Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Концесиите на големите жп гари се обвързват с малките

7 коментара
Концесиите на големите жп гари се обвързват с малките

При концесионирането на приемните здания на железопътните гари, сградите в големите градове ще се комбинират с по-малки гари, намиращи се наблизо. Това стана ясно в петък след среща между министъра на транспорта Петър Мутафчиев и кмета на София Бойко Борисов, които обсъдиха строежа на интермодален терминал в столицата.

Неговият първи етап, който е на стойност 16 млн. евро,  е проектиран и предстои да стартира и да бъде завършен до края на 2006 година. Терминалът ще бъде изграден в близост до някои от софийските гари, като за момента нейното местоположение се пази в тайна.

Идеята е приемното здание на гарата и прилежащите пространства да бъдат отдадени на концесия като по този начин се привлече инвеститорският интерес. Гарата, която ще се отдаде на частно управление засега се пази в тайна, за да не започне преднамерено изкупуване на терени в района на проектирания терминал, които в последствие да бъдат продадени на държавата на много по-високи цени.

Интермодалният терминал е транспортен възел, който съчетава на едно място ЖП гара, ТИР терминал, терминал за контейнери, паркинг за автомобили и близка връзка с градския транспорт. От министерството искат съоръжението да се намира в близост до метрото.

Една от гарите, която отговаря на тези условия в столицата, е Гара Изток.

Без интермодален терминал изоставаме не само от другите страни в ЕС, но и от балкански държави, каза Мутафчиев.

Очаква се подобни съоръжения да има не само в София, но и във Варна, Пловдив, Русе, Бургас, както и в Димитровград.

Пресаташето на транспортното министерство Валентина Лулева съобщи и за обсъждането на идея концесията на приемното здание на жп гарата в София да се обвърже с гара в някой по-малък град.

Така концесията и проектите за интермодален терминал в София ще бъдат свързани най-вероятно с гара в Перник. Концесионният договор за двете гари ще бъде общ. По-подобен начин ще се процедира и с проектите в другите градове.

Кметът на София Бойко Борисов заяви, че общината ще е готова с инфарструктурните си проекти най-късно до края на лятото и началото на есента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. савата
    #8

    Жепето,Този район от гара го знам, но като отделно име на гара го няма. Прав си - това е може би най-разграбваната гара - става дума за ПДТ, Подуене-разпределителна, както и Биримирци и прилежащите им райони. Там си пролича доколко държавата е добър стопанин - опасността в резултат на кражбите е вече не само за материалните ценности, тях почти ги няма, а и за хората. А при управление на БСП и подобни кражбите придобиват печални размери.

  2. zepeto
    #7

    Tainata gara e Poduene razpredelitelna -Iztok, juzno ot ziganskia kvartal Hristo Botev. Mnogo hubavo mjasto za kradene.

  3. савата
    #6

    За първи път чувам за Гара Изток в София. Има автогара "Изток", гара "Искър" и какво ли не още, но така цитираната гара просто не е в София. Например, има Русе-Изток. Ако не е техническа грешка, то тогава и министърът, и столичният кмет показват пълно неведение относно топонимията на подотчетните им ведомства, а и не само. Да са ни честити, комунистите са били винаги толкова некомпетентни!

  4. СЕДЕФЧООЛУ
    #5

    Мафията е в ПРАВИТЕЛСТВОТО и Парламента - тези, които си затварят очите за Царските имоти и магистрала ТРАКИЯ, ДПС-Доган обръчите, Манджуковите пари и парите на САДАМ от петрола хранят БСП , Кирил Добрев е с парите от Сръбската мафия, Червените пари в енергетиката ги знае Овчаров, ЛУКОЙЛ от СССР също ви помага, Димитър Иванов от Шесто, Камен Пенков от СКОРПИО, БОЙКО от ИПОН, наследниците на КЮЛЕВ и МУЛТИГРУП, Захари Захариев, Сашо Дончев и Овъргаз-Газпром, и много други комунистически трафиканти и милионери !!!!!!

  5. тодор Живков
    #4

    Романът "Шогун" се продава само в пакет с 5-те тома на другаря Тодор ЖивковХАХАХАХА КОМУНИСТИЧЕСКИ ФОСИЛИ ТАКИВА!

  6. СЕДЕФЧООЛУ
    #3

    Мафията е в ПРАВИТЕЛСТВОТО и Парламента - тези, които си затварят очите за Царските имоти и магистрала ТРАКИЯ, ДПС-Доган обръчите, Манджуковите пари и парите на САДАМ от петрола хранят БСП , Кирил Добрев е с парите от Сръбската мафия, Червените пари в енергетиката ги знае Овчаров, ЛУКОЙЛ от СССР също ви помага, Димитър Иванов от Шесто, Камен Пенков от СКОРПИО, БОЙКО от ИПОН, наследниците на КЮЛЕВ и МУЛТИГРУП, Захари Захариев, Сашо Дончев и Овъргаз-Газпром, и много други комунистически трафиканти и милионери !!!!!!

  7. кондуктора
    #1

    Егати тайната гара. Да не би да имаме 50 гари в София. И как ще купят евтино от частниците земята? До сега такъв случай не е имало. По скоро чакат да видят кой ще им предложи повече за да разположат гарата до неговите парцели.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.