Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Люлин" се отваря пробно на 15 март, официално – през май

0 коментара
"Люлин" се отваря пробно на 15 март, официално – през май
"Сигурен съм, че в деня, в който включите "Хемус" в европейската програма, ще ни направят почетни граждани на Варна и ще ни дадат един парцел на морето." С тази полушеговита реплика премиерът Бойко Борисов се обърна към Карстен Расмусен, зам.-ръководител на отдела за България в Генерална дирекция "Регионална политика" на Европейската комисия, по време на съвместната им инспекция на магистрала "Люлин" в сряда.

Пуснете кадри от тази магистрала, призова премиерът медиите, след като правителството му поиска вот на доверие от парламента, с който да се парира скандалът с изтеклите СРС-та

"Виждате проекта "Люлин", който са го сравнявали с язовир, а са правили плувен басейн за крокодили, или със зъболекарски кабинет, а са купували ферари с европейски пари – идва представител на ЕК, за да каже, че това е един прекрасен проект“, коментира министър-председателят.

Дясното платно на магистрала “Люлин“ от София до Перник ще бъде отворено пробно на 15 март, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

“Трасето не може да бъде отворено по-рано от тази дата, тъй като не е 100% обезопасено и отводнено“, поясни той.

В момента се изграждат и обезопасяват откосите отстрани на магистралата, полага се износваща част, фин асфалт и маркировка. ЧЕЗ пък още не са включили в мрежата си осветлението на тунелите, но това щяло да стане до седмица.

От пътната агенция обясниха, че пространството под детелината на Даскалово ще се превърне в парк.

Официалното откриване на магистралата ще бъде най-рано през май.

Плевнелиев обаче каза, че и в момента жителите на Перник използват магистралата, но това не е добре от гледна точка на безопасността. Затова пътна полиция щяла да засили контрола.

Министърът каза, че през 2008 г. магистрала “Люлин“ е била на седмо място в класация за най-лоши европроекти, редом с такива проекти като плувен басейн за крокодили.

В момента магистралата е почти завършена и цялото европейско финансиране от 145 млн. евро е усвоено. Цялата магистрала ще струва 185 млн. евро или около 9 млн. евро на километър. В Германия тази магистрала щеше да струва 25 млн. евро на километър, в Чехия – 35 млн. евро, заяви Плевнелиев.

Расмусен коментира, че през 2008 г. в ЕК наистина са били отчаяни от този проект, но сега го оценяват като успешен и магистралата изглежда чудесно.

На въпрос доволен ли е от това, което вижда на магистрала "Люлин", Плевнелиев отговори: "Аз съм доволен, защото съзнавам много добре, че нищо не е идеално. Самият аз не съм идеален".

"Това, което виждам, е един спасен проект, виждам една мобилизация в държавния апарат да покаже, че може да произвежда не само скандали и спиране на еврофондове, а и да покаже как се управляват еврофондове. Това, което чух днес от Расмусен, като знам преди две години как е говорил за тази магистрала, ме изпълва с огромна мотивация и положителна енергия, че сме произвели едно чудо", каза още Плевнелиев.

По думите му това е и причината премиерът да бъде в "такова добро настроение" – защото вижда резултати от усилията.

Плевнелиев каза, че голямото предизвикателство пред правителството сега е да докаже на ЕК, че магистрала "Хемус" заслужава европейско финансиране. В момента се ревизира обхватът на трансевропейската транспортна мрежа, но в посока намаляване, а ние искаме да вкараме още една магистрала. "Но имаме много аргументи. "Хемус" е магистралата на цялата северна България, произвежда 42% от националния продукт, почти половината от населението е там", каза строителният министър.

До края на февруари българските власти трябва да убедят ЕК за ползите от изграждането на магистралата, а през юни ще се вземе решение от Съвета на Европа. "Както каза премиерът, г-н Расмусен ако помогне, ще му направят един паметник във Варна", каза Плевнелиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.