Предишните български правителства наливаха милиарди в енергетиката, а сега тези строежи пустеят, заяви регионалният министър Росен Плевнелиев по време на посещение в Габрово.
По думите му, отговорната правителствена позиция е да се каже, че не само енергетиката, а и пътищата са приоритетна ос, която може да създава работни места и да генерира приходи.
Отговорна позиция на правителствата е да създадат предпоставки потокът от хора от съседните страни да преминават свободно през България, каза министърът. По думите му, държавата е в изолация, защото няма подходи нито към Гърция, нито към Сърбия, а единственият ни подход към Румъния е Дунав мост, строен преди 55 години.
България има шанс на направи свой приоритет не само Коридор номер 9 (свързва Хелзинки (Финландия) с гръцкото беломорско пристанище Александруполис), но и Коридор номер 10 (свързва Солун с Унгария), смята министърът.
Обходният път на Габрово е важен, той е включен в оперативната програма "Транспорт" за периода 2010 - 2013 година. Тунелът под връх Шипка ще се реализира тогава, когато се намери инвеститор, който да строи чрез публично-частно партньорство без държавна гаранция, обясни министърът. Ако инвеститор не се намери, със сигурност проектът за тунела ще бъде включен за реализиране с евросредства в периода 2014 - 2020 година, информира министърът.
Плевнелиев и министърът по усвояването на европейските средства Томислав Дончев посетиха в Габрово новия дом за хора с физически увреждания и се запознаха със строителния обект "Зала Възраждане".
Габрово е един от малкото градове в страната, инвестирали успешно в инфраструктурни и екологични проекти. Няма друга община в България, подготвила стойностни, зрели проекти, към които веднага може да се премине към финансиране и строителство, заяви Плевнелиев.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Цитат: "...а единственият ни подход към Румъния е Дунав мост, строен преди 55 години."Имаме и сухоземна граница в Добруджа, където има поне още три броя добри връзки с Румъния. Наистина - неудобни за софиянци, ама нали сме се разбрали, че София не е цяла България:)))
За Дунав мост :едно ,че нямаха пари и интелектуален ресурс за големи строжи,но имаше и друго.На мен лично много ме се набива-всичко беше подчинено на евентуална война!С капитализъма,империализъма и т.н..Болните им мозъци само за това мислеха.Един мост-една комуникация-бум и готово.Жилищните комплески с ЕДИН вход/изход-бум!Огромни подлези-скривалища.Няма магистрали-тесни пътища се вият в планините(в посока Изток,разбира се).Харчеха се средства за подръжка на паркове с парни локомотиви-щото,като избухне `неизбежната война на световете`...Изобщо не преувеличавам!
страх от нахлуване към София от запад пътят ни Перник - София е от преди Балканската война.Още едно наследство на безумния "развит" социализъм.
Върви да те почистят от плявата - всичко се върти около спонсорите от строителството на пътища, нали?
Атина незаконно блокира достъпа на България до Беломорието държейки окупирано Северното Беломорие което не й принадлежи, с безпочвени фашизоидни претенции към части от Тракия и цяла Македония.Македония никога не е била част от държава "Хеллас" или Гърция или Атина. Никога. Точно обратно. Древната Македонска империя, наследена от Римска, Византийска /Румелийска/, Българска и Османска, е включвала като малка своя част географска Гърция.За първи път е формирана национална държава Гърция /Хеллас/ през …
19 век след Христа.Тази полуизкуствена Атинска държава незаконно прогонва Българско и прочее население от Северното Беломорие фалшиво основавайки се на грабителския Ньойски диктат, чийто срок, ако диктатът изобщо има някаква легитимност, е изтекъл. След Втората световна война Антина отново граби Български и прочее територии, с помощта на бившата империя на максистки фашизъм СССР.По подобна линия са действали и фашизоидни изродители от бившата марксистка Сърбославия /Югославия/.Атина трябва да върне Северното Беломорие на Република България и Република Македония. В частност Дедеагач /Александрополис/ на България.Плевналиев пропуска и друг изключително важен път за преодоляване на блокадата фашизоидно наложена на Р.България и Р.Македония -- транспортният и икономически коридор Бургас-Валора свързващ Черно и Адриатическо море през България, Македония и Албания.
само, че не се строяха пътища. По тази начин се създаваше частния сектор. В енергетиката нещата пустеят от милиардите, а в пътищата няма нищо от милиардите. Това е съпоставката и мисля, че е в полза на енергетиката. Така, че когато говориш мисли господин министър.
Как може да ти е приоритет развитието на чуждо пристанище за сметка на българските бе, господин министър?! Никой ли не ти е обяснил, че има коридор 7, преминаващ през българските пристанища Варна и Бургас, който е конкурентен на въпросния 10, преминаващ през Солун? Ти не знаеш ли, че през последните 10 години нашите пристанища са в свирепа конкуренция със Солун за едни и същи товари?! Невежа и некадърник! Ще хрантутим пак гърците с чужди пари да си развиват пристанищата и транспортната инфраструктура, докато нашата пристанищна инфраструктура продължава да вегетира поради липса на дори лев инвестиции!