Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МВР иска и общински служби да връчват санкции за пътни нарушения

15 коментара
Снимка: БГНЕС

Да се разшири обхватът на службите, които могат да връчват фишове, електронни фишове и наказателни постановления за пътни нарушения. Това се предлага в проект за промени в Закона за движение по пътищата, качен за обсъждане на страницата на МВР. Новите разпоредби предвиждат и възможност за електронно връчване чрез система на министерството на електронното управление.

По този начин от МВР се надяват да подобрят наказателната дейност за нарушения по пътищата. От години с връчването е огромен проблем, защото често пъти службите не успяват да намерят нарушителя. Така наказанието на практика не се налага. Преди години бе създадена възможността санкции да се връчват и при проверки от полицията. Сега МВР се опитва да разшири тази опция.

"Като основен извод се налага фактът, че сега действащият процес по установяване и налагане на наказания е бавен и неефективен. В нередки случаи се стига и до нереализиране на административнонаказателна отговорност поради изтичане на установените в закона давностни срокове, което от своя страна води до пораждане на чувство за безнаказаност у редица нарушители, предимно извършващи многократни нарушения на правилата за движение и е в пряка причинно-следствена връзка с увеличаване на пътнотранспортния травматизъм", пише в мотивите към законопроекта.

Освен това връчването ще може да се прави и чрез препоръчано писмо с обратна разписка. МВР се опитва да реши проблема и с трудното откриване на нарушителите. Санкции ще се връчват както по настоящ, така и по постоянен адрес.

Друга готвена промяна е отпадането на синия талон. Това написа във фейсбук министърът на електронното управление Божидар Божанов. Това бе е едно от предизборните обещания на управляващите. Божанов допълни, че вече фишовете за пътни нарушения ще се считат за връчени, ако са платени. По думите му това значи, че няма да има нужда да се ходи до пътната полиция, за да бъде връчена санкцията и чак след това – платена.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kruger
    #15
    Отговор на коментар #2

    Много добър коментар. Накратко, отново няма идея и цел да се повишава пътната безопасност, а просто да се събират едни пари. Колкото може повече. И толкова.

  2. Коментарът е изтрит в 09:48 на 16 април 2022 от автора.
    #14
  3. someone
    #13

    Е, стига де, тогава и петте лелки в КАТ, които сега още вършат нещо, ще останат без работа. Ченгетата и без друго по цял ден подпират хранилката и мърдат, колкото да не заспят. Нали, ако искаха реално да събират глоби, да почнат от тротоарите, градинките и междублокивите пространства на София, които са незаконни паркинги...да продължат с наркодилърите около училищата и по парковете. Ама за да гониш дилъри се иска да нямаш шкембе 1.50... и определено политическо желание. Пък в България над беззаконието има естествен чадър и толерастия...

  4. Коментарът е изтрит в 09:48 на 16 април 2022 от автора.
    #12
  5. Отбелязвам
    #11

    Да не говорим, че и до днес в КАТ официално срещу няколко хиляди лева на новорегистрирана скъпа кола дават едноцифрени регистрационни табели, като коли с такива табели не биват спирани и глобявани, каквито и правила за движението да нарушават. Обикновено ги карат млади манекенки, да кажем. Каквато официална държавна корупция няма и Екваториална Африка.

  6. Зв лалов
    #10

    Най-забавното- били им ниски заплатите, затова се поддавали на корупция.

  7. Отбелязвам
    #9

    И както се казва - иди и се оплачи на арменския поп. Или на милиционера Гешев - все тая. Правилото, че месечните премии в КАТ се определят от броя на наложените глоби май отпадна, но манталитетът им не е мръднал от това ниво.

  8. Отбелязвам
    #8

    Просяци. "Ам ся ко праим? Айде, от мен да мине - дай някой лев и карай!" А турските ТИР-аджии, дето не искат да дадат някой лев и шамари ядат. Това е КАТ.

  9. Отбелязвам
    #7

    Стандартната процедура за пишене на акт е радарът да е нагласен на 103 км/ч при разрешени 90. Цял ден спират, показват радара и глобяват. И ако някой се опита да спори, че не е карал с толкова, следва мълниеносното: "Оправи се спидометъра, че да не те глобяваме и за това!"

  10. Зв лалов
    #6

    При доказана ефективност - закриваме МВР.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.