Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Майкрософт" даде дисплейната си реклама на AOL, а картографския бизнес – на Uber

0 коментара

Корпорацията "Майкрософт" ( Microsoft Corp) ще прехвърли бизнеса си с дисплейна реклама на AOL, а част от картографската си технология ще продаде на Uber, съобщи Ройтерс във вторник. Тези действия са продиктувани от нуждата за намаляване на загубите, които "Майкрософт" генерира от онлайн бизнеса си.

Най-голямата технологична компания вече не публикува данни за своите онлайн операции, особено за продуктите MSN и търсачката BING, но загубите им за последните пет години възлизат на над 5 млрд. долара. Според изпълнителния директор на компанията Сатя Надела BING ще генерира печалба през следващата фискална година.

Чрез прехвърлянето на тези дейности корпорацията ще се фокусира върху разрастващия се бизнес с реклами в търсачката използвайки за целта BING и върху визуализацията на карти от устройствата, които произвежда, вместо да генерира самите карти.

"Днешната новина е доказателство за повишения фокус на Microsoft върху неговите силни страни - в този случай това са търсенето, рекламата на база търсене и създаването на добро съдържание и услуги за потребителите“, заяви в съобщение компанията.

"Майкрософт" заяви, че служителите, които са заети в звеното по дисплейна реклама, ще получат възможността да се прехвърлят към AOL. По този начин няма да се стигне до съкращения на работници.

Съгласно 10-годишен договор с Verizon Communications Inc. AOL ще може да продава дисплейна реклама в MSN, Outlook.com, Xbox, Skype и в някои приложения в основни държави. Като част от сделката BING ще бъде основната търсачка в AOL от следващата година.

Освен това "Майкрософт" ще продължи многогодишния договор с AppNexus, чрез който се осъществява продажбата на онлайн реклами.

Uber вече ще е компанията, която разполага с оборудването за снимане на градската среда подобно на Street View на Google, както и с центъра за данни, всички необходими технологии и инженерите, които работят по проекта - общо около 100 души. Финансовите условия по сделката не са оповестени.

Uber, който предоставя услуга за споделен превоз по целия свят, вече използва комбинация от картографски данни от Google, Apple и китайския Baidu и, според източник на Ройтерс, ще продължи да го прави.

Uber ще отделя по минимум 10 млн. долара на година само за заплати на инженерите. Двете компании не разкриват други финансови детайли по сделката.

Сделката идва около месец, след като се появиха информации, че Uber участва в наддаването за Nokia Here. Засега няма информация дали Uber все още има интерес към Nokia Here, или ще развива само Bing Maps. Компанията има амбициозни планове да започне да разработва автономни автомобили и подобрени навигационни услуги за шофьорите си.

Въпреки че Microsoft вече няма да събира картографски изображения, от компанията са заявили, че ще продължат да работят с доставчици на такива изображения, които да използват за своите карти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.