НДСВ стартира през февруари кампанията си за евроизборите

НДСВ стартира в началото на февруари национална информационна кампания за ползите от членството на България в ЕС, която ще продължи до края на април и така практически ще се превърне в предизборна за вота за Европейски парламент (ЕП).

“Целта ни е всеки българин, независимо дали се занимава с бизнес, работи в неправителствения сектор, участва в централната или местната власт, да разбере какви са перспективите му и правата в еврочленството”, обясни в сряда Борислав Великов, зам.-председател на ПГ на НДСВ.

Неговият съпартиец Яни Янев каза в отговор на въпрос, че това щяла да е различна кампания от тази за изборите, тъй като преди евровота ще се говори главно за конкретни качества на кандидатите и какво те трябва да свършат в ЕП.

Кампанията ще обхване всичките 28 области в страната и ще акцентира още на възможностите, които ЕС предоставя на България в икономиката, образованието, земеделието и др. Жълтите ще разяснят на обществото и как най-добре могат да се усвоят парите от еврофондовете.

От НДСВ обещаха в инициативата си да не ползват държавни пари, а за финансирането да се опрат на фондация “Фридрих Науман”. 

Според последните социологически проучвания НДСВ е загубило значителна част от електората си и има опасност да не успее да вкара нито един евродепутат. Преди ден зам.-председателят на партията прогнозира, че ще имат поне един свой представител в ЕП след изборите.

Използването на разяснителната кампания за ЕС като маскиран предизборен ход бе приложено от БСП преди президентските избори миналата есен. Тогава правителството и премиерът предприеха обиколки и срещи из страната да обясняват националната референта рамка и други теми, свързани с ЕС, което бе съчетано с агитация в полза на президента Първанов.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: