Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Летищата Варна и Бургас обмислят диференцирани такси за превозвачите

10 коментара
Летищата Варна и Бургас обмислят диференцирани такси за превозвачите

Ще предложим на държавата да се въведат диференцирани летищни такси за различните превозвачи, каза за Mediapool Тихомир Трифонов, изпълнителен директор на “Фрапорт Туин Стар Еърпорт мениджмънт”, след като дружеството подписа в неделя концесионен договор за 35-годишното управление на летищата във Варна и в Бургас. Акционери в него са немската “Фрапорт АГ Франкфурт Еъпорт Сървисиз Уърлдуайд” и българската “БМ Стар” на варненската “Бон Марин”. Съответно те държат 60 и 40 на сто от капитала на концесионера, чийто главен офис ще е във Варна.

Контрактът бе парафиран от министъра на транспорта Петър Мутафчиев, главния изпълнителен директор на частния оператор Андреас Хелфер и изпълнителният директор Тихомир Трифонов. Това стана след продължила повече от година съдебна битка срещу първоначално избрания концесионер от предишното правителство – датската “Копенхаген Еърпортс”, която бе отстранена от Върховния административен съд, защото не отговаря на изискванията на конкурса.

“Фрапорт Туин Стар” има маркетингови планове за привличане на нови авиолинии на морските аеропортове, като основно целта ни са нискотарифните (т. нар. лоу кост) и чартърните компании, посочи Хелфер пред Mediapool. За целта дружеството ще иска от държавата да се въведат различни летищни такси за различните авиопревозвачи, тъй като не могат да се сравняват възможностите на традиционните авиокомпании и тези на лоу кост и чартърните превозвачи, допълни Трифонов.

В момента летищните такси, които се определят от държавата по предложение на летищните оператори, са еднакви за всички превозвачи. Според концесионера на аеропортовете във Варна и Бургас, за дейността на всички оператори, ще е добре ако има диференцирани ставки.

За привличането на повече пътници и превозвачи на черноморските ни летища “Фрапорт” ще разположи рекламни пана на България на аеропортовете, които управлява. Такова вече има на летището във Франкфурт, предстои слагането на билборд на аеропорта в Анталия, Турция, който също се стопанисва от “Фрапорт” .

Общо за срока на концесията немско-българското дружество ще вложи 403 млн. евро, които индексирани с инфлацията за периода се равняват на 560 млн. евро, каза Щефан Шулте, финансов директор на “Фрапорт АГ”. От тях над 100 млн. евро ще са за построяването на нови терминали на двете летища, допълни той на пресконференцията след парафирането на договора.

Съоръженията, които ще поемат растящия пътникопоток, ще са готови през 2009 г. Построените това лято временни разширения на терминалите ще се впишат в плановете за реконструкция на двете летища, каза Трифонов. Изчисленията на частния оператор сочат, че през следващите няколко години пасажерите на двата аеропорта ще растат с около 15-16 на сто, след това увеличението ще е около 6 на сто, за да се стабилизира 2-3 на сто. След заработването на новите терминали, на основа на реализираните инвестиции концесионерът ще поиска увеличаване на летищните такси, каза Хелфер. Поскъпването няма да е самоцелно и ще е в рамките на 10-20 на сто, допълни той.   

Освен за нови писти, операторът ще инвестира спешно в развитието на търговската мрежа и ресторантите на територията на аеропортовете и в ускоряването на наземното обслужване и подобряване качеството на услугите за авиопревозвачите и пътниците.

“Фрапорт Туин Стар” ще внася в държавната хазна годишно концесионно възнаграждение в размер на 19,2 на сто. Средствата ще се изчисляват или от всички приходи от дейностите, свързани с обектите на летищата, или от приходите от летищните такси на двата аеропорта, като ще се избира по-голямата сума за база на изчисление на концесионното възнаграждение.

Концесионерът ще започне реално да стопанисва двете летища след въвода си в управлението, което ще стане до два месеца след подписването на договора. Шест месеца по-късно трябва да са готови генералните планове на аеропортовете, на чиято основа те ще се развиват.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев изрази надеждата си, че в близките години летищата във Варна и в Бургас ще добият облика на големите европейски аеропортове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. П. Мутафчиев
    #11

    "Министър Мутафчиев изрази надеждата си, че в близките години летищата във Варна и в Бургас ще добият облика на големите европейски аеропортове"-глупости-големите летища имат коренно различна планировка, т.е те са кръгли сгради, в центъра между няколко писти, с подземни комуникации, а нашите приличат на гари. За целта беше необходимо построяване на съвсем нови летища, но групировки като ТИМ вземат нещата само наготово. Просто летищата са златни кокошки

  2. туранага
    #9

    Ееееее, по-тъпи коментари не съм срещал.... Браво на МЕДИАПУЛ !!!!

  3. Бург
    #8

    Даже не споменаха колко даваха датчаните - 30%. И защо не бяха одобрени нали. После защо не идвали сериозни инвеститори. Хахахах смях ...

  4. jivko
    #7

    Основната слабост на ДСБ е, че избирателите ни не се увеличават според очакванията ни, заяви лидерът на Демократи за силна България Иван Костов по време на отчета си пред III-тото Национално събрание на партията в неделя.

  5. jivko
    #6

    Основната слабост на ДСБ е, че избирателите ни не се увеличават според очакванията ни, заяви лидерът на Демократи за силна България Иван Костов по време на отчета си пред III-тото Национално събрание на партията в неделя.

  6. ss
    #5

    Основната слабост на ДСБ е, че избирателите ни не се увеличават според очакванията ни, заяви лидерът на Демократи за силна България Иван Костов по време на отчета си пред III-тото Национално събрание на партията в неделя.

  7. ss
    #4

    Основната слабост на ДСБ е, че избирателите ни не се увеличават според очакванията ни, заяви лидерът на Демократи за силна България Иван Костов по време на отчета си пред III-тото Национално събрание на партията в неделя.

  8. jivko
    #3

    Предпазната клауза по глава “Земеделие” също се отчита като възможна най-вече заради възможността до края на 2007 година да не стартира разплащателната агенция за земеделските субсидии. От общо 7 мерки – три се водят от експертите като “изпълнени”, а четири са в процес на изпълнение.

  9. jivko
    #2

    Предпазната клауза по глава “Земеделие” също се отчита като възможна най-вече заради възможността до края на 2007 година да не стартира разплащателната агенция за земеделските субсидии. От общо 7 мерки – три се водят от експертите като “изпълнени”, а четири са в процес на изпълнение.

  10. ММ
    #1

    http://www.b2b.bg/greenoil.htmlhttp://www.capital.bg/show.php?storyid=281238ДА ПОДКРЕПИМ КАМПАНИЯ ЗА ЗАКОНОДАТЕЛНИ ПРОМЕНИ, ДАВАЩИ ДАНЪЧНИ ПРЕФЕРЕНЦИИ ЗА КОМПАНИИ,КОИТО ИНВЕСТИРАТ В ЕКО - БИОГОРИВА, КОИТО НАМАЛЯВАТ ВЪНШНАТА ЗАВИСИМОСТ НА СТРАНАТА ОТ ПЕТРОЛА И ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ. И ИЗЗЕМВАТ ФИНАСОВИ РЕСУРСИ ЗА ВНОСА ИМ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.