Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мария Ангелова, МЕТРО България: Вече 25 години за нас най-важни са хората

0 коментара
Мария Ангелова, директор "Хора и култура" в МЕТРО България

Тази година МЕТРО България чества 25 години на българския пазар и това е не само хубав повод за празник, но и възможност да поговорим за най-добрите практики от работодателска гледна точка.

През годините МЕТРО се утвърди като компания с успешен подход при въвеждането на нови служители, предоставянето на допълнителни образователни възможности, както и развитие на стратегиите за многообразие, равнопоставеност и приобщаване.
Към момента компанията е работодател на около 2000 души, от които 64% са жени. Благодарение на многообразната стратегия за развитие на кадрите и възможности за обучение и израстване, 100% от директорските позиции са заети от хора, израснали кариерно в компанията. А най-хубавата статистика по повод 25 годишнина на МЕТРО - 5% от служителите работят в МЕТРО от 25 години.

Разговаряме с Мария Ангелова, директор "Хора и култура" в МЕТРО България, относно работодателската култура на МЕТРО и какво означава да си Top Employer.


За седма поредна година МЕТРО България получава отличието "Най-добър работодател" от престижния Тop Employer Institute в Нидерландия – какво означава това за вас?

Сертификацията Top Employer дава възможност да се сравним и да видим добри практики от най-добрите работодатели в света. Всяка година анализираме резултатите и работим върху подобрения, за да превъзхождаме нашите практики.

Визитка

Мария Ангелова е Директор "Хора и култура" и е част от МЕТРО България от февруари 2020 г. Мария има над 20 години опит в областта на човешките ресурси в различни мултинационални компании в сферата на производството, търговията на дребно и бързооборотните стоки. Тя заема позицията в МЕТРО в доста трудни времена, но никога не се отказва от основната си цел – да развива хората в компанията и да се грижи за тяхното здраве и щастие.

Мария е завършила Политология в Софийския университет и има двама сина.

Считаме за наша отговорност, заедно с други сертифицирани компании в страната, ежегодно да подобряваме условията на труд и непрекъснато да подобряваме работодателските практики в България.

Тази година най-голям ръст в показателите спрямо предишната година имаме в седем категории, сред които "Стратегия за управление на хора", "Лидерство", "Привличане на таланти", "Работна среда и кариерно развитие", където компанията покрива 100% от изискванията на Тop Employer Institute.

Наскоро въведохте и новата стратегическа рамка sCore – как ще се отрази това на екипа и културата на компанията?

Нашият бизнес е бизнес на взаимоотношения и затова вече 25 години за нас най-важни са хората. Фокусът е върху развитието на компетенциите на нашите хора, защото те трябва да се чувстват уверени в новата дигитална среда, която внедряваме и комфортно във всички промени, които водят бизнеса напред. Голямата трансформация изисква и голяма промяна в културата, така че ние говорим много за нея, за да осигурим общо разбиране и чувство за сигурност за всички. Екипът е един от основните стълбове в нашата стратегия и следваме цялостен план, свързан с възнаграждения, компетенции, развитие и култура.

Какъв е подходът на МЕТРО за намиране на служители?

Изправени сме пред същите предизвикателства, пред които са изправени всички работодатели на пазара на труда. Наскоро представихме нашата нова работодателска марка и там се фокусираме върху комуникацията на това, което сме ние като работодател и това, което нашите служители ценят най-много – сплотеността и силния екипен дух. Вярваме, че това е, което ни отличава и наистина искаме да го покажем като наше предимство.

Доверието е в сърцето на нашия бизнес, това се опитваме да заложим и в културата на цялата организация - защото доверието се гради трудно, но лесно се губи, а отговорността е на всички нас, независимо на каква длъжност и в каква функция работим.

Можете ли да ни разкажете повече за цялостния процес на започване и работа в МЕТРО?

Създаваме възможности за професионално и личностно развитие, защото така подпомагаме изграждането на пълноценна среда и подобряваме условията, в които растем заедно. Знаем колко важно е за всеки нов човек, а и за екипа, да премине през всяка стъпка на процеса, затова всичко започва от въвеждането в работата. Новите ни колеги преминават през въвеждаща програма и разполагат с платформа за допълнително запознаване с компанията, за да имат цялата важна информация на едно място. Имат достъп до онлайн ресурси за въвеждане в работната среда, принципите на компанията и разбира се огромен избор от обучения.

Какви са възможностите за обучения в МЕТРО?

Непрекъснато инвестираме в различни програми – предоставяме не само обучение, но и уникални възможности за коучинг за отделни служители и екипи. В момента има над 400 обучения в електронната ни платформа – разнообразни курсове, възможност за обмен с други МЕТРО магазини извън България, имаме опции за участие в международни програми заедно с колеги от други страни. Но най-важното е, че непрекъснато се учим едни от други и се подкрепяме като задружен екип.

Имате ли програми, посветени на младите хора?

Предлагаме възможности за работа на студенти и много от нашите колеги завършват университетското си образование, докато работят при нас. През 2015 г. МЕТРО стана партньор на програмата за дуално обучение, координирана от Австрийската камара.

Снимка: Ученици от програмата за дуално обучение на МЕТРО

Предлагаме професионално и практическо обучение на ученици от 6 училища в България. Тази година обучаваме 35 ученици като част от програмата. И резултатът е в едно важно число – 20% от участниците в програмата остават в екипа на МЕТРО всяка година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.