Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 200 000 пътуват с преференции в градския транспорт в София

Пускат довеждащи автобуси до метрото, граждани искат безплатна подземна железница

40 коментара
Над 200 000 пътуват с преференции в градския транспорт в София

Над 200 000 души ползват градския транспорт в София с преференции. Толкова карти месечно издава Центърът за градска мобилност (ЦГМ) на пенсионери, студенти, ученици, военноинвалиди и полицаи, които се возят без пари. В същото време едва 30 000 души си купуват месечна карта за всички линии на градския транспорт. Общо годишно от карти и билети в общинското дружество влизат около 100 млн. лв. Държавата компенсира картите с намаление с още 22 млн. лв., а Столичната община дотира с още около 100 млн. лева ЦГМ, обясни Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта.

Въпреки солидните приходи от над 220 млн. лв. средствата не достигат, за да покрият всички разходи. Така за последните четири години дружеството е непрекъснато на загуба, която вече възлиза на над 60 млн. лв., посочи Христов.

Тази година при възможност също ще се поиска актуализация на бюджета на градския транспорт, допълни заместник-кметът.

В края на юли Столичният общински съвет сложи ново ръководство начело на общинската фирма. Основната му задача е да подобри обслужването на столичани и финансовото състояние на дружеството.

Засега взетите мерки са основно по отношение на подобряване на транспортната схема, така че да стане удобна за столичани, а броят на ползващите градски транспорт да се увеличи.

Промени в градския транспорт заради метрото

Основните промени в схемите на наземния транспорт са свързани с пускането на новите отсечки от метрото, като целта е да се създадат максимално ефективни линии. Искаме да покажем на хората, които използват наземен транспорт, какви възможности ще бъдат реализирани за ефективна връзка на автобусния транспорт с новоизградената линия на метрото, каза Любомир Христов.

Частична промяна ще има в маршрута на автобусна линия 85 в жк. "Надежда". Новият ѝ маршрут е от ул. "Златен клас" по ул. "Бели Дунав", бул. "Ломско шосе", ул. "Христо Силянов", ул. "Хан Кубрат" и от надлез "Надежда" по съществуващия маршрут. Според гражданин така линията дублира трасето на автобус 86 и не е ясно по какъв начин се улеснвяват живеещите в района.

Маршрутът на автобусна линия 98 ще бъде удължен, за да се осигури връзката на живеещите в Симеоново и Драгалевци с метрото. Автобус 98 ще се движи по бул.”Черни връх” направо до бул.”Джеймз Баучер” надясно по него, надясно по ул.”Стоян Михайловски”, надясно по бул.”Никола Вапцаров и наляво по бул.”Черни връх” по маршрута. Автобус 98 ще има разкрита двупосочна автобусна спирка в района на крайната спирка на трамвай номер 10 на бул. “Черни връх”.

Ще бъде намален интервалът на движение на автобусна линия 74 от 15 на 10 минути, а колите ще бъдат увеличени с две.

С две коли ще се увеличи и трамвайна линия 12 по бул. "Рожен".

С две коли - от 16 на 18 ще се увеличат и трамваите по линия 10 в пиковите часове, тъй като тя ще осигурява връзката с метростанция "Джеймз Баучер".

Ще бъдат разкрити и две двупосочни спирки - при метростанция "Хан Кубрат" за автобусни линии 85, 86 и 150 на бул. "Ломско шосе" между надлез "Надежда" и ул. "Хан Кубрат" и при метростанция "Ломско шосе" за автобусни линии 87 и 150 - на кръговото кръстовище на бул. "Ломско шосе".

Тези промени са временни. Целта е да се види къде има най-голяма нужда от допълнителен транспорт по линията на новото метро, за да може от следващата година да предложим оптимизирани маршрути, обясни Любомир Христов.

Заради започването на учебната година от 10 септември се увеличава броят на колите в градския транспорт и се намалява интервалът им на движение, обеща заместник-кметът по транспорта.

Граждани: метрото трябваше да минава през по-населени райони

Междувременно от гражданската инициатива “Метро за гражданите” обявиха, че метрото е трябвало да минава през по-гъсто населените райони.

Първият лъч на метрото трябваше да минава под "Цариградско шосе". На автобусните спирки на хотел "Плиска" и на Окръжна болница сега чакат стотици хора, докато на метро станция "Жюлио Кюри" слизат едва 30 - 40 души, а на спирка "Мусагеница" – почти никой. От общината искаха районите, където сега минава метрото, да бъде застроено, но това така и не се случва, обясни арх. Димитър Димитров от гражданската инициатива.

В Лозенец живеят 30 хиляди души, а трасето на метрото можеше да се насочи към бул. "България", където в кварталите наоколо живеят 300 хиляди души, допълни той.

Тези идеи арх. Димитров защитаваше и преди години по време на публичните обсъждания на проектите за метрото. Аргументите на общината тогава бяха, че не е необходимо да се прави дублиращ подземен транспорт, там където има осигурен надземен. Това било изискване и на Европейската комисия.

Метростанция номер 5 на втория лъч е безсмислена, защото следващата - на Централна гара, е само на 600 метра. За да се стигне от метростанцията на гарата до жп линиите обаче трябва да се минат 500 - 600 метра, което е изключително неудобно за хората, твърди Димитров.

Строителят си прави проекти които са му удобни, без да се съобразява с реалните нужди на града, смята архитектът. Според него инвестицията можеше да е десет пъти по-ефективна, ако лъчовете бяха насочени към реално заселените райони.

Метрото в София да бъде безплатно, защото от билети инвестициите за него никога не могат да бъдат върнати, поиска още арх. Димитров.

Изпълнителният директор на “Метрополитен” Стоян Братоев вече обеща на 31 август всички пътници да се возят без пари. Авантата беше пусната заради пристигането на председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу, който ще пререже лентата.

Програмата на Барозу предвижда двустранни срещи с президента Росен Плевнелиев и премиера Бойко Борисов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

40 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #40

    Не е заради Барозу. При всяко откриване на части от метрото е имало един ден без пари.Заради рекламата и да разберат хората каква работа ще им свърши.

  2. Анонимен
    #39

    Метрото е хубаво нещо! Другият транспорт трябва да се преустрои така, че връзките му с метрото да бъдат удобни. Цената на билетче за влизане в градско превозно средство трабва да се намали на не повече от 30 стотинки, за всеки да го купува и ползва. Градският транспорт е скъп и за това се ползват леките коли и се задръства центърът на София.За да ми дойде синът на гости с четиричленното си семейство, чрез ползване на две линии трябва да даде 16 лева на градския трандпорт, а с личната кола му струва 4-5 лв. Само с евтин градски транспорт ще изгоним личните коли от града!!! Заради скъпотията градския транспорт не се ползва или се пътува гратис!!!

  3. Анонимен
    #38

    36 не се пеняви токова. бате ти Бойко е същото "гуно" като бат ти Серго и Доган. За бат ти Цв.Цв. няма нужда да казвам колко голямо "гуно" е и той !!!!

  4. Анонимен
    #37

    Трафикът в София щял да намалее с 20%. А ще намалее още повече, ако ВСИЧКИ АЛЧНИ И НЕКАДЪРНИ СЕЛЯНИ, КОИТО СЕ РАЗПОРЕЖДАТ С НЕЯ В МОМЕНТА КАТО С БАЩИНИЯ, се изметат обратно на село.

  5. Анонимен
    #36

    да е жив и здрав бате Бойко, че остави европейските пари, та да си направим метро - щото, ако си спомняте , по време на станишево-догановата мафия всички европейски пари отиваха /додето и заради което ги и спряха/ в джобовете на червено-мутренската мафия...

  6. Анонимен
    #35

    Тъй като безплатно няма, предлагам всички да си плащат билетчетата. Иначе пак някой го плаща, но не точно този, който се вози. Същото важи и за влаковете. Докато това не стане с транспорта, няма да има и транспорт.

  7. Анонимен
    #34

    18-тим=паве-пейзан! нали сега само за икономия плямпяте! Откъде пари за билети за метрото! Целият народ ще плаща както при соца тапак непоръбен!

  8. Анонимен
    #33

    арх.Димитров педложи кръговото движение на Драгалевския възел на СОП и това беше прието! И сега много от казанато е вярно! София се прецака с това метро! Можеше Околовръсната линия да се развие като електричка и с 3-4 лъча към Центъра да се решат същите тр.проблеми по-ефективно! Това метро е за 2-3 милионен ареал, който София не може да достигне! Бр.на населението намалява и отива към 5 милиона.

  9. Анонимен
    #32

    Вие завърширшилили сте журналистика? Така пишете, че хората остават или в невидение или разбират пограшно, или вие погрешно сте разбрали. Първо пищете, че 200 000 пътуват с преференции, което значи с намаление, а после изброявате и последно казвате и полицаи,които пътуват безплатно. За полицаите не знам, може те да пътуват безплатно, но всички други пътуват с известно намаление. Стегнете се умръзнало ни е да ви правим забележки.

  10. Анонимен
    #31

    Последната станция на Цариградско шосе, както и буферният паркинг там бяха построени с маса народна пара, за да може офисът на Маджо и компания да бъде с добра инфраструктура. Затова спирката не е по-надолу. Защото метрото там бе строено за престъпниците от миналото на Борисов. Онези, за които Джеф Щайн пишеше.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.