Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Корабните агенти скочиха срещу новата фирма “Пристанищна инфраструктура”

3 коментара
Корабните агенти скочиха срещу  новата фирма “Пристанищна инфраструктура”

Асоциацията на корабните брокери и агенти скочи срещу създаването на нова държавна фирма “Пристанищна инфраструктура”. Браншовата организация е изпратила възраженията си в официални писма до Министерството на транспорта и парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации.

Според експертите от организацията, съсредоточаването на приходите от пристанищните такси в една държавна компания няма да доведе до положителни резултати. Те уточняват, че създаването на новата структура спира децентрализацията при развитието на портовете. В държавните структури все още няма разбиране, че решенията трябва да се вземат по места, коментират от асоциацията на брокерите и корабните агенти.

Върху развитието на бранша най-негативно ще се отразят изискванията всички икономически субекти, които извършват и предоставят пристанищни услуги, да сключват договори с бъдещото държавно предприятие. В противен случай те няма да имат право да извършват тази дейност и да предоставят услуги на трети лица, което ще удари доста корабни брокери, смятат още от организацията.

Корабните брокери и агенти считат, че е нужно да се изработи напълно нова нормативна база, в която да регламентира развитието на портовете.

Правителството одобри създаването на новото държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” в началото на този месец. Промените в структурата на пристанищната администрация обаче трябва да мине през одобрение и на Народното събрание.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. xxx
    #4

    Aman ot isterici. I az iskam decentralizacia, no nai goliamoto pristani6te na Bg e Sofia.

  2. Letter G
    #2

    Медиапул са решили да поинтерпретират и е станала голяма каша.Ето едно нефриволно отразяване на въпросната позиция:http://www.varnapool.net/index.php?id=43913Нито корабното агентиране, нито корабното брокерство (на кораби и товари за кораби) попадат в категорията на услугите, за които ще се иска сключване на договори по Закона. Агентирането и брокерството са напълно автономни - агентите и брокерите са функция изцяло на избора/решението на принципалите (корабособствеците и товародателите) и никой

  3. Hughes de Payens
    #1

    Любознателният читател може да прочете на сайта на парламента стенограмата от заседанието на 08.12.2005 на Комисията по транспорт и съобщения, на която въпросният проект за закон е предизвикал грозно скандалче, свързано с газене на процедури и напускане на половината членове на комисията, възмутени от методите.За съжаление, любознателният читател не може да прочете стенограмата от изнесеното заседание на Комисията, проведено на 07.10.2005 в Бургас. Просто щото стенограмата не е публикувана. А какви интересни неща пише в нея, ако знаете! Едни работи за лобиране, корупция, подкупи ... :-))

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.