Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Линията към жп гара "Пионер" демонтирана въпреки протест

16 коментара

Протестиращи успяха да спрат за кратко демонтажа на железопътната линия към гара "Пионер", съобщиха от ВМРО – организатори на протеста. Десетки хора седнаха на линията и не позволиха преминаването на машини по трасето. Преди това те дори успяха да откачат вагон от една от композициите, разположени на гарата, с който да блокират трасето. Участъкът от “Хладилника” до “Пионер” обаче бе отстранен.

Сред протестиращите бяха представители на фирми, чийто бизнес е засегнат от демонтажа, жители на района, представители на организации, които се борят за оцеляване на железниците, младежи от ВМРО. Те пресрещнаха и идващата за изнасяне на демонтираните релси композиция, качиха се по вагоните и принудиха машинистите да я спрат.

Спешно на мястото пристигнаха шефът на Националната компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Милчо Ламбрев и главният архитект на Столичната община Петър Диков. Те увещаваха протестиращите, че премахването на релсите е за доброто на София. Стигна се до намеса на полицейски части.

Общинският съветник от ВМРО Ангел Джамбазки заяви, че трасето на линията е на практика готов транспортен коридор и след ремонт и обезопасяване може да се ползва за вътрешноградски релсов транспорт. Това трасе пресича най-големите булеварди на София безконфликтно, демонтирането му е разхищение, поясни Джамбазки. Той припомни, че и унищожаването на гара “Сердика“ преди десетилетие е било обявено като изграждане на парк. “Идете да видите има ли го паркът”, иронично призова заместник-председателят на ВМРО. По думите му случващото се е демонтаж на държавността.

От премахването на линията сериозни загуби ще понесат няколко фирми, в чиито складове и цехове работят около 400 души. Само осигуровките, които фирмите внасят в хазната, надхвърлят милион лева. Част от фирмите започват съдебни действия заради демонтажа, който слага край на действащите им договори за доставки по линията.

Преди седмици транспортният министър Московски обеща демонтажът на трасето да бъде спрян, докато се разглеждат други възможности за употреба на линията. Такива разработки съществуват от години и са дело на специалисти в областта на урбанистиката и железопътния транспорт. В същото време обаче, по силата на мистериозна обществена поръчка за стотици хиляди левове, демонтажът започна с пълна пара.

Както е известно, премиерът Борисов обаче настоява за премахване на трасето, защото пречело на новата спортна зала. В същото време линията дава възможност за изграждане на т. нар. лека железница, която да свърже новата зала с гара “Подуене”, “Слатина”, метростанции и други ключови места в столицата. Този вариант обаче не се разглежда от управляващите, които очевидно са намерили инвеститор за апетитния терен на гара “Пионер“, съобщават ВМРО.

Организаторите на събитието заявиха, че няма да се откажат от действията си и се заканиха на оригинални и неочаквани форми на протест. Това беше третата акция от началото на кампанията. Преди две седмици протестиращите връчиха на министър Московски подробен план за развитието на трасето към “Пионер” и “Хладилника”.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. нищо ново
    #16
  2. СОФИЯНЕЦ
    #15
  3. Machiavelli
    #14
  4. Фани
    #13
  5. 112
    #12
  6. Дедов
    #11
  7. Крум
    #10
  8. N
    #9
  9. stv
    #8
  10. tim
    #7

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.