Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Наземен оператор се оплака в Брюксел от неустойчива бизнес среда на летище София

1 коментар
Наземен оператор се оплака в Брюксел от неустойчива бизнес среда на летище София

От практики, прилагани на летище София, които "непрекъснато подкопават конкуренцията и по този начин създават неустойчива бизнес среда", се е жалвал в Комисията за защита на конкуренцията и в Европейската комисия наземният оператор "Суиспорт Интернешънъл" ("Суиспорт Интернешънъл"), който е един от трите компании, обработващи багажите на пътниците на столичната аерогара. Според дружеството това може да доведе до оттеглянето му от България и като цяло подобни действия застрашават инвестициите в странат.

 

Конкретните оплаквания на оператора са свързани с единия от конкурентите ѝ на летище София – фирмата "Голдеър хендлинг" (Goldair Handling), която според швейцарците не е финансово стабилна и така не отговоря на основния критерий, изискван от Гражданска авиация и от Закона за защита на конкуренцията, за издаване на лиценз за наземен оператор. Предлаганите от "Голдеър" неоправдано ниски цени, много под себестойността на услугата, според "Суиспорт", представлявали нелоялна конкуренция.

 

Третият наземен оператор на летище София е дружество на самия аеропорт. То има най-голям пазарен дял, на "Суиспорт" се падат 30 процента, което е намалени спрямо предишен дял от 40 на сто, който е иззет от "Голдуеър", сдобил се с около 25 процента. Има още един лиценз за обработка на багажа на столичното летище, но компанията, която го притежава, все още не работи на аерогарата.

 

Според "Суиспорт" наземните оператори на аеропорта в София са прекалено много за обслужваните едва 3.5 млн. пътници годишно. За сравнение те дадоха пример с летището във Франкфурт, през което минават 55 млн. пасажери годишно, чиято багаж се обслужва само от двама оператора.

 

По думите на Фернанд Щауфер, изпълнителен директор на "Суиспорт България", коментира че наземните оператори на столичното летище не могат да работят достатъчно добре заради ограничената инфраструктура на аеропорта. Терминал 2 например е построен и пригоден за работа само на два наземни оператора - има две багажни ленти и две багажни помещения, което често води до забавяне на багажите и дори на цели полети, даде пример той.

 

От дружеството казаха, че са разговаряли по тези въпроси с Министерството на транспорта и са поискали държавата да провери дали наземните оператори наистина покриват изискванията за лицензирането им. ."Суиспорт" настоява също така ясно да се разграничат дейностите на Летище София за управление на летищната инфраструктура и администрацията спрямо дейностите му като наземен оператор, като се обърне специално внимание на това дали тези дейности са отделени като юридическо лице, каквито са изискванията за страните членки на ЕС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    Тръгват си големите фирми една след друга.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.