Микропивовари с общ крафт бранд в помощ на малкия бизнес

Микропивовари с общ крафт бранд в помощ на малкия бизнес

Те са малки, но не толкова малко. Имат твърдо ядро от почитатели, но искат повече почитатели на пивото да се докоснат до интересни авторски рецепти и същевременно да помогнат на дребния бизнес да се съживи в Covid кризата, да се оформи нов вид градска култура и да се привлекат чуждите туристи към малките барове и заведения. Конкуренти са, но си помагат с идеи, с рецепти, с хмел, пият си един на друг бирите, а сега тези девет микропивоварни са се обединили в инициативата за общ бранд "I Аm amazing" ("Аз съм страхотен").

За целта всяка от тях е разработила своя уникална занаятчийска бира, която ще носи това име, и ще се продава само в специализираните крафт барове и магазини. "Няма да има онлайн продажби, нито такива в търговските вериги. Количествата засега са малко, но вероятно инициативата ще се разрасне или ще има други подобни. Вече има интерес и от страна на други производители на крафт бири", каза Михаил Дурчев, председател на Асоциацията на микропивоварите в България и собственик на една от тях, по време на онлайн представянето на инициативата в понеделник.

"Идеята е да се разпространи културата, все повече хора да оценят добрата занаятчийска бира и да се предпочетат малките специализирани барове, които са сред най-силно пострадалите от кризата с корановируса", допълни той. По думите му "ние сме amazing не само, когато побеждаваме, но най-вече, когато се обединяваме в трудни моменти".

"Вярваме, че в трудни времена конкуриращите се бизнеси трябва да се обединят и да намерят решение на общите проблеми на целия сектор", посочи още Дурчев.

В инициативата се включват както най-младите пивоварни – софийските Cohones (Кохонес), Sofia Electric (София Електрик) и Rocket Science (Рокет Сайънс), но и вече утвърдени производители като също софийската Диво Пиво, пазарджишката Rhombus (Ромбус), Black Pine (Блек Пайн) от Горна баня, бургаската Metalhead (Метълхед), ловешката Мелтум и сливенската Трима и Двама.

Всяка една от тях ще представи в рамките на месец март различни стилове бири в над 20 заведения, чийто списък е на сайта на инициативата www.iamamazing.bg. Ще се продават както бутилирани, така и наливни. Целта е пивото да е максимално прясно.

Някои от бирите вече са готови, други скоро - до дни или седмици, ще бъдат пуснати на пазара. Всички са с по-висок процент алкохол.

Бирата на "Блек Пайн" е с много хмел, с плътно тяло, но пивка със сладки нотки. "Кохонес" се включва в инициативата с американски сладък стаут, с овес, с френски коняк и портокалов биоконцентрат и лека киселинност. На "Диво пиво" е двойно охмелена и с три вида хмел. "Мелтум" е разработила двоен индиън пейл ейл (IPA). "Метълхед" предлага сухоохмелен пшеничен ейл с леко тръпчив вкус на праскова и мандарина. "Ромбус" е разработила овесен стаут, с кадифения вкус на шоколад, ванилия и ягоди. Тъй като варенето е по-бавно, продукцията ще излезе след 19 март в специализираните барове и магазини. "Рокет сайънс" ще се включи с лек пивък пейл ейл. "София Електрик" още не е сварила своята продукция, хмелът не е избран, но със сигурност ще съдържа манго. "Трима и Двама" са разработили "страхотен" портър с овес, който още ферментира, стана ясно по време на представянето. "На първо пиене е доста малцова, перфектна е за закуска", пошегуваха се от пивоварната.

Очаква се в инициативата да се включат и други микропивоварни, но изискването е всяка от тях да е инвестирала в собствени пивоварни мощности.

Сплотени сме от любовта към занаятчийската бира и искаме възможно повече хора да се запалят по нея, обясниха участниците в инициативата.

Те уточниха, че разработените за общия бранд "I Аm amazing" бири ще се предлагат в нормалния за крафт пивото ценови диапазон от 4 до 6 лв., но не можаха да се ангажират с конкретни цени, тъй като част от продуктите са в процес на разработване и варене, а и всеки крафт бар си има своя ценова политика. Няма да са недостъпни цените, каза Дурчев.

Според данните на асоциацията делът на крафт бирите на българския пазар е между 0.8 и 1 процента от общите количества, но в статистиката влиза и вносът. Според тях нишата е интересна и има потенциал да се разраства, както и да привлича туристите, които в повечето случаи търсят местни продукти. Точно в това се цели и инициативата "Аз съм страхотен".

Споделяне

Още от Бизнес