Милотинова иска да се прегласува забраната на реклама на алкохол в медиите

Съществува възможност парламентът да прегласува спорния текст, с който се забранява рекламата на алкохол в медиите, съобщи председателят на медийната комисия Милена Милотинова по повод приетите ограничения в Закона за здравето в сряда.

Депутатите забраниха изцяло пряката реклама на спиртни напитки от догодина и ограничиха електронните медии - радио и телевизия, да излъчват непряка реклама на твърд алкохол само след 22 ч. За рекламите на вино и бира остават ограниченията да не са насочени пряко към лица под 18 години.

Милотинова посочи, че съществуват всякакви възможности, включително и за прегласуване на текста, но не знае доколко пленарната зала ще се възползва от тях. Според депутатката от НДСВ, колегите ѝ не са схванали, че тези текстове са в ущърб на медиите.

Тя посочи, че основният проблем е било липсата на добра диалогичност при обсъждането на текстовете. Преди окончателното приемане, спорния параграф, внесен по предложение на здравната комисия между първи и второ четене, предизвика бурно неодобрение от страна на засегнатите страни - медиината гилдия, производители на алкохол и рекламни агенции. Остра реакция имаше и от страна на медийната комисия в НС, според която рекламирането се урежда в специален закони или в Закона за радиото и телевизията. Техните аргументи обаче не бяха взети предвид от лекарите в парламента, които оставиха параграфа непроменен.

След час и половина спорове, полупразна пленарна зала с максимум петдесетина депутати, прие новия текст в сряда. Депутатите масово гласуваха с чужди карти. Ограниченията подкрепиха всички депутати от ОДС и по-голямата част от представителите на НДСВ, ДПС, СДС и левицата. Срещу забраните гласува цялата група на ПГ "Новото време", както и повечето депутати от парламентарната медийна комисия. Емил Кошлуков в прав текст обвини подкрепилите забраната за реклама на твърд алкохол, че са подкупени от търговци на бира и вино.

Част от депутатите безуспешно настояха да остане текста на правителството, който е насочен основно към ограничаването на употребата на алкохол от лица под 18-годишна възраст, включително и чрез рекламата.

Това е достойно решение на национално отговорни държавници, обявиха победилите привърженици на рестрикцията. Смачкахме медиите и възродихме ментетата, коментираха загубилите.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: