
Над 680 хиляди българи са пазарували онлайн стоки и услуги през изминалата година, сочат данните на Националния статистически институт, цитирани от БТА. Броят им в сравнение с миналата година се е увеличил с 2.9 процента.
Значително увеличение има на стойността на покупките за тази година – 2.2 млрд. лева при реализирани през 2012 година продажби за 1.8 млрд. лева от онлайн търговия.
За времето, в което в България се води статистика за интернет пазаруването, стойността на закупените стоки е нараснала над 4 пъти - 543 млн. лева през 2006 г. до 2.2 млрд. лева през тази година.
Най-често българите са пазарували онлайн дрехи и спортни стоки – това са 68 процента от пазарувалите по интернет. На следващо място се подреждат поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации (33%), стоки за дома (31%) и покупките на билети за различни развлекателни събития (22.5%).
Най-значителен е делът на реализираните продажби от онлайн търговците от България – 81 процента.
.Хората от големите градове най-често са пазарували онлайн през тази година - над 480 хиляди реализирани стоки и услуги по интернет. На второ място по брой реализирани онлайн услуги идват жителите на малките населени места - над 176 хиляди.
Според последни данни на Евростат за онлайн търговията в ЕС - най-голям дял на онлайн купувачите е регистриран във Великобритания – 82%о от потребителите на Интернет. Следват - Дания и Швеция - по 79%, Германия – 77%, Люксембург – 73% и Финландия – 72 процента.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент