Стартира заключителният етап от двустепенния конкурс, до който са допуснати и двамата кандидати, които на 24 август 2006г. подадоха предварителни оферти. Тогава предложения внесоха “Балкан Хемус Груп” ЕАД, София, която играе за “Хемус Ер” и “Еър Уан – България” ЕООД, София, която е дъщерна на италианския превозвач Еър Уан.
Критериите, по които ще се оценяват офертите, са съгласно приетата от Народното събрание Стратегия за приватизация на “България Ер” ЕАД.
До 29 септември претендентите могат да искат разяснения по конкурсната процедура. Ден по-рано трябва да са приключили огредите в държавната авиокомпания и срещите по приватизацията ѝ.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
21 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
А бе нещо ми се мержелее, че мушмурока Ники Василев похарчи 30 милиона за да я създаде.
Въпркеки, че конкурса въобще трябва да се анулира. Няма ги СИК и ВИС, безобразие.
Уважаеми Бай,България Ер беше създадена от екипа на Пламен Петров с капитал 10 млн. лв. Компанията беше печеливша през 2003, 2004 и 2005 г. Можете да проверите за 2006 г.Поздрави, НВ
Авиокомпания “България Ер” (IATA код: FB; ICAO код: LZB) е българска държавна авиационна компания, създадена от правителството на Симеон Сакскобургготски през декември 2002 г., един месец след фалита на авиокомпания “Балкан”. Компанията първоначално носи името "Балкан Ер тур" и оперира с лизингови самолети.Впоследствие компанията е преименувана на "България ер" ЕАД и функционира като авиационен оператор със 100 % държавно участие в капитала от края на 2002 г., когато съгласно Заповед на министъра …
на транспорта и съобщенията държавата придобива правото на собственост върху капитала, притежаван дотогава от "Летище София" ЕАД. Дружеството е правоприемник на дъщерна фирма "Балкан ер тур", регистрирана през 1991 г.Капиталът на компанията възлиза на 30 160 000 лева, разпределен в 30 160 акции с номинална стойност 1 000 лева всяка.
Уставният капитал е наистина към 30 млн. лв., но са внесени само 10 млн. лв. Държавата не планираше да увеличава капитала, тъй като целта винаги е била приватизация. Идеята е новият инвеститор да си увеличи капитала. Поздрави, НВ
Господине, бихте ли обяснили на читателите как така компания създадена с 10 млн. лв, след като в продължение на 3 години поне е печеливша, пак се продава за 10 млн. лева. Къде са печалбите, изгубени ли са, раздадени ли са, изядени ли са? Благодаря Ви предварително.
Ники, не го увъртай. После да не кажеш, че не сме разбрали какво си искал да кажеш.
То ясно е, че Николай Василев --- 14 Септември 2006 15:45 говори наизуст, надявайки се че няма да има кой да го опровергае. Мен ме интересува обаче защо беше създадена "България Ер". Точно когато беше станало очевадно, че най-ефикасния начин за кражба от държавата са държавните предприятия, "царската" шайка реши да създаде ново държавно предприятие. Не беше ли това начин да се пооткрадне каквото може и след това да се приватизира. Както се разбира от предишните коментари, първоначалния капитал на …
предприятието е бил 30 милиона, а сега се продава за 10 милиона. Сигурно не са само тези 20 милиона, които са прибрани от това царско начинание, но и те не са малко. Е, спрямо "гениалните" далавери с външния дълг и магистрала "Тракия" тази бледнее. С тях могат да се мерят само БСП с тяхното половин-вековно управление. Не знам още колко време ще трае преходът от кочината, създадена на нашата територия в резултат на това управление към нормално общество.
Уважаеми читатели,Включвам се с последна реплика поради ангажираност. Ще припомня, че други институции отговарят за приватизацията и няма да се меся. Просто ви информирах, че капиталът реално никога не е бил 30 млн. лв.През 2006 г. има натрупани загуби и "нетните активи" сега са много по-ниски от миналата година. Нека АП коментира продажната цена.Поздрави, НВ
Interesno zashto sled kolapsa na Balkan triabvashe da se sazdava nova a/k, kogato imashe Hemus Air gotov da poeme destinatziite sas seriozen v investitziite sobstvenik - PIB.