Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МиГ-овете съвсем не излизат евтино. Нова поръчка за 5 млн. лева

23 коментара
МиГ 29, сн. БГНЕС

Военното министерство обяви нова поръчка за ремонт на кутии на самолетни агрегати за изтребителите МиГ-29. Прогнозната стойност на поръчката е 4 700 000 лева с ДДС.
Срокът за подаване на оферти е средата на септември.

Миналата седмица МО сключи и договор за ремонт на шест двигателя за старите съветски машини с полската държавна компания Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S за над 20 млн. лева.  Преди това пък закупи два двигателя от Полша.

Заради войната в Украйна поддръжката на МиГ-овете е изключително затруднена, а България разчита само на тях за охраната на въздушното си пространство.

МО пуска различни поръчки за МиГ-овете, но не всички са успешни.

България ще използва МиГ-овете до постигане на пълна оперативна готовност на новите самолети F-16 Block 70, което не е ясно кога ще стане.

Първите новозакупени изтребители от САЩ машини се очакват да пристигнат през 2025 година, но след това ще са необходими до около две години за усвояването им.

Заради проблемите с поддръжката на МиГ-овете е възможно България отново да получи помощ от други страни членки на НАТО.

За разлика от другите две държави в НАТО, които разполагат с МиГ-ове – Полша и Словакия, България отказа да помогне с тях на Украйна, тъй като са единствената опция за охрана на въздушното ѝ пространство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Гeн. Иван Колев
    #23
    Отговор на коментар #17

    Няма глупави въпроси. Но затова пък има глупави отговори. Туй за единия пилот го знам. Успокой се, чел съм. Въпросът е защо е само един. Няма вариант да няма достатъчно кадърни пилоти, които навреме да бъдат обучени, за да могат веднага да започнат да летят на Ф16.

  2. Иван Арнаудов
    #22
    Отговор на коментар #11

    "Няма ли програма за подготовка на пилоти, за да могат самолетите да се използват веднага след доставянето им?" Програма има и пилоти се обучават. Само че самолетът не е такси, дето шофьорът хем да го кара, хем да го обслужва. За F-16 един час във въздуха изисква 17 човеко-часа поддръжка на земята. И май именно по това направление сме го закъсали здраво. F-овете ще дойдат (нищо чудно нашите собствени пилоти да ги докарат) и веднага щом кацнат, ще почне едно цъкане с език сред наземния персонал. И докато те се научат с коя отвертка да бъркат в коя дупка на самолета, ще минат (поне) 2 години. Дано се окажа лош пророк.

  3. anton nikolov
    #21
    Отговор на коментар #12

    Тези оправдания с лошите хора, които пречели вече звучат смешно. Има съставено правителство подкрепено от парламентарно мнозинство, което заявява , че е евроатлантическо, следователно министърът има правомощията да вземе подобно решение и ако някой се противопоставя надолу по йерархията , то има пълната възможност да го отстрани. Впрочем и за премахването на т.н. паметник на съветската армия ли пречат лошите хора ?

  4. Нато Натов
    #20
    Отговор на коментар #17

    Това влиза ли в 17-те признака на Мишката Найденов за разпознаване на руски хибридни агенти?

  5. rusonefil
    #19
    Отговор на коментар #18

    За същите пари можеше и съсед от НАТО да ни пази. Но поне не отиват в руски джобове парите. Затова и ватниците се включват толкова вяло в темата.

  6. кривак
    #18

    Тия кошници златни излязоха. Наши пилоти вече се обучават за F16, можеха да спретнем една съвместна операция с друга държава и наши пилоти да дават бойно дежурство с техни F16, хем ще трупат опит.

  7. rusonefil
    #17
    Отговор на коментар #11

    Еми чети повече, вместо да задаваш въпроси. Отдавна съобщиха, че първият пилот е завършил обучението. Разбира ке руските агенти и там се постараха да поделят вода. Пратли калпави курсанти, та само един успял да премине обучението.

  8. rusonefil
    #16
    Отговор на коментар #10

    Ватник както и да вървиш и сучеш Ф16 са по-добри от Грипен. А руския агент е взел подкуп, зада промотира грипените. Компанията е известна с раздаването на подкупи.

  9. rusonefil
    #15

    Каца без дъно. Къде ги ватниците да разкажат колко били скъпи Ф16.

  10. Александър Борисов
    #14
    Отговор на коментар #10

    Ако "проблемът МиГ 29" беше отишъл в историята,щеше да отнесе и тебе и колегите ти-руските тролове от сайта.Лицемерно мрънкало.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.