Според експертите от комисията, двете черноморски летища представляват естествен монопол в тази част на страната, който не се влияе от различния тип собственост.
При проверката, от КЗК са установили, че е малка вероятността концесионерът – обединението между германската компания “Фрапорт” и българската фирма “БМ Старт”, да злоупотреби с размера на летищните такси, като използва естественото монополно положение на пазара. Летищните такси се определят от държавата и се регулират от нея, съобразно разпоредбите на Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО).
Истинската опасност бъдещият концесионер да злоупотреби с господстващото си положение е при договорите за наземното обслужване, които операторът сключва с авиокомпаниите. Частните аеролинии, които обслужват летния туристически сезон, неведнъж са обявявали публично, че държавните фирми, управлявали досега двете летища, вдигат цените за зареждане с гориво, вода и превоз на пътниците от самолета до терминала точно преди активния сезон. При сключени договори за превоз на чуждите граждани с туроператорските агенции, загубата от новите цени оставаше единствено за сметка на авиокомпаниите.
Според анализа на КЗК, действително има опасност да се засили господстващото положение на пазара на двете летища, когато те се управляват от една компания. Според експертите на антимонополния орган, това обаче няма да наруши ефективната конкуренция в сектора. От КЗК уточняват дори, че бъдещата концентрация дори може да се отрази положително върху черноморския туризъм, като подобри качествено летищната инфраструктура.
Договорът за концесията на Варна и Бургас беше сключен на 10 септември с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Според клаузите на контракта, германската фирма, която държи 60% в оператора, длъжна за целия период на концесията да притежава мажоритарния пакет от акциите на дружеството, т.е. не по-малко от 51%.
През следващата година, концесионерът трябва да вложи над 23 млн.евро за подобряване на услугите в двата аеропорта. Инвестициите до 2009 година трябва да са около 95 млн.евро, а за целия срок на 35-годишната концесия се очаква те да надхвърлят 403 млн.евро.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
и да има, те няма да променят нещата. ТИМ получи и двете морски летища
А сега ще си купи и авиокомпания. Айде да е хаирлия...или да им го забия?!
Е то като и част от авиокомпаниите са на ТИМ, за какво говорим?
не са ли им казали кой стои зад “БМ Старт”, да не сключват договор с издънки на БГ мафиотски структури, или пък така им е по-изгодно, ега ти европейците ега ти чудото, дет все борят престъпността и корупцията, ама и те май само на книга...
I na men da mi prelojat dogovor za konsultacia, sreshtu dobro zaplashtane, shte go priema - kvo me boli che firmata e izdqnka na BG mafiata ?!?
welcome to jamaica, have a nice holliday
Te hubavo gi vzeha ama da si vkarat i parsonala v red