Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мутафчиев поиска “скромните” 200 млн. лв. за жп кърпеж

19 коментара
Мутафчиев поиска “скромните” 200 млн. лв. за жп кърпеж

Нужни са около 200 млн. лева, за да поръчаме спешно локомотиви и вагони за БДЖ. Това съобщи в четвъртък след заседанието на Министерския съвет транспортният министър Петър Мутафчиев.

Министърът бе “по-скромен” в искането на средства за кърпеж на железниците от ръководството им. Преди два дни то обяви, че са необходими 1.5 млрд. лева, за да да бъдат закупени 420 нови пътнически вагони, 50 електрически мотрисни влакове и да се извърши модернизация и реконструкция на съществуващия подвижен жп състав.

В четвъртък правителството даде началото на процедура за избор на превозвач за извършване на обществени превози с железопътния транспорт, тъй като действащият в момента договор изтича на 1 януари 2009 година.

Новият договор ще бъде 15 годишен. От БДЖ вече обявиха, че ако спечелят конкурса, ще настояват успоредно със средствата за услугата да бъдат предвидени и средства за модернизация. Частната железница - Българска железопътна компания (БЖК) вече обяви, че няма никакво намерение да развива пътническа дейност, тъй като е губеща и затова почти сигурно БДЖ ще вземе поръчката.

Мутафчиев съобщи още, че състоянието на железниците ще бъде една от основните теми на предстоящото заседание на тройната коалиция в Банско, и се надява да има политическа воля за отпускането на средства за модернизацията ѝ. Министерството на транспорта ще поиска държавни гаранции за оздравяването на жп транспорта и осъществяването на стратегията.

"От решенията в Банско ще зависи как ще продължи процедурата, тъй като тя е за 15 години и трябва да се дадат сериозни гаранции както за комфорта, така и за сигурността на пътниците", заяви министърът.

Той се похвали, че правителството на тройната коалиция е предоставило двойно повече средства за БДЖ, отколкото предишното правителство."Това не е достатъчно, необходими са пари за нови вагони и локомотиви. В противен случай може да се наложи съкращаване на превозите, след като няма достатъчно добри вагони и машини, които да изпълняват тази услуга, каза министърът.

Според него държавата трябва да осигури средствата за нови влакове не чрез субсидии, а по правилата на ЕС - срещу новите влакове да има задължение за качествен превоз.

Последните инциденти "може да не са случайни"

Транспортният министър коментира, че последните жп инциденти тази година "може и да не са случайни". "Започнаха начесто да стават едни и същи случаи. Два големи пожара станаха в период от 3 месеца и малко късмет ни спаси да нямаме пострадали във втория пожар", добави Мутафчиев.

Той посочи обаче, че ако причината за пожара във влака София – Пловдив преди дни е техническа и е подобна на причината за инцидента във влака София – Кардам, при който загинаха 9 души, то отговорността е на железниците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Процентко
    #20

    Знае ли някой,колко са 10 % от 200 МИЛИОНА.А от МИЛИАРД И ПОЛОВИНА ?

  2. Математик
    #19

    10 процента са точно толкова, колкото все да не ти достигат 0.10 процента за да живееш още по-добре. Абсолютната сума в случая няма значение. За справка вж. учебника "Матемтика за кандидат министри", стр. 3, издателство на БСП-НДСВ-ДПС, 2005 г.За мераклиите, давам частни уроци по време на обедната си почивка, в ресторанта на хотел Шератон - на гърба на Президенството.

  3. Малък Сечко
    #18

    че основните виновници за всичките транспортни неудачи български е празноглавият дърдорко - транспортният министър ТИМаджиев и всички, които все още го крепят на поста му!

  4. dedov
    #17

    че после като плащаме да му мислим

  5. Малък Сечко
    #16

    Също както руските, нашите джуджета са най-големи.

  6. кънчо
    #15

    дал ли си е банковата сметка?

  7. 71
    #14

    Оти он е на Филибе и окръга партиен главатар. И като говори им става густо на майните.

  8. Dinko
    #13

    A sega jeleznizi chte opraviate na garba na izmirachtite ot glad i bez medikamenti stari hora!Ako i vie ste sozialna darjava...

  9. Голем Сечко
    #12

    Малък Сечко, не си прав! Не е виновен министъра - той си е слънце ненагледно. Виновни са международното положение и световния империализъм.Хау!

  10. Малък Сечко
    #11

    Бате, щом казваш, сигурно ще е то! Ама, не може само международното положение и световния империализъм да са виновни. Ти не го ли чу, що рече ТИМаджиев, че и оня шафнера имал грешки.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.