Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала “Тракия” се оскъпява с още 600 хил. лв.

12 коментара
Магистрала “Тракия” се оскъпява с още 600 хил. лв.

На МРРБ ще бъдат предоставени 586 800 лв. за финансиране на разходите за финансово-юридически консултации, необходими за преценяване на клаузите по концесионния договор за магистрала “Тракия”. Това реши правителството на редовното си заседание в четвъртък, на което бе одобрено сформирането на междуведомствена работна група, която ще анализира цялата документация по концесионния договор, който бе сключен с консорциума “Магистрала Тракия”, в който акционери са португалските –"Лена" С.А. (15%), "МСФ" (21%) и "Сомаг С.А." (15%), и българските държани фирми “Автомагистрали” (25%) и “Техноекспортстрой”(24%).

Новият анализ на цялата документация по концесията бе препоръчана от "Прайсуотърхаус Купърс България", на която бе възложено да направи финансов одит на договора.

С определения бюджет ще се плати на международни финансови и юридически експерти, които ще помагат в анализа, на чиято основа ще се водят новите преговори с концесионера. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов преди заседанието на кабинета, който каза, че ще бъдат привлечени на помощ чужди консултанти.

Така дострояването на магистрала “Тракия” по-вероятно ще се оскъпи с още близо 600 000 лв. държавна пара, тъй като не е ясно въобще дали ще се постигне предоговоряне на спорните клаузи на концесията, подписана в края на март 2005 г. От “Магистрала Тракия” упорито отказват да коментират дали са склонни да приемат изискванията на кабинета на Сергей Станишев. Една от целите на правителството е да намали стойността на изграждането на километър отсечка от републиканския път "Калотина- Софийски околовръстен път- Оризово- Стара Загора- Нова Загора- Ямбол- Карнобат- Бургас". В момента стойността на договора е 715 млн. евро или 2,7 млн. евро за километър, без в цената да влизат съоръженията за плащане на магистралните такси. Одитът на “Прайсуотърхаус Купърс” установи, че съществуват опции за намаляването на цената. Отделно ще се водят разговори за промяна в схемата за компенсирането на концесионера, ако не се достигне прогнозният трафик на автомобили, които да си плащат магистралните такси. Това се налага заради становище на европейската служба Евростат, която установи, че е налице държавна помощ при доплащането на трафика.

Ако до три месеца не се договорят по-добри условия по контракта с “Магистрала Тракия”, сделката ще бъде развалена и ще се търси нов концесионер на аутобана, каза Гагаузов. Въпросните по-добри условия трябва да бъдат формулирани в доклад до Министерския съвет, заедно с проекторешение, което отразява постигнатите договорености и даващо мандат на министъра на регионалното развитие и благоустройството да подпише анекс към концесионния договор.

Според бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Евгени Чачев, сега депутат от Демократи за силна България, вероятността да се развали договора с българо-португалския консорциум е нищожна. По-скоро ще се разместят средствата по отделните клаузи на договора, така че да се имитира за пред обществеността поевтиняване на скандалния договор, коментира Чачев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 111
    #14

    Kak da se razvali dogovora?Simeon i sinat mu da ne sa ludi da vrachtat komisionni na portugalzite!

  2. aman
    #13

    Сега ще го предоговарят. Ехх що не ви предоговорим на едни избори или на улична схватка.

  3. GGG
    #12

    Absoljutno prav e Evgeni Chachev.Poneje veche tlastite komisioni sa razdadeni po formulata 8:5:3, taka shte zavartqt dalaverata, che pak shte sme pretsakani i shte ni olekva prazniq djob.

  4. BECKOB
    #11

    С въпросните 600 000 лв биха могли да се изградят едва 222 метра магистрала. Проблемът не е в 600-те бона, а в милиардите обречени в тази "сделка"И как от “Магистрала Тракия” упорито отказвали да коментират? Само в Българистан.....

  5. Stefan
    #10

    Ne6to skapi4ko mi izglezda na kilometar:) Az, razbira se ne razbiram, (osobeno kogato stava vapros za komisionni - to zatova sam si i beden, ili pone ne sam bogat), no mi se stryva, 4e takav broj banknoti mogat da pokriat s niakolko sloia povarhnostta na magistralata. A ne e nyzno! Triabva samo 4akal i asfalt, e estestveno i drygi ne6ta, za koito ne razbiram. A naj-lo6oto e, 4e trafika naistina 6te padne. Naj-malkoto ne sme nay4eni da si pla6tame po pati6tata. I za da ne ygasne savsem, 6te triabva okolnite mar6ryti da se "poddarzat" v naistina lo6o sastoianie... Dobre, 4e niamam ni6to ob6to s tozi kraj.

  6. поп Грую
    #9

    е да се премахне възможността държавата да компенсира едно частна инициатива,защото нямало дъ бъде достатъчно изгодна за участиците в далаверата.Това е канала,по който царските и комунистическите далавераджии ,ще източват държавния бюджет в продължение на 35 години.така рушветите им ще се плащат от всички данъкоплатци в т.ч. тези които въобще не пътуват по магистралата.Това е най-циничната клауза в договора и на нея царетата и комунетата най-много ще държат.Ако такава частна концесия е ясно, че няма

  7. П. Петров
    #8

    80% от гласоподавателите не разбират за какво става дума. Не са и виновни, защото малко са журналистите и медии, които обясняват това. В момента медиите са ангажирани да ни пробутат Б.Б.

  8. Znae6t
    #7

    В книгата "Икономическите измами: Схемите на корупция, измами при концесиите ..." са описани схемите на далаверите, които предстоят! Вижте и www.acefraud.org за повече информация! Докога ще бъдем толкова наивни и заблудени! Стига!

  9. @
    #6

    w chujbina! Inache si winagi w kiupa i shte plashtash s wsichki do pobyrkwane!

  10. оо7
    #5

    Обичам да плащам на тарикати. Искаме още.Благодаря на кавалера на ордена на Франция, КРАЛ от/на/за всички българи и граф Комарджийски (наричан от брат`чедите с умалителното "Г.овното") за всички тези придобивки.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.