Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МВР пак иска да се намали скоростта по магистралите

11 коментара
Снимка: БГНЕС

МВР отново ще поиска приемането на промени в Закона за движение по пътищата, с които максималната скорост по магистралите се намалява от 140 на 130 км в час. Това заяви зам.-главният секретар Станимир Станев. Текстовете бяха изготвени още през пролетта, но така и не стигнаха до предишното Народно събрание, тъй като правителството падна и то бе разпуснато. Сега са нанесени промени и проектът отново ще бъде внесен в Министерския съвет за одобрение, а след това и в парламента.

По-високата скорост по магистралите бе разрешена през 2012 г. по време на първото правителство на ГЕРБ. Тогава един от аргументите беше, че никой така или иначе не спазва ограничението, особено при движение с по-нова и мощна кола.

За 11 години в катастрофи по магистрали в България са загинали 529 души. Делът им се е увеличил от 3-5% до 9-10% от всички загинали през последните години, сочат данните на МВР.

"Превишената и несъобразена скорост са причина за 1/3 от произшествията със загинали в ЕС. Повече от 2100 човешки живота могат да бъдат съхранени всяка година, ако средната скорост на придвижване по европейските пътища се намали само с един километър", коментира Станев.

Друга важна промяна в законопроекта е новият начин за връчване на санкции за пътни нарушения. Това е огромен проблем за МВР, а последствията от него са практическа безнаказаност за нарушителите. Само от началото на годината полицията не е успяла да връчи над 500 хил. електронни фиша.

Със законопроекта се предлага санкциите да се връчват и от други служби извън МВР. Това означава, че наказателно постановление или фиш може да бъде връчено и в общината.

Има опасност това правомощие да се използва за незаконни санкции, предупреди Петър Славов от Висшия адвокатски съвет. Той призова МВР да обясни добре, че невръчената санкция не означава, че общинската или друга администрация има право да откаже на гражданина определена услуга.

В МВР са обсъждани и други мерки за пътната безопасност, разбра се от думите на Станев. Сред тях са ограничения за младите шофьори. Полицията смята, че трябва да бъде въведена забрана те да карат сами през нощта в първите месеци след като вземат книжка. Освен това за тях разрешеният алкохол трябва да е 0.2 промила. Същото трябва да е изискването и за професионалните шофьори, които прекарват пътници или товари.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Jack Daniels
    #11

    И 5км/h да направят максималната скорост пак ще има катастрофи и жертви. Проблемът не е само в скоростта, калпавите магистрали на Боко и старите коли. Основният проблем е в дисциплината ба шофьорите. Всеки качил се на мощна кола се прави на джигит. В Германия няма офранничение ба скоростта по магистралите но не сам видял една катастрофа на магистрала. В града стават. Случва се, но там пак е набъркан някой джегит.

  2. Бисерко
    #10

    Разумно.Между другото и понастоящем хората ,които карат с над 130 км в час по магистралите са по мои наблюдения не повече от 10-15%..И обяснението не е сложно-просто високата скорост идва доста скъпо в сегашните условия...

  3. Горскио
    #9

    МВР иска, ама няма да стане. Много ще намалеят приходите на Лукойл. Ако една нормална кола изразходва 5 на сто при скорост 100 км/ч, то при 120 км/ч изразходва 6, а при 140 км/ч разходът скача на 12. Точно затова и като реверанс към спонсора си Вальо Златев Тиквон увеличи максималната скорост на магистралите на 140 км/ч.

  4. Пенсионерът
    #8

    Никакво намаление на скоростта. Да се подобрят пътищата и да не се дават книжки на хора, които не могат да мислят с поне 5 секунди напред. Тиквениците винаги избират Тиква да ни управлява, което отдавна се е превърнало в тенденция. Това винаги е била основната причина за проблемите в България.

  5. someone
    #7

    Бе я направо да се кара с 50 навсякъде! Щом "гениите" в министерска мафия на вътрешния рекет така казват... И без това комунистическите ви пътища, от които краднете с поколения, не са истински магистрали и са създадени и необозначени нормално, а така че да се трепят хората. И границата като не можем да си я пазим, да дойдат чужденците да ни я пазят и небето като не можем да си пазим, направо да се даваме на чужденците, че тука 5г. крадливите некадърници не могат да се разберат кой да е следващият, който да краде... пардон управлява.

  6. Pesho776
    #6
    Отговор на коментар #4

    Кефят ме тия дето бият минуси - сакън да не се каже нещо лошо за украинците. Ми пълно е с идиоти по магистралата - българи, румънци, а от скоро и украинци. Един дол дренки.

  7. дреалист
    #5

    Па-а-ак огладняха... Висока инфлация, заплатите изостават, трябва да се наваксва.

  8. Pesho776
    #4

    По-инересно би било да се въведе "средна скорост" за магистралите. Ефекта ще е поразителен. Едни ще плащат дебели глоби, на други ще им свалят номерата, а трети ще спират през 30 минути да тропкат по бензиностабнциите, че да забавят темпото. Оня ден им се любувах - хвърчас с 200, мигат с фарове то 3 километра, постоянен ляв мигач. Но този път имаше и новост - примерно украинско жипче натискаше бг бизнесмен. С около 200 му се беше качил на багажника. Не ни стигат нашите "герои", че си и внесохме...

  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #3
  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.