Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Критиките на ЕС към българската авиация били поради “липса на информация”

5 коментара
Критиките на ЕС към българската авиация били поради “липса на информация”

Европейската комисия не разполагала с достатъчно информация за извършеното от България в областта на авиацията от 2005 г. и затова отправя остри критики към страната в последния мониторингов доклад. Това заяви в сряда транспортният министър Петър Мутафчиев след разговори в Брюксел със заместник-председателя на Европейската комисия (ЕК) и отговарящ за въпросите на транспортния сектор Жак Баро.

Двамата са обсъдили забележките към българската авиацията, предаде БТА.

В доклада си от 26 септември ЕК констатира недостатъчна годност на авиопревозвачите, поддръжката, оперативността и лицензирането на екипажите. Ако проблемите не бъдат решени, Общите авиационни власти (JAA) ще откажат признаване на българските превозвачи, което означава ограничение на достъпа до вътрешния европейски въздушен пазар.

Позицията, че Еврокомисията не е добре осведомена за извършеното от Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) към Министерство на транспорта, беше защитена от министър Мутафчиев преди седмица пред парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации. Така той обясни  мерките на Брюксел по отношение на авиационната безопасност.

Според Петър Мутафчиев от година и половина инспектори от Европейската агенция по въздушна безопасност (EASА) и Общите авиационни власти (JAA) не са проверявали българската въздушна администрация. Затова те нямали  актуална информация за напредъка на ГВА по отстраняване на забележките.

След срещата със заместник-председателя на ЕК в сряда, Петър Мутафчиев обяви, че за него най-сериозният авиационен проблем е бъдещото на самолетите Ан на общоевропейско ниво. Той изрази притеснение, че до март има твърде малко време да се направи нещо и настоя тези самолети да не се спират от движение.

Според специалисти от авиационния бранш, прехвърлянето на проблема само върху сертифицирането на руските самолети е опит да се замаже ситуацията.

Документите, с които Mediapool разполага, показват, че ЕК е била напълно информирана за всички проблеми, с които ще се сблъскат българските авиационни власти и дори са препоръчвали варианти, чрез които да се излезе от кризата.

Два месеца преди да бъде публикуван доклада, от европейската дирекция “Транспорт и енергетика” са изказали сериозна загриженост по отношението на нивото на авиационната безопасност в България.

Сертифицирането на руските самолети от селскостопанската и карго – авиацията са само част от големия проблем, че ЕК няма да признава документите от ГВА по отношение на техническото обслужване на авиокомпаниите, летателната годност, лицензирането на екипажите – дейности, които са част от областта на авиационната сигурност. Това означава, че документите на всички български авиокомпании, издадени от ГВА след 1 януари 2007 г., няма да са легитимни в рамките на общото европейско небе, към което България се присъедини през тази година. И на практика родните авиокомпании няма да имат право да летят.   

В Брюксел министър Мутафчиев заяви, че от ЕК е дадена добра оценка за сертифицирането на самолетите и екипажите у нас и дори е изразено очакването, че ако все още има някакви по-малки проблеми, те ще бъдат преодолени до проверката на авиационните инспектори на 26 и 27 ноември. Според транспортния министър, следващата оценка за българския авиационен бизнес и за работата на ГВА ще бъде по – добра от оценката, която комисията даде в доклада си през септември, предаде БТА.

Според информация на Mediapool, министър Мутафчиев не е отишъл на срещата с Жак Баро с конкретни предложения и план как да се излезе евентуалната криза с българските авиокомпании. Такава ще настъпи, ако документите на ГВА не се признават от Общите авиационни власти. Според експерти, транспортният министър не планирал и смени в системата на въздухоплавателната администрация.

Петър Мутафчиев е поискал от Брюксел три месеца отлагателен срок след 1 януари 2007 година, без това да е преференциално третиране на България спрямо останалите страни - членки на ЕС, които разполагат с руски самолети. 

Жак Баро е отговорил уклончиво на искането за отлагателния срок. Той уточнил, че ако има такова решение, България ще бъде уведомена по най-бързия начин.

Междувременно Мутафчиев съобщи, че няма да има български авиокомпании в “черния списък”, който ЕК трябва да обяви в четвъртък. Като участник в европейския авиационен пазар България изпълнява всички изисквания, свързани със сигурността на полетите.

 

Петър Мутафчиев се срещна със зам.-председателя на ЕК ден преди да се включи в заседанието на министрите на транспорта от страните – членки на съюза, което започва на 12 октомври в Люксембург.
подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ZoSo
    #6

    Bullshit!

  2. bravo
    #5

    e tova se kazva "iunak balkanski" - shte im stupi na shiite na tezi evropejci!!!!!!

  3. ан
    #4

    Ами махнете ги тия скапани руски самолети,бе кретени московски! Откога трябваше да го направите,ама вие си правите оглушки. Колко пъти вече тия боклуци падаха? Прави са европейците да не ги искат да им летят над главите.Като си представи човек как ги сглобяват пияните руски монтьори ....бррр..

  4. запознат
    #2

    Дааа Г-н Министър ! Очевидно Вие нямате информация за положението в ГД ГВА. Или не искате да прогледнете или г-жа Пепа Моллова твърде добре си е свършила работата (каквато и да е тя)!!Успех Ви желая - въпреки че се съмнявам че ще постигнете нещо по-вече от Вашия предшественик. Този ВИСОК царски човек!!! Ура

  5. David
    #1

    Za da se razviva dadena deynost tryabva parvo da se proanalizira vazmojnosta zarealizacia t.e. ste ima li finansovi postaplenia pri prodavane na daden produkt.BGaviacia ima tradicii ot 70god.Sega vapreki ogranichenata mi informaciaBG firmite pravyat mnogo malko ot tova,koeto realizirat chujdestrannite avio prevozvachi ot BGpazara.Fakta chete postigat finansov prihod ot nad 150- 200 miliona euro ot BG za godina,pokazva che za tazi BG industria,BG institucite tryabva da napravyat i nevazmojnoto da

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.