Договорът за частното дострояване и управление на автомагистрала “Тракия” може да бъде подобрен в икономическата част и това най-вероятно ще бъде направено, ако съдът окончателно подкрепи концесията. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов в петък пред Нова телевизия. Ако няма обжалване от прокуратурата пред петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) преразглеждането на параметрите ще започне веднага, уточни той по-късно през деня.
Министърът на регионалното развитие не успя да даде смислен отговор на въпроса, дали сключеният договор за отдаването на концесия на отсечката от Калотина до Бургас ще ощети държавата. Едновременно той гарантира, че няма да я ощети, а после каза, че това ще стане ясно, след като приключи окончателно строителството на пътя.
Преразглеждането на икономическите параметри на концесионния договор ще се предприеме и заради забележките на “ПрайсУотърхаусКупър”, която бе наета от Министерството на финансите да извърши независим одит на концесионнния договор. Консултантът препоръча да се защити повече държавния интерес. Асен Гагаузов уточни, че е внесъл одита в правителството, което ще вземе и вземе окончателното решение по въпроса дали договорът да се преразгледа.
Ако обаче кабинетът реши да се обяви концесиониране на магистралата по новия Закон за концесиите, който бе одобрен на второ четене в петък, тогава специализирана консултантска фирма ще поеме провеждането на процедурата за избор на частен оператор. Самата компания за определяне на концесионер обаче ще бъде одобрена съвместно със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, каза Гаагузов.
Регионалният министър обаче отново пропусна факта, че подписаният между правителството и българо-португалското дружество “Автомагистрала Тракия” договор не може да влезе в сила, преди да се получи положително становище от Европейската инвестиционна банка и Евростат. Изискването е записано в правителственото решение, с което се одобрява даването на магистралната отсечка от Калотина до Бургас на българо-португалското дружество “Магистрала Тракия”. До този момент, нито един представител на правителството не е съобщил официално да е получил такъв документ.
Ако сделката за магистралата е предмет на коалиционно споразумение, както твърди депутатът от БСП и бивш министър на регионалното правителство Костадин Паскалев, и е вярна информацията, че Европа не гледа с добро око на сделката, то на правителството не му остава нищо друго освен да прегледа договора “текст по текст”.
Най-вероятно това ще стане, защото според запознати с хода на процедурата, прокуратурата няма да обжалва решението на тричленния състав на ВАС.
Асен Гагаузов “оправда” позицията на БСП преди изборите, когато партията поиска спиране на сделката, защото тя е “символ на корупцията”, с факта, че депутатите не били запознати с договора. Народните представители от БСП се съмнявали, че в договора са заложени излишни обеми, които ще ощетят държавата. Регионалният министър се оплака, че този договор не бил предоставен на нито един от депутатите, включително и на специално създадената комисия. И непрозрачността на сделката била причина да се иска нейното преразглеждане.
Според него, на обществото трябвало да стане ясно, че когато се увеличава рискът за концесионера, който взима кредит за строителството, то се увеличава и рискът за обслужване на кредита, а оттам и рискът за функционирането на магистралата.
След като стана министър на регионалното развитие, обаче Асен Гагаузов не разсекрети договора за концесията на магистралната отсечка. Публично достояние, включително и за народните представители, станаха части от подписания документ, но финансовите параметри на сделката не бяха между тях. Именно при Гагаузов продължи засекретяването на документи по тази сделка без всякаква логика. Сред тях бе отговорът на европейската комисия за защита на конкуренцията, на който българският антимонополен орган се опря за положителното си становище по концесията. Явно същата съдба е сполетяла вече и изготвения от “ПрайсУотърхаусКупър” одит на сключения договор.
В същото време пък бившият министър на външните работи и депутат от НДСВ Соломон Паси изненадващо атакува основния коалиционен партньор - БСП. Пред БТВ той поиска всички, които са критикували концесионната сделка, да се извинят публично.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
34 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Първо до топ идиота. Що бе брато трябва да пишеш че си топ идиот като то си личи от совалка, като ти прочете глупостите човек. Обяснявам за малоумните, идиотите, алкохолиците, червено – кафявите / с цвят лайнян/ поддръжници на Атака , понякога на ДСБ – само когато Костов не управлява последните говорят глупостите – тези от Атака на Волен лудия за връзване – винаги, че още нищо скъпи ми топ идиоте не е построено. Ти явно не си виждал европейска магистрала, явно затова си мислиш, че Тракия е построена. …
Сега пръдлю, тя тръгва от калотина , минава по северната дъга на околовръстното в София , а след Чирпа продължава. И ако не знаеш – тя трябва да е магистрала - - с по две , три платна плюс аварийно, отделени с мантинела и за продпочитане, не целите в кръпки. И с вход и изход на всеки там 5-10 километра. И така – 30 години. Повтарям за идиотите – 30 години на поддръжка. И никой няма да я изнесе в чужбина тази магистрала – нали все от офшорки се страхуват кретени като тебе. Ако толкова е неизгодно, след като я построят – с частни капитали – и това го установят одитори – ще им я платим на нормална цена и ще си я вземем. И къде виждате магистрала от Калотина до края на околовръстното и след Чирпан и как мислите държавата ще я поддържа, като я вижте околовръстното в София. И къде виждате нужните входове и изходи. И пак казвам на идиоти като тебе топ идиоте – сам си си избрал името , сори, че като не ти харесва бъдещата тракия карай си по друг път – “хубав” път построен с държавни пари. То пари няма за пенсията да увеличат, ама ти си мислиш че Б-я бъка от пари. И нека държавата да строи Хемус с държавни пари като е толкова лесно. И още нещо което такъв като тебе трудно ще асимилира – времето също е пари. Може и да не е перфектна цената на Тракия, но нашата средна заплата е 150 евро и няма за къде да чакаме , щото ако оставят на такива като тебе и след 10 години ще караме жигулита по пътища като южната дъга на околовръстното в София или улиците й.
А до случайния. Ти приятелю поне не обиждаш безпричинно хората и говориш с факти. Не знаех , че сърбите не плащат , но те си имат магистрала – и то не отскоро, може би знаеш какъв беше стандарта в Югославия, а ние няма за къде да чакаме. И после каква а алтернативата - обществена поръчка – ако имаш опит с тях, ще знаеш, че обикновено печели, най –добре лъжещия, с най ниската цена – виж дупките в София , с нй –ниското качество, виж недостроения път през Гоце Делчев за Гърция – там турците все искат увеличение на цената, нищо че са спечелили общ. поръчка – и там я има сумата. И още нищо не е готово. А португалците имат интерес да построят Тракия, за да си взимат тол таксата.
Никакви промени НЯМА! Цялата борба се концентрира, как на ОЛИГАРСА Петканов да се дадат повече правомощия и концентрират контролни функции, че да не вземе това момче гл.прокурор Б.Велчев да се вземе на сериозно, като италианския му колега прокурора Фалконе спрямо МАФИЯТА! Този сън сънува ОЛИРГАХИЧЕСКАТА КАСТА, как да запази ограбеното от НАРОДА и надигащата се вълна на несъгласие! Освен това "другаря" Петканов и другите демократични другари знаят, че ПРИ ГЕНОЦИД НА СОБСТВЕНИЯ СИ НАРОД давностни срокове …
не текат!Справедлив трибунал, съд и конфискация на краденото с което и Филчев би се съгласил, обявил процеса за КРИМИНАЛЕН!? Така наречения ПОЛИТИКО ИКОНОМИЧЕСКИ ЕЛИТ се видя, че освен да краде за нищо друго не става! Единствено членство в ЕС, политически борд и европейски комисари във всяко министерство! Иначе спасение няма!
...че ще изтропа на метеното едно голямо.
v zamiana na tova chastnia otlichno.I Simeon i kopeletata mu ste se oblajat v blizkite 30 godini za nasha smetka.I ne samo te!
ШВЕЦИЯ ИМА НОВ ВЪНШЕН МИНИСТЪР ! Размисли и сравнения - Швеция и България ! http://www.aftonbladet.se/vss/arkiv/korttidsarkiv/0,3683,nyheter_0603_27,00.html TCHETETE POVECHE TUK -http://www.novotovreme.bg/forum/?PHPSESSID=d990b4b19939830f0d9dbaf8868d661f http://www.zundelsite.org/zundel_persecuted/mannheim_court/zundel_in_court.jpghttp://www.zundelsite.org/Нека да благодарим и ПОХВАЛИМ от името на Българските юдейски маймуни , Шведските юдейски маймуни доставчици на Интерент, че са спрели Стефан …
д-р Димитър Никола Чолаков още ползващ прозвището Чоли Боли - Го Уйьо - Швецио, че той вече няма да може да се изсира в малкото оставени дискусиони клубове в България ! Той няма да има възможност да посочи една отврътителна юдейска измет българина Иван Иванов от Упсала Швеция, който агитира българите да се обаждат в швеското посолство в България, за да ми пръднат от там на ташаците ! Интересно е защо, тази юдейска измет не предлага на Българските маймуни да скачат и пишат на Шведаското правителство в Стокхолм да ме спират ?! Интересно е кой е виновен за това спиране, новият външен министър Ян Илиясонс дето встъпи в длъжност или някой други държавническо маймуни на по-ниско ниво ?! Ха честито българчета ! Ха честито и за шведският българин Иван Иванов, който може да си отдъхне, че няма да пиша срещу него, защото открих каква мерзка дискусия е направил по Интернет ! Съвремената техника може да направи така, че всеки който е в интернт може да се проследи къде влиза и каква дейност върши. Само по този начин може да се прецени, че продължителното ми проследяване на дискусията от Медиапол, където съм изваждал водените материали от дискусията, която е направил Иван Иванов от Упсала Швеция, за да го компрометирам обществено пред Българският читател. За мен той е личността, който има техничеките възможности и езикова подготовка, за да докладва за моето изолиране. Стефан д-р Димитър Чола.................ков 31 март 2006 Шве..................ция
Judata Ivan Ivanov-Uppsala-SverigeTCHETETE POVECHE TUK -http://www.novotovreme.bg/forum/?PHPSESSID=d990b4b19939830f0d9dbaf8868d661f http://www.nezavisim.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2405&Itemid=33 http://banker.online.bg/Forum/viewtopic.php?t=347 http://novovreme.com/phpBB2/viewtopic.php?p=103#103 Нека да благодарим и ПОХВАЛИМ от името на Българските юдейски маймуни , Шведските юдейски маймуни доставчици на Интерент, че са спрели Стефан д-р Димитър Никола Чолаков още ползващ прозвището …
Чоли Боли - Го Уйьо - Швецио, че той вече няма да може да се изсира в малкото оставени дискусиони клубове в България ! Той няма да има възможност да посочи една отврътителна юдейска измет българина Иван Иванов от Упсала Швеция, който агитира българите да се обаждат в швеското посолство в България, за да ми пръднат от там на ташаците ! Интересно е защо, тази юдейска измет не предлага на Българските маймуни да скачат и пишат на Шведаското правителство в Стокхолм да ме спират ?! Интересно е кой е виновен за това спиране, новият външен министър Ян Илиясонс дето встъпи в длъжност или някой други държавническо маймуни на по-ниско ниво ?! Ха честито българчета ! Ха честито и за шведският българин Иван Иванов, който може да си отдъхне, че няма да пиша срещу него, защото открих каква мерзка дискусия е направил по Интернет ! Съвремената техника може да направи така, че всеки който е в интернт може да се проследи къде влиза и каква дейност върши. Само по този начин може да се прецени, че продължителното ми проследяване на дискусията от Медиапол, където съм изваждал водените материали от дискусията, която е направил Иван Иванов от Упсала Швеция, за да го компрометирам обществено пред Българският читател. За мен той е личността, който има техничеките възможности и езикова подготовка, за да докладва за моето изолиране. Стефан д-р Димитър Чола.................ков 31 март 2006 Шве..................ция
За бедна страна, с беден народ има само един начин - СТОЕЖ с Европейски и държавни пари !!!! Иначе, всеки концесионер ще си иска парите обратно, т.е. чрез такси и печалби!!! КОМУНИСТИ - мафиоти !!!!
За бедна страна, с беден народ има само един начин - СТОЕЖ с Европейски и държавни пари !!!! Иначе, всеки концесионер ще си иска парите обратно, т.е. чрез такси и печалби!!! КОМУНИСТИ - мафиоти !!!!
За бедна страна, с беден народ има само един начин - СТОЕЖ с Европейски и държавни пари !!!! Иначе, всеки концесионер ще си иска парите обратно, т.е. чрез такси и печалби!!! КОМУНИСТИ - мафиоти !!!!