Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Маршрутките вече няма да минават през центъра на София

8 коментара
Маршрутките вече няма да минават през центъра на София

Сегашните 24 маршрутки в София ще бъдат намалени на 16 и преминаването им през идеалния център на града ще бъде изключено от обслужваните трасета, стана ясно от думите на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов.

 

Конкурсът за превозвачите, които ще обслужват 16-те най-натоварени линии, се очаква да приключи във втората половина на 2012 г. В края на тази година трябва да се внесе документацията за провеждането му за разглеждане от комисиите на Столичния общински съвет.

 

Новите компании, които ще поемат обслужването на маршрутните линии, ще сключат тригодишни договори с разписани ясни санкции за превозвачите, които не спазват разписанията си, каза Христов.

 

До приключването на конкурсите общината ще се възползва от възможността да сключи шестмесечни договори с превозвачи, които проявяват интерес за превоз по съществуващите в момента 24 маршрутни линии.

 

Столичната община не се е отказала от идеята си за довозващ транспорт, който ще е с 16 до 20 линии, но той ще е в системата на останалия градския транспорт и ще е включен в електронната система за таксуване на пътниците. Целта на кварталните автобуси ще е превозването на пътниците от различни части на даден квартал до станциите на метрото, както и до основните спирки на градския транспорт.

 

Според Христов този вид транспорт може да се възложи за обслужване от общинската "Столичен автотранспорт" или да се търсят други превозвачи. Финансирането им обаче ще е целево от системата на градския транспорт, докато маршрутките се финансират от билетите си.

 

След три години ще отпадне необходимостта от маршрутните линии, тъй като дотогава ще е готов проектът за интегрирания градски транспорт. През пролетта на следващата година се очаква да започне строителството на участъка от бул. "Цариградско шосе" до летище "София" от първия лъч на метрото, а през 2014 година ще бъде дадено начало на строителството на третия лъч на метрото, които след влизането им в експлоатация ще доведат до отпадането на маршрутните линии, каза Христов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Ами и обиколните маршрути се пресичат от ватмани....

  2. Анонимен
    #7

    От какъв зор се предприема тази глупост? Конкуренцията решава проблемите и в транспорта.

  3. Анонимен
    #6

    пълна лудост е да се спират маршрутките от крайните квартали на софия с колко прекачвания трябва да направим за да стигнем до центъра на софия

  4. Анонимен
    #5

    stranno, v sofia Ringove niama, taka che, kudeto i da iskash da idehs, triabva da minesh prez centura. I aman s tva metro. Nalichieto na metro, ne oznachava, che triabva da se susipat ostanalite transportni sistemi. Za svedenie London: Metro dublirano s Double Deckeri. I akajete kak da stigna ot SLatina do Durvenitza ni burzo btw? I zashto 86 obiklia cialata nadejda, predi da stigne do Luvo most, za po-burzo? Ili kak ot spirkata na metroto na Rkova da se stigne nai burzo do studenstski, bez da se tupchesh katto sardina v pulnite dovejdashti reisove ? Tia detosa izmislili tekushata transportna shema, nishto ne razbirat ot transport!

  5. Анонимен
    #4

    Как така да отпаднат маршрутките? Изчезва конкуренцията!

  6. Анонимен
    #3

    И сега с какво ще стигаме до центъра?

  7. Анонимен
    #2

    Съгласен с прдедходния коментар .

  8. Анонимен
    #1

    Метрото трябваше да върви по дължината на Младоет към Бизнес Центъра. Така щеше да поеме огромен поток пътници! По 'неизвестни' причини вместо това пресече напряко Младост и вече повече от две години строителството му само задръства транспорта. Сега отново най-потърпевшия, южния край на Младост остава изключен|

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.