Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

На "Кока-Кола" се пада половин процент от БВП на България за 2021 г.

4 коментара
Тимът на "Кока-Кола" представи доклада за устойчиво развитие  на компанията през 2020-2021 г.

Икономически принос от 0.5% от брутния вътрешен продукт на България през 2021 г. и данъчен от 1 процент, както и значително намаляване на въглеродни емисии и използването на все повече зелен ток, отчете в четвъртък "Кока-Кола ХБК България". Компанията представи своя доклад за устойчиво развитие за 2020-2021 г., който оценява икономическото въздействие на световната компания у нас на 640 млн. лв. добавена стойност в посочения период.

Световният производител на безалкохолни напитки отчете, че е купил от местни доставчици стои и услуги за над 131 млн. лв. през миналата година, с което затвърждава приноса си към българската икономика.

Извън прякото влияние, всяко 1 работно място в Системата поддържа 4 външни работни места, а всеки 1 лев, изхарчен за напитки на "Кока-Кола", води до 75 стотинки приходи за България.

Компанията е внесла в бюджета 41 млн. лв. данъци, а непрекият ѝ принос към хазната е още 237 млн. лева, от които 143 млн. лева са данък добавена стойност. Всичко това се равнява на 1/2 от държавния бюджет за култура на година или на годишните разходи за образование на около 95 000 ученици, отчита докладът.

В него се посочва още, че през изминалата година са изпълнени предварително част от дългосрочните цели в сферата на устойчивото развитие на "Кока-Кола". 100% от опаковките на всички нейни продукти вече са рециклируеми, а преките въглеродни емисии са намалели с 30 процента, спестявайки над 90 483 тона въглеродни емисии от цялостната ѝ дейност в България за 2020 г. и 2021 г.

Намалени са и въглеродните емисии на единица произведена напитка с 37% спрямо 2019 г, като енергията, необходима за производство на 1 литър напитка, е с 10% по-малко.

Заводите в Костинброд и Банкя са постигнали рекордно понижение на разходите за вода - с 16%, като компанията вече е член и на Alliance for Water Stewardship (AWS).

През 2021 г. компанията постига намаление на общото количество отпадък от производствените си процеси с 23% спрямо 2019 г., а 48% от използваната енергия е от възобновяеми и чисти източници. Производството в завода в Банкя разчита на 100% зелена енергия.

"Географският отпечатък на "Кока-Кола Хеленик" обхваща вече 29 държави и във всяка от тях ние вярваме, че ангажимент на добрите компании е не само да предлагат отлични продукти и услуги, но и да допринасят устойчиво за общото ни по-добро бъдеще", коментира при представянето на доклада Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България".

"Постигнатите резултати ни дават стимул да поемем още по-смели ангажименти, а именно - до 2040 г. да постигнем нетни нулеви емисии, а до 2030 г. да събираме и рециклираме 100% от опаковките, които пускаме на пазара. Целите са амбициозни, но постижими", допълва той.

"Вече направихме първата значима стъпка по изпълнението на стратегията ни за "Свят без отпадъци", а следващата ни голяма цел е до 2030 г. нашите опаковки да са съставени от минимум 50% рециклиран материал", отбеляза Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на "Кока-Кола България".

"Новите ни прикрепени капачки към бутилките с минерална вода "Банкя" вече улесняват събирането и рециклирането на цялата опаковка, а картонената технология KeelClip на мултипак от 6 кена Кока-Кола ще спестява 2 тона опаковъчно фолио в България годишно", коментира тя.

Зад произведените от компанията 355 милиона литра напитки стоят редица иновации, както и инфраструктурни проекти в заводите ѝ в Костинброд и Банкя на обща стойност от 12 млн. лв., допълва производителят на безалкохолни напитки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    Дайте им възможност да излязат на по-голям пазар, за да увеличим приходите от продукта?! Във всеки голям магазин, кафене, ресторант, закусвалня по една машина или хладилник за кока кола. Така се увеличава потреблението и се щурмува пазара. Ако няма българска алтернатива, трябва да се използва чуждестранен продукт, който носи големи приходи в хазната... Същото може да се направи за българската бира. Всеки, който я продава над определен лимит - да получава бонус.

  2. Име1234
    #3

    Оказва се, че производител на подсладена вода вкарва в хазната повече пари на година, отколкото варяжкия нефтохим за цялото си съществуване. Нека форумните копейкиновци да обяснят това.

  3. MP_reader
    #2

    Кока-Кола успешно разпространява диабет и в България.

  4. Джелсомино
    #1

    Не зная в момента каква кока-кола се пие в другите държави, сегашната на вкус е пълен боклук и голяма химия в сравнение с оная от края на 60-те години на социализма у нас. Тогава Георги Найденов направи печелившото предприятие "Тексим", пусна Кока-кола у нас и накрая руснаците и шефа на КГБ Андропов го вкараха за всичко това в затвора.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.