КЗК спря заблуждаваща реклама на “Узаки Зорбас“

Ракламата на напитката “Узаки Зорбас“ е спряна от разпространение, защото заблуждава потребителите, че става въпрос за гръцкото питие узо, а всъщност е българска мастика, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в понеделник.

Производителят на напитката - “СИС Индъстрийс“, с рекламата си насочва към популярното и в България гръцко питие узо. Подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха закупили напитката “Узаки Зорбас“ с впечатлението, че купуват разновидност на узо.

Комисията счита, че създаването на погрешно впечатление у потребителите, което може да доведе до пренасочване на тяхното търсене в резултат на създадената заблуда, води до увреждане и на интересите на конкурентите на българския пазар, които произвеждат известната българска анасонова напитка мастика, както и на търговците, които внасят и продават на българския пазар различни марки УЗО.

Спирането на рекламата е временна мярка, която се налага до произнасяне на КЗК с окончателно решение по преписката, допълниха от антимонополния орган.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?