Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Купувачът на БМФ продава 25 от най-старите кораби

14 коментара
Купувачът на БМФ продава 25 от най-старите кораби
Близо 25 от най-старите кораби на Параходство "Български морски флот" ще бъдат продадени, съобщи в сряда Кирил Домусчиев, председател на новия директорски съвет на продадения преди седмици флот. Купувач бе германско-българският консорциум "Кей Джи Маритайм Шипинг", в който участва "Адванс Пропъртис" на братята Кирил и Георги Домусчиеви.

От флота ще излязат плавателните съдове на над 30 години, като целта е да бъдат продадени като кораби, а не за скрап, посочи Домусчиев. Сделките ще се осъществят чрез английски и германски брокерски компании.

Парите от тези кораби ще бъдат инвестирани в нови плавателни съдове, посочи Домусчиев.

Новият собственик на флота има ангажимент по приватизационен договор да вложи 779.88 млн. лв в следващите десет години и да купи 25 нови кораба. Средната възраст на плавателните съдове на БМФ в момента е 27 години, а трябва да падне под 20 години, съгласно задълженията на "Кей Дже Маритайм". Още при подписването на сделката обаче от Агенцията за приватизация съобщиха, че амбициите са възрастта на морския флот да падне под 12 години..

Сега Домусчиев каза, че новите собственици на БМФ биха искали да свалят средната възраст на плавателните съдове да падне под 10 години през следващите 5-6 години.

Вече са започнали преговори с корабостроителници в България, Япония и Южна Корея за покупка на нови кораби. Целта е да се осигурят около десет кораба по 35-40 000 тона и още толкова 21-25-хиляди тонни, обясни Домусчиев. В Япония се водат преговори и за поръчка на два 200-хиляди тонни кораба, с каквито до момента българският търговски флот не е разполагал.

Домусчиев допълни, че през октомври-ноември в компанията ще бъдат направени съкращения в бреговия персонал и в администрацията. Ще бъдат освободени между 400 и 450 служители, което е около 10-12 на сто от щата. В плавателния състав съкращения няма да има, каза Домусчиев.

Той допълни, че Съветът на директорите има желанието да върне в състава на компанията единствения български ветроход "Калиакра". Баркентината е символ на БМФ и затова ще направим стъпки пред Министерството на транспорта тя да стане отново наша собственост, заяви Домусчев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. моряк
    #15

    Важното е сега да се продаде,пък подле ще видим какво ще се купи.И за кво са му тиа 200К тонни?Или има дългосрочни Т/С за тях,или надува бало ни да впечатлява публиката,и кви ще са те/ ОБО,БОРО,ОРО или и адвокатина не знае ама лаф да става

  2. Любопитко
    #14

    Къде ще плават тези кораби? щото в Ч море не пускат такива.

  3. АЗ
    #13

    Какъв БМФ ? Всичко продадено на чужди компании , никога няма да бъде българско .

  4. възрастен
    #12

    Да вземе да направи средната възраст 3 години и после да го препродаде на Хапаг Лойд.Тия се шегуват нещо ама де да видим,то ако се продължи с продажбите и остане само последния параход дето тази година му вдигнаха флага-то възрастта ще падне под 1 година,ей ти тебе изпълнени следприватизационни задължения

  5. ММ
    #11

    ЧУЖДАТА ФИРМА Е ЗА ПАРЛАМА.

  6. БМФ
    #10

    ИМАМЕ ЗРИТЕЛ ПОЗНАЛ ОТ ПЪРВИЯТ ПЪТ И ПОЗНАЙТЕ КАКВО ЩЕ НАПРАВЯТ ТЕЗИ БЪЛГАРИ С ФЛОТА,ММ ЩОМ ПОЗНА КОИ СА ИСТИНСКИТЕ СОБСТВЕНИЦИ,НАЙ-ВЕРОЯТНО ЩЕ ПОЗНАЕ И КАКВО ЩЕ СЕ СЛУЧИ МНОГО СКОРО

  7. z
    #9

    Ще плават навън бе!Като 100 000 тония "Хан Аспарух" на времето

  8. МИЛ
    #8

    Ще помоля журналистите от Медиапул да следят за колко ще бъдат продадени тези 25 кораба-защо си мисля,че сумата ще бъде близка до покупната за цялото БМФ,КАКТО СЕ КАЗВА-КОН ЗА КОКОШКА

  9. БМФ
    #7

    Ами той само последния дето му вдигнаха флага преди месец-два струва около 70 млн. лева и още един идва дето е платен и 25 средно по 6 млн. и те станаха около 400 млн лева,от там нататък, т.е. следва чиста печалба,ама БМФ не е само кораби,има и сгради и терени и почивни станции и къщи из България и техн. работилница и свръзки и външни дружества и сгради в Лондон, Хамбург,Анверс,Пирея и други разни знайни и незнайни екстри.Така че,чистата печалба може да е над 400 млн,та да си дойдем на думата-плащате едно-получавате две и то доста бързо,е това е инвестиция а,не като фермерите крави,мляко, фуражи и най-вече тор,много тор

  10. realist
    #6

    razbira se, 4e ste prodava starite korabi, a i mnogo hora or tezi rabotesti v BMF, na bregova rabota, ste badat sakrateni !!! vajnoto e kakvo ste napravi s parite ot prodajbata na korabite - dali ste gi investira v novi korabi ili v 4astni smetki !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.