Меркел нае топ рекламна агенция да организира кампанията на партията й за изборите

Меркел нае топ рекламна агенция да организира кампанията на партията й за изборите

Партията на германския канцлер Ангела Меркел нае престижната рекламна агенция "Юнг фон Мат" да организира кампанията ѝ за парламентарните избори през есента, съобщи ДПА.

Християндемократическият съюз ще вложи 20 милиона евро в предизборната си кампания, която ще бъде ръководена от базираната в Хамбург фирма. Тя е известна с грабващите окото провокативни лозунги и на нея са се доверявали добре познати германски компании като Бе Ем Ве, веригата супермаркети "Едека" и фирмата за коли под наем "Сикст".

В широкообхватната рекламна кампания за фирмата за електроника "Сатурн" през 2001 г. "Юнг фон Мат" въведе лозунга: "Готино е да си стиснат!" ("Geiz ist geil!"). В момент, когато безработицата се повишаваше и потребителите ограничаваха разходите си, тази фраза бързо влезе в речника на попкултурата.

"В кариерата ми съм успял да се погрижа за най-добрите марки бира, за най-бързите спортни коли, но никога не съм участвал в кампания с толкова превъзходен продукт като Меркел", каза съоснователят на агенцията Жан-Реми фон Мат в неотдавнашно интервю за в. "Велт".

В продължение на 25 години "Юнг фон Мат" се гордееше с това, че никога не е представлявала политик, но събитията в Европа в последно време, включително Брекзит и възходът на популисти движения, я накараха да промени курса.

Рекламната агенция "се гмурна" за пръв път в политиката миналата година, когато избра да представлява лявоцентриста Александър ван дер Белен, който победи на президентските избори в Австрия крайнодесния Норберт Хофер.

Кампанията на Ван дер Белен съдържаше националистически елементи, като лозунгите "Ich glaube an unser Oesterreich" ("Вярвам в нашата Австрия") и "Heimat braucht Zusammenhalt", което в свободен превод означава "Родината изисква солидарност".

"В бурни времена, в които има опасност леви и десни екстремисти да станат обществено приемливи, граждански дълг е да се поеме ангажимент към стабилната среда", смята Томаш Щрерат от борда на директорите на "Юнг фон Мат".

През 2013 г., за да бъдат убедени избирателите, че Меркел е гарантът за стабилно бъдеще на Германия, бе необходим просто предизборен плакат, на който тя е направила типичния си жест с ръцете, поставени във формата на диамант, придружен с лозунга: "Оставете бъдещето на Германия в добри ръце".

Много вода обаче изтече оттогава. Рейтингът на Меркел спадна по време на бежанската криза през 2015-2016 г., когато избирателите започнаха да се питат защо канцлерката настоява да държи границите отворени. Много от тях предпочетоха дясната популистка партия "Алтернатива за Германия".

По-рано тази година Меркел се изправи пред друго предизвикателство - възраждащата се Германска социалдемократическа партия под ръководството на Мартин Шулц, който се върна от Европейския парламент в Берлин, за да замени непопулярния Зигмар Габриел.

Въпреки че си възвърна донякъде след това силните позиции, Меркел не оставя нищо на случайността, особено когато залогът е четвърти мандат на канцлерския пост, отбеляза ДПА.

Споделяне
Още от Европа