Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Министерството на икономиката продължава с експресни туристически поръчки

“Експо дизайн 3” и MTL печелят по две изложения, а “Експо вижън” - едно

3 коментара

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) продължава с практиката да обявява експресни поръчки за изграждането на туристически щандове по изложения. Това става ясно от публикуваните обяви на  интернет страницата на МИЕТ .

Все пак има известен напредък от миналата година, когато срокът за подаване на оферти беше един ден. Сега срокът е увеличен средно на около десетина работни дни. Става въпрос за изграждане на информационни щандове за представянето на страната като атрактивна туристическа дестинация на девет международни изложения през януари и февруари.

Освен това конкурсите се обявяват около месец преди самото изложение и победителите трябва да реагират за по-малко от седмица, за да направят щанда.

Сроковете са кратки, защото щандовете са ясни

Сроковете за подаване на офертите са в рамките на 13 - 15 дни, защото кандидатите трябва да представят само ценова оферта, тъй като визията на щанда е ясна. Затова считаме, че предоставените срокове са напълно достатъчни, отговориха от Министерството на икономиката на запитването на Mediapool.

През 2010 г. МИЕТе избрало два вида щандове за представяне на България на международни туристически изложения, които ще се ползват до 18 юни 2013 г. С първа награда е отличена разработката на “Юрапел комюникейшънс”, а втората е била за “Експо Вижън”.

Двете компании сега са сред канените от МИЕТ да подават оферти за изработка на самите щандове в изложенията. През тази година “Експо вижън” спечели изложението в Хелзинки.

Изложенията

През януари България е участвала в четири туристически изложения в Ултрехт (Холандия), Щутгарт (Германия),  Хелзинки (Финландия) и Мадрид (Испания). Конкурсите са проведени  в края на декември. Офертите са подавани в периода 22 – 30 декември. Най-кратък е бил срокът за изложението в Холандия – от 22 до 28 декември. За изложението в Мадрид срокът първоначално е бил до 27 декември, но след това е удължен до 30 декември.

Щандовете в Ултрехт и Щутгарт са правени от чуждата компания MTL, а тези в Мадрид и Хелзинки съответно от “Форум Архитектура и дизайн”  и “Експо вижън”, казаха от министерството на икономиката. Последната компания е собственост на Росен Кръстев и Симона Стоянова. Компанията често печели държавни поръчки за изграждане на щандове по изложения. В търговския регистър и ДАКСИ няма информация за фирма “Форум Архитектура и дизайн”

През февруари предстои участието на България в още пет международни туристически изложения – Истанбул, Белград, Милано, Прага и Хернинг (Дания). За тях е даден по-голям срок за подаване на офертите през януари – между 12 и 14 дни. Единствено за изложението в Милано срокът за подаване на офертите е близо месец – от 9 януари до 6 февруари.

“Експо дизайн 3” на Славчо Гергов ще прави щандовете в Истанбул и Белград. “Експо дизайн 3” спечели поръчката и за обща визия на щандовете за участие в международни изложения на малкия и среден бизнес на министерството на икономиката. Останалите конкурси все още не са приключили, казаха от ведомството на министър Трайков.

При пълна прозрачност и равнопоставеност

Макар да няма изрично нормативно изискване, МИЕТ кани за участие в конкурсите средно около десетина български и чужди фирми.  

Освен това  поканата се качва на сайта на министерството и всеки, който иска да участва, може да подаде оферта, дори и да не е бил поканен персонално, изтъкват от ведомството на министър Трайчо Трайков.

“Практиката на МИЕТ, включително и в описаните процедури, е да работи при гарантиране на пълна прозрачност и равнопоставеност”, е посочено в отговора до Mediapool.

Конкурсите за избор на изпълнител на щандовете са направени по наредбата за възлагане на малки обществени поръчки за услуги до 50 хил. лв. Според нея министерството е длъжно да събере не по-малко от три оферти, освен ако това е обективно невъзможно. Законът за обществените поръчки (ЗОП) не изисква обявите да се публикуват в регистъра за обществените поръчки.

Така остава скрито за публиката кои фирми са участвали в процедурите, кой печели конкурсите и с каква цена. Затова с последните промени в Закона за обществените поръчки, които влизат в сила от 26 февруари, държавните ведомства вече са задължени да пускат публична покана. Освен това минималният срок за подаване на оферти става седем дни, обясниха от Агенцията за обществените поръчки.

Тези промени в ЗОП бяха направени, за да се осигури публичност на малките поръчки и да не се стига до абсурди – само ден за внасяне на оферти. Такъв прецедент имаше точно с туристическото изложение в Букурещ на 31 март. 2011 г., като министерството на икономиката го нарече “техническа грешка”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    В търговския регистър и ДАКСИ няма информация за фирма “Форум Архитектура и дизайн” ????????????????????????????????????????????????

  2. Анонимен
    #2

    "Сроковете са кратки, защото щандовете са ясни". А ОЩЕ ПО-ЯСНИ СА И ТЕЗИ, КОИТО ЩЕ СПЕЧЕЛЯТ "ТЪРГОВЕТЕ". Ясен е също и процентът на комисионните. ЕДИНСТВЕНОТО НЕЯСНО Е КОЛКО ОЩЕ ЩЕ ТЪРПИМ ЛАПАЧИТЕ И ЧЕНГЕТАТА ОТ ГЕРБ ДА НИ "УПРАВЛЯВАТ".

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.