До края на годината клиентите на Националната агенция за приходи (НАП) ще могат да проверяват платените и дължими от тях данъци и осигурителни вноски по интернет, съобщи в сряда в Пловдив зам.-директорът на агенцията Стоян Марков.
НАП разработва две нови електронни услуги, които ще заработят до края на 2007 г. Първата е т. нар. достъп до данъчно-осигурителната сметка чрез интернет, която позволява справка в реално време за платените данъци и осигурителни вноски.
Втората услуга е свързана с възможността да се подават искания за издаване на удостоверения и други документи по интернет. Това ще позволи на фирмите и гражданите да си спестят посещение на място в бюрата на агенцията за подаване на искане. За да се гарантира пълната сигурност на информацията, достъпът до данъчната и осигурителната информация ще се осъществява посредством персонален идентификационен код (ПИК), който ще бъде издаван от НАП. Услугата за подаване на искане за издаване на удостоверения ще изисква електронен подпис.
Обмисля се в бъдеще изискването за ползване на електронен подпис да отпадне при изграждането на надежден механизъм за идентификация на клиентите.
Според справката на НАП, през 2007 г. броят на декларациите за доходите, подадени по интернет, е нараснал над 16 пъти спрямо предходната година. Има ръст от 2,5 пъти на подадените декларации за ДДС, като месечно подаваните документи по електронен път са 50 хиляди - или 42% от всички.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент