НДСВ стартира в началото на февруари национална информационна кампания за ползите от членството на България в ЕС, която ще продължи до края на април и така практически ще се превърне в предизборна за вота за Европейски парламент (ЕП).
“Целта ни е всеки българин, независимо дали се занимава с бизнес, работи в неправителствения сектор, участва в централната или местната власт, да разбере какви са перспективите му и правата в еврочленството”, обясни в сряда Борислав Великов, зам.-председател на ПГ на НДСВ.
Неговият съпартиец Яни Янев каза в отговор на въпрос, че това щяла да е различна кампания от тази за изборите, тъй като преди евровота ще се говори главно за конкретни качества на кандидатите и какво те трябва да свършат в ЕП.
Кампанията ще обхване всичките 28 области в страната и ще акцентира още на възможностите, които ЕС предоставя на България в икономиката, образованието, земеделието и др. Жълтите ще разяснят на обществото и как най-добре могат да се усвоят парите от еврофондовете.
От НДСВ обещаха в инициативата си да не ползват държавни пари, а за финансирането да се опрат на фондация “Фридрих Науман”.
Според последните социологически проучвания НДСВ е загубило значителна част от електората си и има опасност да не успее да вкара нито един евродепутат. Преди ден зам.-председателят на партията прогнозира, че ще имат поне един свой представител в ЕП след изборите.
Използването на разяснителната кампания за ЕС като маскиран предизборен ход бе приложено от БСП преди президентските избори миналата есен. Тогава правителството и премиерът предприеха обиколки и срещи из страната да обясняват националната референта рамка и други теми, свързани с ЕС, което бе съчетано с агитация в полза на президента Първанов.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент