Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Метрото до “Цариградско шосе” тръгва през май

11 коментара
Снимка: БГНЕС

Строящата се отсечка от столичното метро от “Младост” до “Цариградско шосе” при ИнтерЕкспо Център може да е готова още през май, юни най-късно. Това обяви премиерът Бойко Борисов по време на инспекция на строителството на подземната железница в частта от “Лъвов мост” до НДК.

“Юни – юли ще правим тестовете тук, така че 1 август ще е готово гражданите да го ползват. 130 000 часа спестено време на гражданите, 70 000 тона парникови газове, 20 % намаление на шума, едно безспорно изключително важно съоръжение. Това е и най-големият строеж в историята на нашата страна”, изтъкна предимствата на метрото пред автомобилния транспорт премиерът. Той заяви, че на откриването на новите отсечки ще присъства президентът на ЕК Жозе Мануел Барозу, “тъй като му е обещал”.

“Хубаво е паркоместата, които са около метростанциите да бъдат вързани с билетчетата (за градския транспорт - бел. ред.) и да бъдат на по-ниска цена, за да можем да стимулираме гражданите да слизат в паркингите с колите си”, каза Борисов. Той обаче заяви, че това е въпрос, който ще бъде обсъждан от Столичния общинския съвет.

“Надявам се след приемането на Закона за публично-частно партньорство общината да има по-гъвкави възможности за публично-частно партньорство в паркингите, но това си е тема на общината, която кметът ще си коментира”, каза още министър-председателят.

На инспекцията присъстваха министрите Томислав Дончев, Ивайло Московски, Лиляна Павлова, кметът на столицата Йорданка Фандъкова, първият демократично избран президент д-р Желю Желев, представители на дирекцията по регионална политика на Европейската комисия и на програмата Джаспърс и др.

Строежът на метрото се финансира от еврофондовете по програма “Транспорт”. Първият етап е от “Надежда” през НДК до “Черни връх” и се финансира със 157 млн. евро от кохезионния фонд, заем и национални средства. Вторият етап включва отсечките “Обеля” - “Надежда” и “Младост – Цариградско шосе” и се финансира с 200 млн. евро от ЕС и заем от Европейската инвестиционна банка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    ей смешници, бат Бойко ше остане в историята като първия премиер , който работи за народа си ... а некратуните от предишните правителства/също така и неглупаци, немутри, немафиоти/ кротко си живееха живота, докато задкулисни интереси на престъпни и/или бизнес групировки ограбваха държавата и държаха народа в мизерия. Яд ви е, че някой разчупи статуквото/макар и с малко/?От мен и него тогава - анални поздрави за вас!

  2. KOH
    #10

    А гнидата Зелю що дири там??? Легитимира Кратуната като демократ ли, що ли???

  3. Анонимен
    #9

    От кв. Меден рудник: Искаме метрото да стигне поне до Айтос!

  4. Анонимен
    #8

    Само не ми стана ясно това "Щосе" в заглавието какво означава. Но, какъвто говорещият, такива и пишещите.

  5. Dante Alighieri
    #7

    Това, че Тиквата не може да говори разбираемо, го разбират всички. Не всички обаче разбират защо не му назначат официален говорител, който да правежда думите на премиера от тиквешки на български, защото наред с другите дивотии в изказването по-горе има и споменати едни "70 000 тона парникови газове", за които нищо не е допълнено. Човек остава с впечатлението, че тези газове идват като бонус към метрото, но ако е така, това не е за хвалба...Тиквени истории, не знам ще доживея ли края на приказката?

  6. Анонимен
    #6

    аз не разбрах, дали в тунелите на метрото могат да се гледат печурки!?

  7. Анонимен
    #5

    Браво!!! Ето това са новини, които галят ухото.

  8. Анонимен
    #4

    #1, май си чел-недочел. Говорят за два различни участъка.

  9. Анонимен
    #3

    поредната объркана и недоизписана статия. Единият метро лъч е от Обеля през СУ до Цариградско шосе,и явно отсечката от Младост 1 до Цар. шосе ще е готова за пуск през май месец. Вторият лъч, който властта е инспектирал е от Обеля през Лъвов мост, НДК и Черни връх.....той предстой да се пусне през август ...ако техниката е ок!

  10. Анонимен
    #2

    До номер 1: И двете. Май месец пускат продължението на сегашната линия до Цариградско шосе а до август пускат втората линия на метрото! И понеже Борисов в момента на изказването се намира на строежа на втория лъч казва "тук".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.