Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 1000 души годишно загиват по пътищата ни

24 коментара
Над 1000 души годишно загиват по пътищата ни

Въпреки увеличаването на глобите за пътни нарушения и множеството PR-кампании с призиви за разумно шофиране, смъртността при катастрофи остана на равнището над 1000 души годишно. Това стана ясно от статистическите данни за движението по пътищата през миналата година, съобщени във вторник от зам.-министъра на вътрешните работи Камен Пенков. След рекордния резултат от 2006 година от 1043 загинали за изминалите 12 месеца се забелязва лек спад.

През 2007 година по българските пътища са загубили живота си 1006 души. Спад има и при ранените, които от 10 215 вече са 9 826.

Въпреки това 2007 година значително превъзхожда числата от черната ни статистика за 2005 и 2004 година. И в двете години смъртността е под 900 души, а ранените са били около 9500 души.

Въпреки това, според зам.-министър Пенков, анализът за 2007 година показва, че има подобрение на пътно-транспортната обстановка. Той визира намалението на убитите и ранените в сравнение с 2006 година.

В началото на декември 2007 година датската консултантска компания КОВИ (COWI) публикува анализ, от който става ясно, че извън човешката трагедия само за българската икономика загубите са за около 1 милиард евро годишно заради пътните инциденти.

Според анализаторите причината за големия брой злополуки са липсата на контрол и бездействие от страна на всички държавни органи, осъзнаването на тази липса на контрол, която поражда лошото поведение на шофьорите и неспазването на законите.

Заедно с останалите европейски страни България е поела ангажимента да намали жертвите от пътно-транспортни произшествия до 2010 г. съобразно нормите, които са одобрени за всички страни членки на ЕС. Това означава, че ранените трябва да се не повече от 6 597 души, а загиналите - не повече от 700. Това са целите, заложени и в националната стратегия за преодоляване на проблемите с движението в страната.

По данни на КАТ 42% от загиналите при катастрофи са шофьори, около 31% са пътници в автомобилите, а 26% са пешеходци. През 2007 година 61 деца до 17 години са загинали при катастрофи. Ранени са били 1356 деца.

Регистрираните автомобили през 2007 г. са 413 886. За цялата страна всички регистрирани коли са близо 2.6 милиона. Общо регистрираните нарушения са 1 056 000, а са съставени 7480 акта. Това прави по един акт всяко 141-о нарушение.

Близо 20.4 милиона лева е събираемостта на глобите за нарушения по пътищата за второто шестмесечие на 2007 година. За 2006 година събираемостта на глобите е била едва 6%, докато за 2007-а е 86%.

До два месеца КАТ започва събирането на глоби до 50 лева направо на пътя, декларира началото на поредната кампания началникът на пътна полиция комисар Алекси Стратиев. От МВР ще предложат още наказанието на провинилите се водачи да бъде определяно направо от пътните полицаи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Gogo
    #25

    Искам да съм милиционер,корумпирани фуражки.Всичко друго правят но не и това което трябва.

  2. KAT
    #24

    "Общо регистрираните нарушения са 1 056 000, а са съставени 7480 акта. Това прави по един акт всяко 141-о нарушение." МОЛЯ ЗА ИНФОРМАЦИЯ ОТ Г-Н КАМЕН ПЕНКОВ ЗАЩО ИМА ДРАСТИЧНА РАЗЛИКА МЕДУ КОНСТАТИРАНИТЕ НАРУШЕНИЕ И ИЗГОТВЕНИТЕ АКТОВЕ?

  3. Васил Тодоров
    #23

    Американски институт е установи, че уморените шофьори са ПО ОПАСНИ от пияните. В повечето авропейски държави движението на тежкотованите автомобили в събота и недеяля е забранено. Въпросът е кой проверява тахометрите на движещите се в събота и неделя тежкотоварни автомобили и кога почиват. Няма управляващи, няма опозиция няма профсъюзи. И ако държавата гупи по 1 милиард от катастрови, то колко печели от движещите се през почивните дни тежки автомобили. Има една такава държава Унгария която ни показа какво се прави-спирайки наш автобус.

  4. 777
    #22

    Е СЕГА ВЕЧЕ ЩЕ ИМ ДАДАТ ДА НИ ЩАВЯТ И ХОДИ ДОКОЗВАИ ЧЕ СИ РЕКИТИРАН ОТ КАТ

  5. тодор
    #21

    така ще бъде докато не се сложат на всякъде камери,по евтино ще излезе отколкото цялото това безумие

  6. ха ха
    #20

    корумпирани безделници !

  7. !!!
    #19

    Те са ОСНОВНАТА причина да има толкова много пътни произшествия !

  8. Полковник
    #18

    Това е войната на балканското племе "Бугари".

  9. AK47
    #17

    Основната причина да се изтребваме не се крие нито в КАТ, нито в лошото време , нито в Станишко , ами единствено у НАС българите , в нашия характер.... Ге, ти че ме изпреварваш, селяко " ..и продължението ти е ясно..

  10. realist
    #16

    zaginalite sa mnogo pove4e, tai kato tezi fakti sa ot mqstoto na proizshestvie !!! sled katastrofata, kolko sa umreli - te ne se broqt!ako patnata policia si gleda rabotata kakto trqbva, kolko li ot gropirovkite i tqhnite priblijeni stqha da se okajat podsadni !!!!! zamislqli li ste se za tova !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.