Мостът-убиец при Бяла скоро няма да бъде обезопасен

Разширение и обезопасяване на пътния участък при злополучния с многото катастрофи и жертви мост в град Бяла скоро няма да бъдат изпълнени въпреки многобройните правителствени обещания след катастрофата с автобуса през 2006 година, при която загинаха 18 души. Това заяви областният управител на Русе и председател на русенския предизборен щаб на НДСВ Мария Димова, цитирана от БТА.

Според нея, ако в България имаше второ ниво на местно самоуправление, както то е организирано в другите страни на ЕС, забавяне на този обект нямаше да се случи.

Разширението и пътното обезопасяване при моста в Бяла не се изпълнявало поради процедурни проблеми между Община Бяла и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и поради съдебен спор за отчуждаване на малък частен земеделски имот.

Димова изрази изненадата си, че въпреки уверенията предстоящото разширяване на пътя Русе-Бяла, по който минава целият международен трафик от и за "Дунав мост", вече не било сред българските проекти по оперативната програма "Транспорт".

От друга страна от публикации в медиите преди десетина дни стана ясно, че мостът над Янтра край Бяла след реконструкцията е станал още по-опасен, тъй като е разширен с две допълнителни ленти, които са неизползваеми, защото след тях пътят отново се стеснява.

"Не искам да мисля какво ще стане, ако пуснат за движение всичките четири ленти - ще се получи фуния ", заяви кметът на Бяла Юрий Симеонов.

Според него ремонтът на моста ще остане безсмислен, докато не се намерят 8.2 млн. лв. за кръгово движение от двете страни на пътя. Ремонтът на моста за 1.3 млн. евро е извършен по времето на бившия директор на пътната агенция Веселин Георгиев от италианската фирма "Со.Ко.Джен". Обществена поръчка не е имало.
Споделяне
Още от България

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?