Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МОН започва преглед на учебното съдържание

Министерството ще прави допитване сред учениците и родителите

4 коментара
МОН започва преглед на учебното съдържание

Министерството на образованието и науката (МОН) започва преглед на учебното съдържание по общообразователните предмети от I до X клас. В целия процес ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна.

Ще бъдат сформирани два вида групи. Най-напред учители, методици и психолози ще анализират учебните програми по различните предмети. Целта е да се оценят включените в тях понятия и термини, очаквани резултати, наличието на връзки между различните предмети в съответния клас, както и на връзки между изучавания материал по един и същи предмет в различни класове.

Друга, по-голяма група ще включва учители, излъчени от синдикалните и работодателските организации в средното образование и от Регионалните управления на образованието. Те ще четат учебниците по отделните предмети в съответния образователен етап – начален, прогимназиален и първи гимназиален, и ще преценяват доколко и как учебните програми са намерили отражение в съдържанието им.

Паралелно с това МОН ще поръча на независима социологическа агенция да направи допитване. Ще бъдат интервюирани представителни извадки от три целеви групи – учители по общообразователни предмети от I до X клас, ученици от I до X клас и родители на такива ученици.

До десетина дни МОН ще пусне също анонимна онлайн анкета сред учениците от III до X клас в цялата страна. Тя ще бъде разпространена чрез ученическите съвети в училищата. В нея децата и младежите ще могат да оценят колко сложен е за тях учебният материал по отделните предмети, има ли достатъчно време за затвърждаване на новия материал, доколко наученото ще им бъде полезно в живота и др. Учениците ще бъдат питани също дали учителите им използват съвременни методи на преподаване като работа в групи и по проекти, решаване на казуси, дигитални ресурси. Въпросите са формулирани по различен начин в зависимост от възрастта на учениците.

Попълващите анкетата няма да посочват имената и училището си, но ще отбелязват дали живеят в голям град, малък град или село. По-големите ученици ще трябва да напишат също средния си успех от първия учебен срок. Ученическите мнения ще се събират до края на април т.г.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. SILENCE
    #4
    Отговор на коментар #2

    За втори път по тази тема се излагаш, МА! Който наистина разбира за какво иде реч и държи на фактите, пише ясно и разбрано. Путлеристи, живковисти и сталинисти пишат като генетични двойкаджии. А кой какво прави някъде, е друг въпрос.

  2. анита хегерланд
    #3

    Да вземем например "Червената шапчица", която всеки знае. Когато се прави "анализ на приказката", той върви по хронологията на събитията: кои са героите, какво се случва, какъв е изводът. Но в живота детето не може да използва това знание, защото цялата му емоция е вкарана в това, че тя е изядена от вълка и ако не беше добрият ловец, всичко щеше да пропадне.
    Истината за Червената шапчица е, че приказката е написана за поука: писателят искал да напомни на дъщерите си да не бъдат повърхностни, да преценяват

  3. анита хегерланд
    #2

    Това е видимата част на айсберга. По-големият товар, който децата носят е, че цялата наука е разбита "на атоми" и те не могат да я сглобят смислово. Когато се правят тестове по Писа, децата не могат да обхванат идеята, логическите връзки, като така не могат да стигнат и до обобщения извод. Дори да се извади част от материала, в което силно се съмнявам, защото не се е случвало досега, цялата система е подредена по начин на възникване в хронологичен принцип, а не по логиката на науката и реалните житейски ситуации. Заради това на запад опитват да учат без учебници.

  4. БГаньо
    #1

    Това е похвално! Дано даде резултат! От РСМ искаме да си оправят учебниците, а нашите даваме ли си сметка какво съдържат? За това сме на тоя хал. Защото крием част от историята и истината, сакън да не разсърдим някого.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.