в комисията по разузнаване на 1 ноември.

Лидери на комисията по разузнаване към Камарата на представителите потвърдиха, за открито изслушване следващия месец с неназовани технологични компании, чиято цел е да стане ясно "как Русия е използвала онлайн средства и платформи, за да посее раздор и да повлияе на нашите избори". 

Представители на Фейсбук и Гугъл потвърдиха, че са получили покани от комисията в Сената, но не казаха дали ще се отзоват. Туитър не бе открит непосредствено за коментар, посочва Ройтерс.

Комисията в Камарата на представителите не назова компаниите, но източник от нея каза, че се очаква законодателите да изслушат същите три компании, които са помолени да свидетелстват в Сената, допълва БТА.

Фейсбук разкри този месец, че предполагаеми руски тролове са похарчили 100 000 долара за разпространение в социалната мрежа на рекламни съобщения с политически характер, посредством създаването на фалшиви профили и страници.

По този повод президентът на САЩ Доналд Тръмп нарече Фейсбук "антиТръмп" мрежа. Коментарът му бе качен в Туитър, след като социалната мрежа обяви, че е предоставила материали на комисията в Конгреса, разследваща евентуалната руска намеса в президентските избори.

"Фейсбук винаги е бил антиТръмп", написа американският президент, добавяйки, че социалните мрежи винаги са били срещу него.

"Тръмп казва, че Фейсбук е против него, либералите твърдят, че ние сме помогнали на Тръмп да спечели (изборите). И двете страни се разстройват от идеи и съдържание, което не им харесва. Ето какво означава да управляваш платформа, която е открита за всички идеи", отговори му създателят на компанията Марк Зукърбърг.

Той призна, че кампанията в САЩ през 2016 г. е била първата, в която интернет е бил основното средство за комуникация на кандидатите с обществото.

Припомняйки, че след изборите първоначално бе определил като "безумни" твърденията, че дезинформация във Фейсбук е можела да повлияе на вота, сега Зукърбърг оцени тези свои думи като "пренебрежителни".

Той призна, че предоставянето на право на глас на хората във Фейсбук и възможността на кандидатите да общуват с избирателите директно е изиграло много важна роля на последния вот. Добави и, че социалната мрежа ще продължи да дава своя принос срещу опитите на правителствата да разпространяват дезинформация и да подкопават изборния процес.

Преди няколко дни социалната мрежа обяви, че ще предостави на разследващата комисия в Конгреса съдържанието на 3000 политически реклами, закупени от руски юридически лица по време на кампанията за президентските избори миналата година.

В миналото Тръмп лично е хвалил Фейсбук заради това, че мрежата му е помогнала да спечели изборите през ноември 2016 г. Неговият предизборен щаб обяви, че е похарчил около 70 млн. долара за реклами. Той имаше и програма на живо в социалната мрежа.

След последния коментар на Тръмп за социалната мрежа акциите на компанията на регистрираха покачване с 1.4% на борсата, като ценатаза един брой достигна до 166.50 долара, допълват информационните агенции.

Споделяне

Още по темата

Още от Свят

Съгласни ли сте влизането на обществени места да става само със сертификат за ваксиниране, преболедуване или тест?