Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кражбите на жп мрежа възродиха идеята за забрана на скрап-складовете край релсите

9 коментара
Кражбите на жп мрежа възродиха идеята за забрана на скрап-складовете край релсите

Евентуалното премахване на предприятията за събиране и преработване на скрап, които са на територията на Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), ще поиска министърът на транспорта Петър Мутафчиев на предстояща среща по проблема с кражбите на проводниците от контактната мрежа. Той се обяви за прекратяване на договорите с всички  фирми, наели площадки за обработване на скрап.

Така ще бъде премахната една от основните предпоставки за кражбите, но в никой случай не може да бъде решен сто процента проблемът, коментира Мутафчиев в понеделник след поредната кражба на проводници за скрап, заради която бе отклонено движението на влаковете. В събота се случи същото, а бързият влак София-Бургас престоя три часа в тунел след Копривщица.

Загубите от кражбите по инфраструктурата от началото на годината досега възлизат на 500 хил. лв. Отделно са щетите от потрошени стъкла на локомотиви.

От няколко години, след като зачестят кражбите по контактната мрежа на НКЖИ, се повдига въпросът със складовете за изкупуване на цветни метали, разположени в близост до релсите и периодично се искат мерки за затягане на контрола върху произхода на доставяните там вторични суровини, но така и нищо не се предприема.

В същото време след поредната кражба в понеделник, ресорният министър просто заяви, че „за да решим проблема, е много важно най-напред да решим проблема със стандарта на живот на хората в България”. Той разми ангажиментите си с думите „това е първият сериозен проблем, който стои пред държавата и вие виждате, че всеки ден се сблъскваме с него”.

Едва на второ място Мутафчиев постави мерките, които може да се предприемат съвместно с полицията. По думите му това ще стане с пакет от решения, съгласуване между неговото министерство и ведомствата на вътрешните работи и на финансите.

Според транспортния министър, държавният бюджет трябва да отпусне средства за охрана на железопътните линии, защото железниците нямат финансовата възможност да отделя средства за охрана от страна на полицията на инфраструктурата.

Разгъната жп - инфраструктурата на България е над 7000 км  и това създава сериозна трудност за цялостното ѝ опазване. Въпросът е в отговорността на всеки ангажиран в системата -  от работещите в инфраструктурата до органите на МВР, посочи министърът, който се срещна с колегата си от федералната провинция Северен Рейн -Вестфалия, Оливер Витке.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Umbra
    #10

    Всъщност е порнография.

  2. Чукчата
    #9

    Право каза човекът:Циганите на Сатурн!

  3. душку
    #8

    при кражба да се стреля на поражение

  4. FINI
    #7

    Ниска топка си,палячо...

  5. neli
    #6

    ...ami kato mu e goljama mregata na Mutaf4iev i ne moge da se spravi, zasto ne podade ostavka a? Ina4e moge vseki mesec da si vzema zaplatata i vsi4kite oblagi na posta nali, a za rabotata da ja svurshi vse nesto mu pre4i. Tova za punktovete dori na men ve4e mi dotegna da go slusham...Kato gi zakriete be Mutaf4iev, otkude ste finansira Dogan izbornite rezultati???!!! 4e pravitelstva nared Dogan blagoslavja shefovete v infrastrukturata.

  6. СССРе
    #5

    затова нищо разикално няма да се случи - нещастна страна....

  7. СССР
    #4

    Затова нищо радикално не се случва....

  8. Знаещ
    #2

    Що се занимават само с глупости и дрънкат какво ли не .Нали фирмите са на тези ,които трябва да вземат решение за закриването им. Смехории.

  9. Gianni
    #1

    Тогава няма да има от кого да се краде, нито на дребно, нито на едро.Твърдението, че съществувнето на фирми за стари метали на територията на НКЖИ е една от "основните предпоставки за кражбите", е толкова абсурдно както и всичко останало - и Руменовците, и царя, и Паси, и СДС, и ДПС, и най вече прочутото членство в ЕС. Прочее знае ли някой дали в Румъния влаковете спират в тунелите заради откраднати проводници. Аз знам че такива идиотски кражби в истинската Европа не стават. И знае ли някой какво наказание предвижда закона за извършителя на подобно деяние.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.