Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Меркел нае топ рекламна агенция да организира кампанията на партията й за изборите

0 коментара
Меркел нае топ рекламна агенция да организира кампанията на партията й за изборите

Партията на германския канцлер Ангела Меркел нае престижната рекламна агенция "Юнг фон Мат" да организира кампанията ѝ за парламентарните избори през есента, съобщи ДПА.

Християндемократическият съюз ще вложи 20 милиона евро в предизборната си кампания, която ще бъде ръководена от базираната в Хамбург фирма. Тя е известна с грабващите окото провокативни лозунги и на нея са се доверявали добре познати германски компании като Бе Ем Ве, веригата супермаркети "Едека" и фирмата за коли под наем "Сикст".

В широкообхватната рекламна кампания за фирмата за електроника "Сатурн" през 2001 г. "Юнг фон Мат" въведе лозунга: "Готино е да си стиснат!" ("Geiz ist geil!"). В момент, когато безработицата се повишаваше и потребителите ограничаваха разходите си, тази фраза бързо влезе в речника на попкултурата.

"В кариерата ми съм успял да се погрижа за най-добрите марки бира, за най-бързите спортни коли, но никога не съм участвал в кампания с толкова превъзходен продукт като Меркел", каза съоснователят на агенцията Жан-Реми фон Мат в неотдавнашно интервю за в. "Велт".

В продължение на 25 години "Юнг фон Мат" се гордееше с това, че никога не е представлявала политик, но събитията в Европа в последно време, включително Брекзит и възходът на популисти движения, я накараха да промени курса.

Рекламната агенция "се гмурна" за пръв път в политиката миналата година, когато избра да представлява лявоцентриста Александър ван дер Белен, който победи на президентските избори в Австрия крайнодесния Норберт Хофер.

Кампанията на Ван дер Белен съдържаше националистически елементи, като лозунгите "Ich glaube an unser Oesterreich" ("Вярвам в нашата Австрия") и "Heimat braucht Zusammenhalt", което в свободен превод означава "Родината изисква солидарност".

"В бурни времена, в които има опасност леви и десни екстремисти да станат обществено приемливи, граждански дълг е да се поеме ангажимент към стабилната среда", смята Томаш Щрерат от борда на директорите на "Юнг фон Мат".

През 2013 г., за да бъдат убедени избирателите, че Меркел е гарантът за стабилно бъдеще на Германия, бе необходим просто предизборен плакат, на който тя е направила типичния си жест с ръцете, поставени във формата на диамант, придружен с лозунга: "Оставете бъдещето на Германия в добри ръце".

Много вода обаче изтече оттогава. Рейтингът на Меркел спадна по време на бежанската криза през 2015-2016 г., когато избирателите започнаха да се питат защо канцлерката настоява да държи границите отворени. Много от тях предпочетоха дясната популистка партия "Алтернатива за Германия".

По-рано тази година Меркел се изправи пред друго предизвикателство - възраждащата се Германска социалдемократическа партия под ръководството на Мартин Шулц, който се върна от Европейския парламент в Берлин, за да замени непопулярния Зигмар Габриел.

Въпреки че си възвърна донякъде след това силните позиции, Меркел не оставя нищо на случайността, особено когато залогът е четвърти мандат на канцлерския пост, отбеляза ДПА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.