Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МС отпушва строежа на "Тракия" със 120 млн. лв. от бюджета

3 коментара
МС отпушва строежа на "Тракия" със 120 млн. лв. от бюджета

Правителството даде ход на ускореното дострояване на автомагистралите "Тракия", "Марица", "Хемус" и Южната дъга на Софийския околовръстен път, като отпуска за това 120 млн. лева. Решението беше взето на заседанието на министрите в четвъртък. Парите ще дойдат или от очаквани икономии на разходите, или от преизпълнението на бюджетните приходи за тази година.

Правителството одобри и спешното отпускане на близо 47 млн. евро за довършването на 10 проекта за пътно строителство със спряно финансиране по ФАР. Средствата се осигуряват по реда на чл. 33 от Закона за устройството на държавния бюджет. Те ще се възстановят от националния фонд към министъра на финансите за инфраструктурни проекти.

120-те милиона ще бъдат използвани за изграждането на 25 км от автомагистрала "Тракия" – участъка Стара Загора - Карнобат. Той е първият от трите лота, на които е разделена близо 120-километровата отсечка. След десетина дни трябва да е готова и новата методология, по която ще се допускат до участие и ще се избират кандидати за пътно строителство. Конкурсът за избор на строител на "Тракия" ще бъде международен.

Част от 120-те милиона лева ще отидат за ремонта на южната дъга на софийското околовръстно шосе, въвеждането в експлоатация на 4 км от "Марица", за ремонта на 10-километровия участък Любимец - Ново село, завършване на пътен възел "Коритна" на автомагистрала "Хемус" и стартиране на строителните работи на участък от 13 км. Ще се плати и за археологически проучвания по трасетата на автомагистралите "Тракия" и "Марица", а по първокласния път Кърджали – Джебел - Подкова и ще се плаща за отчуждение на имоти.

На 18 юни т. г. националният ръководител, отговорен за финансовото управление на средствата от Европейския съюз Димитър Ивановски, спря финансирането на 10 проекта по ФАР с бенефициент фонд „Републиканска пътна инфраструктура” (РПИ) и управлявани от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Решението бе в резултат на одит от KPMG за работата на фонда, и установил много административни и процесуални нарушения.

Три от проектите са с изтекли срокове за усвояване на плащанията. Това са втората тръба на тунела по главен път Е-79 при Дупница, участъците Симитли - Разлог и Разлог – Банско - Гоце Делчев - Садово. За тях се осигуряват 26.35 млн. лв.

За останалите седем проекта, повечето от които със сериозно забавяне на изпълнението, са осигурени 20.49 млн. лв. Това са: пътните участъци Плевен - Никопол, Монтана - Лом, Ново село - автомагистрала „Марица”, обходният път на град Малко Търново за ГКПП с Турция, Соколовци – Смолян - Средногорци, подходният път от Рудозем към ГКПП Еледже и повишаване на безопасността на пътя Е-79 Дупница - Кулата.

Министърът на регионалното развитие обясни, че за седемте проекта всъщност ще се използва временно безлихвен кредит, докато продължи финансирането по ФАР. "Ако това не стане - те ще се финансират от бюджета също", каза той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дрън-дрън
    #3

    Идат избори. Едните се хвалят какво ще започнат а другите чакат за да прекратят започнатото та да почнат наново. 4 км от околовръстното няма да бъдат готови по-рано от 1 година считано от ден днешен. Още не са започнали пътен възел Драгалевци, който обявиха за част от тези 4 км. Сега решиха, че ще довършат 4км-вата част от околовнръстното но без този пътен възел и пак се говори за поне половин година повече от договорения срок. Заедно с този възел няма да им стигне и 1 година отгоре ако въобще го

  2. кънчо
    #2

    нищо няма да построят.спряха им парите от ЕС и боклуците веднага почнаха да градят от бюджета не че до сега не са го правили

  3. K.
    #1

    На Черепа му е все едно откъде ще получи парите - от рюксел или от реп. бюджет.Нали спонсорира тройната коалиция.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.