Медиите ще бъдат глобявани, ако не пазят "доброто име" на кандидат-депутатите

Медиите, публикували материал, който накърнява "добрите нрави", "честта и доброто име" на кандидатите в предизборна кампания, ще се наказват с глоба от 5 до 10 хиляди лева, а при второ нарушение – от 10 до 20 хиляди лева. Това гласува в четвъртък временната парламентарна комисия, която обсъжда на второ четене проект на нов Изборен кодекс.

Предложението е на опозиционната партия ГЕРБ, но БСП, ДПС и "Атака" я подкрепиха.


Според сегашния кодекс, приет при управлението на ГЕРБ, медиите са длъжни да предоставят право на отговор на засегнатия кандидат, ако накърнят "правата и доброто му име". За разлика от кодекса "Фидосова", в закона "Манолова" задължението за публикуване на отговор не отпада, но се въвежда и имуществена санкция.

Не е ясно какво включват понятията "добрите нрави, честта и доброто име". Пред "Дневник" депутати от ГЕРБ коментираха неофициално, че целта е да се ограничи публикуването на невярно съдържание, и посочиха, че в тази сфера има натрупана съдебна практика. Според тях обаче това включвало всякаква недоказана информация.

По идея на председателя на комисията Мая Манолова (БСП) депутатите въведоха и забрана да се поставят предизборни агитационни материали във времето извън предизборната кампания. Първоначалният текст в проекта на нов кодекс предвиждаше такава забрана само за крайпътните билбордове, но днес Манолова предложи забраната да стане всеобща.

Споделяне
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?